På förhand tippade jag DIF i botten. Jag tror fortfarande att vi kommer slåss i botten när säsongen avrundas. Men visst har jag blivit positivt öveerraskad många gånger, och det höjer förväntningarna. Se på Hv-matchen sist. Där spelar vi 65 minuter snudd på klockren hockey. Bästa matchen jag sett på många år. Örebro-matchen likaså, riktigt bra(trots att det blev en helt vansinnig förlust till slut). Modo borta. Där visar grabbarna att de kan spela snabbt, rörligt, starkt och påhittigt. En toppnivå som är brutalt mycket större än väntat. Att då sen falla igenom och göra två så mycket sämre matcher mot Leksand och Saik, det är oroande. Höga berg och djupa dalar är bara förnamnet.
Jim Morrison skrev:Om folk vill förstärka med en back så kan man väl få ett mycket bättre namn än Murray?... Typ en tvåvägsback till att börja med?
Jag tror seriöst folk inte hade skrikit efter en back med Murrays exakta kvaliteter om han istället hette Jonas Jonsson.
Om Fernholm behöver ersättas och om man vill ha en liknande spelartyp så är Murray ett alternativ. En stor spelare som städar upp framför mål. Han är, som Fernholm inte speciellt snabb på grickorna, men brukar inte heller ha den funktionen i laget.
Jag tycker ändå att en förstacenter bör prioriteras så att vi kan börja utnyttja våra PP:n. Och därefter hitta en ersättare till Fernholm som förmodligen har spelat klart den här säsongen. Om vi lyckats landa en bra deal med vår första center och har lite pengar över så borde det räcka till att knyta till oss Murray iom försäkringspengarna från Fernholm som borde kunna täcka en del av hans lön. Sen vet jag inte hur det ser ut i dealen med Lauritzen? Får vi ut några pengar där ifrån?
Jim Morrison skrev:Om folk vill förstärka med en back så kan man väl få ett mycket bättre namn än Murray?... Typ en tvåvägsback till att börja med?
Jag tror seriöst folk inte hade skrikit efter en back med Murrays exakta kvaliteter om han istället hette Jonas Jonsson.
Om Fernholm behöver ersättas och om man vill ha en liknande spelartyp så är Murray ett alternativ. En stor spelare som städar upp framför mål. Han är, som Fernholm inte speciellt snabb på grickorna, men brukar inte heller ha den funktionen i laget.
Jag tycker ändå att en förstacenter bör prioriteras så att vi kan börja utnyttja våra PP:n. Och därefter hitta en ersättare till Fernholm som förmodligen har spelat klart den här säsongen. Om vi lyckats landa en bra deal med vår första center och har lite pengar över så borde det räcka till att knyta till oss Murray iom försäkringspengarna från Fernholm som borde kunna täcka en del av hans lön. Sen vet jag inte hur det ser ut i dealen med Lauritzen? Får vi ut några pengar där ifrån?
Lauritzen får ingen lån när han inte spelar
Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Visst, Murray skulle kunna ersätta Fernholm. Men hur bra/motiverad kommer han att vara då? Har skrivit detta förut, men snubben kan ju uppenbarligen vänta hur länge som helst på att få ett NHL-kontrakt. Vi är strax inne i December och inte ens klubben i hans hjärta lockar särskilt mycket just nu. Han känner att det är mer värt att inte spela hockey och möjligen få ett obskyrt kontrakt i någon klubb som helst, bara det är NHL. Dessutom känns Murray inte som en Peter Forsberg(no shit?) som kan hoppa in och lira närsom och ändå vara lika bra. Om han ska vara värd att ta in så ska det vara billigt och i en mindre roll. Alltså ingen ledande back. Dom som vill ha en sådan får nog ta och titta någon annanstans.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.