Jag säger inte att han är nån Crosby men det är en spelare som har grunderna och potential utöver det som förmodligen några av våra andra ordinarie killar har. Någonstans där inne finns det och frågan är snarare vad som behövs för att trolla fram det.B.I.B.A skrev:Alltså ärligt, har du tittat på matcherna? Har du sett honom i Modo? I Växjö? Han är precis så värdelös som hans statistik säger. Killen gick förövrigt 27a i draften några år innan Crosby. Enda gången han kan ha jämförts rättvist med Crosby vore när han själv var typ 17 och Crosby 14.Praetori skrev:Inser du att det är en spelare som folk som begriper sig på hockey, mer än de flesta i Sverige, på andra sidan pölen en gång jämfört honom med Crosby i potential. Sen utvecklades han inte hela vägen men det är ingen dussinlirare i grund och botten. Tror han kan bli en late bloomer i rätt miljö.B.I.B.A skrev:Tycker förövrigt inte hans statistik från AHL är särskilt imponerande heller, även om han gjorde en del mål. Att folk på allvar tror att det finns stjärnpotential i honom går över mitt förstånd.
Som jag sa innan säsongen; secondary scoring. Han kan spela i en tredjekedja och i ett powerplay för ett bra lag och skrapa ihop lite poäng. I ett dåligt lag är han helt oduglig.
Sen besitter man inte automatiskt förmågan att bli en bra spelare för att man valts i förstarundan i draften. Kolla tillbaka genom åren så kan du se hur många bottennapp det finns. Jeff är ett av dem.
Jag är beredd att ge honom ytterligare chanser en bit in på nyåret om inte nån annan trollgubbe (Thore hosthost) skulle dyka upp. Nej än har han inte gjort sig förtjänt av lönen men OM det lossnar så är han ju guld värd.