Tackar:)SirDIFalot skrev:Den finns här redan nu om det passar dig bättre.#10 skrev:Då kommer jag med en nykter analys imorn om jag orkar hålla mig vakenMagnutz skrev:Helt klart#10 skrev:Är det värt att se reprisen kl 23,00?
http://www.csports.se/sport/hockey
SHL: Djurgården - Örebro 1/11 2014
Re: Sv: SHL: Djurgården - Örebro 1/11 2014
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det var ju någon expert som nämnde att DIF var det enda laget i serien som inte kunde trycka ned sin motståndare i flera byten i sträck. Jag hörde detta för någon vecka sedan och sedan dess har de inte gjort annat än att trycka ned motståndare!Edin skrev:Den stora frågan är ju egentligen vad som har hänt med DIF överlag. För det här är fan inte samma gäng som spelade för bara några omgångar sedan. Det är som att hela laget blev nollställt efter kallduschen mot Frölunda och kom ut som ett helt annat gäng.Mash skrev:Hate to say "told you so"..Mash skrev:Skottstatistiken kan lika väl vara resultatet.
Djurgårdslogiken säger ju förlust vid mycket skott, så vi får väl se! Jag säger förlängning och vinst på straffar![]()
Förstår ingenting - Vad hände?!
Var kommer det här nya anfallsspelet ifrån? I flera matcher nu har vi lyckats ösa på riktigt bra i anfallszon, för inte så länge sedan hade vi det otroligt svårt att bara nypa fast pucken i offensiv zon.
Otroligt väl genomförd match, även om utdelningen inte blev som önskat.
Riktigt imponerad men samtidigt deppad över det oundvikliga som ALLTID sker. Nåja, hopp finnes!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Thomas Johansson i cmores podcast.SkönaDjurgårn skrev:Det var ju någon expert som nämnde att DIF var det enda laget i serien som inte kunde trycka ned sin motståndare i flera byten i sträck. Jag hörde detta för någon vecka sedan och sedan dess har de inte gjort annat än att trycka ned motståndare!Edin skrev:Den stora frågan är ju egentligen vad som har hänt med DIF överlag. För det här är fan inte samma gäng som spelade för bara några omgångar sedan. Det är som att hela laget blev nollställt efter kallduschen mot Frölunda och kom ut som ett helt annat gäng.Mash skrev:Hate to say "told you so"..Mash skrev:Skottstatistiken kan lika väl vara resultatet.
Djurgårdslogiken säger ju förlust vid mycket skott, så vi får väl se! Jag säger förlängning och vinst på straffar![]()
Var kommer det här nya anfallsspelet ifrån? I flera matcher nu har vi lyckats ösa på riktigt bra i anfallszon, för inte så länge sedan hade vi det otroligt svårt att bara nypa fast pucken i offensiv zon.
Riktigt imponerad men samtidigt deppad över det oundvikliga som ALLTID sker. Nåja, hopp finnes!
Expert.
- SkönaDjurgårn
Just ja så var det, tack. Bra tändvätska!SirDIFalot skrev:Thomas Johansson i cmores podcast.SkönaDjurgårn skrev:Det var ju någon expert som nämnde att DIF var det enda laget i serien som inte kunde trycka ned sin motståndare i flera byten i sträck. Jag hörde detta för någon vecka sedan och sedan dess har de inte gjort annat än att trycka ned motståndare!Edin skrev:Den stora frågan är ju egentligen vad som har hänt med DIF överlag. För det här är fan inte samma gäng som spelade för bara några omgångar sedan. Det är som att hela laget blev nollställt efter kallduschen mot Frölunda och kom ut som ett helt annat gäng.Mash skrev:Hate to say "told you so"..Mash skrev:Skottstatistiken kan lika väl vara resultatet.
Re: SHL: Djurgården - Örebro 1/11 2014
Hm hur var det nu med oförtjänta vinster? nu får vi oförtjänta förluster istället. Att dominera matcher ger inte 3 poäng per automatik. Hyfsad jinx känns det som.
Viktigast är att ha fokus i avgörande lägen.
- SirDIFalot
Vad tror du ger mest poäng i längden?fidyekcoh skrev:Hm hur var det nu med oförtjänta vinster? nu får vi oförtjänta förluster istället. Att dominera matcher ger inte 3 poäng per automatik. Hyfsad jinx känns det som.
Expert.
-
Då får du se årets överkörning utan att vinna, skit !ote="#10"]
[/quote]
Då kommer jag med en nykter analys imorn om jag orkar hålla mig vakenMagnutz skrev:Helt klart#10 skrev:Är det värt att se reprisen kl 23,00?

- SirDIFalot
Det är mer skott, men fasen inte mer kvalité jämfört med tidigare. Det går bra att snurra runt och passa pucken, men avsluten tas vid helt fel tillfälle. Jag menar, 41 skott och TVÅ mål. TVÅ MÅL!? Förlåt, men det är sanslöst dålig utdelning. På toppen av det så har vi en andra målvakt som inte täpper igen mellan benen, om inte det vore nog så har vi en av seriens sämsta powerplay. Pissigt dåligt. Fair enough, vi dominerar i 45 minuter (om inte mer) men fortsätter det med dålig utdelning så kommer vintern bli oerhört lång på Hovet.Edin skrev:Den stora frågan är ju egentligen vad som har hänt med DIF överlag. För det här är fan inte samma gäng som spelade för bara några omgångar sedan. Det är som att hela laget blev nollställt efter kallduschen mot Frölunda och kom ut som ett helt annat gäng.Mash skrev:Hate to say "told you so"..Mash skrev:Skottstatistiken kan lika väl vara resultatet.
Visst är det positiva toppar, så som puckföring, rörelse och kreativitet medmera. Men det det är fortfarande så att laget som gör flest mål vinner (obviously) och fortsätter samma dåliga utdelning på skotten så-.. Ja, ni kan ju lista ut det själva.
Visst kan man vara optimist och säga att DIF dominerade matchen, men det räckte inte till tre poäng, inte ens till två poäng. Blir en intressant MOVEMBER månad.

Jag är osäker på vad som är mest gynnsamt för vårat lag att spela. Självklart tycker jag att det är roligare att vi nu försöker vinna på offensiv egen kraft än att tråka ut motståndarna och spela safe.SirDIFalot skrev:Vad tror du ger mest poäng i längden?fidyekcoh skrev:Hm hur var det nu med oförtjänta vinster? nu får vi oförtjänta förluster istället. Att dominera matcher ger inte 3 poäng per automatik. Hyfsad jinx känns det som.
Förmodligen är den gyllene medelvägen bäst. Spela stabilt och tryggt försvar när det behövs och samla kraft och vara effektiva när vi har press på motståndarna. Att bara försöka mala på tar också på energi och funkar inte hela matcher. Lätt att det blir något långt byte med dåligt fokus och sen kontring på det.
- SirDIFalot
Vi släpper ju till betydligt mindre bakåt när vi är i anfallszon istället.fidyekcoh skrev:Jag är osäker på vad som är mest gynnsamt för vårat lag att spela. Självklart tycker jag att det är roligare att vi nu försöker vinna på offensiv egen kraft än att tråka ut motståndarna och spela safe.SirDIFalot skrev:Vad tror du ger mest poäng i längden?fidyekcoh skrev:Hm hur var det nu med oförtjänta vinster? nu får vi oförtjänta förluster istället. Att dominera matcher ger inte 3 poäng per automatik. Hyfsad jinx känns det som.
Förmodligen är den gyllene medelvägen bäst. Spela stabilt och tryggt försvar när det behövs och samla kraft och vara effektiva när vi har press på motståndarna. Att bara försöka mala på tar också på energi och funkar inte hela matcher. Lätt att det blir något långt byte med dåligt fokus och sen kontring på det.
Expert.
Sett dom 2 första perioderna i efterhand nu och visst är vi bättre men inte är det nån utskåpning direkt, kanske blir annorlunda när man vet resultatet men tycker örebro var mer överlägset oss när vi mötte dom borta.
Du kan sluta titta efter 10min i tredje, går bara nedåt sen.#10 skrev:Sett dom 2 första perioderna i efterhand nu och visst är vi bättre men inte är det nån utskåpning direkt, kanske blir annorlunda när man vet resultatet men tycker örebro var mer överlägset oss när vi mötte dom borta.
2014-04-07, vad hände?
-
Örebro lånar ju inte ens pucken, så vet inte riktigt vad mer du kräver.#10 skrev:Sett dom 2 första perioderna i efterhand nu och visst är vi bättre men inte är det nån utskåpning direkt, kanske blir annorlunda när man vet resultatet men tycker örebro var mer överlägset oss när vi mötte dom borta.
Enda som saknas är målen.
25/4-2025
- SirDIFalot
http://shl.se/shl-arena/38963/live/
Konstigt får minuter på dom som varit heta på slutet. Saviano, Trukhno, Rundqvist...
Konstigt får minuter på dom som varit heta på slutet. Saviano, Trukhno, Rundqvist...
Expert.