SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av Praetori »

Skönt att till och med våra motståndare i de senaste två matcherna håller med om att det är turmål.

Nu måste vi grisa ner den här matchen och ta 3p, då blir jag glad. :D
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Känns som att inte ens en 7-3 ledning kommer räcka till vinst i denna match.
Är detta Säckens nya giv, släpp alla bromsar.

Vet inte vad jag tycker riktigt.
Kul med många mål framåt givetvis, men försvaret är så otroligt givmilt att jag blir generad.

Tajta till det här nu i 3:e!

Bra snack av Jocke
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
kaminor

Inlägg av kaminor »

Nervös. :|

Brunstjärtarna på läktaren är sura nu.

Bra snack av Jocke, som vanligt!

Defensiven måste bli bättre. Tror nog Fernholm kan saknas mer än man tror på den fronten.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Känns som att inte ens en 7-3 ledning kommer räcka till vinst i denna match.

Kul med många mål framåt givetvis, men försvaret är så otroligt givmilt att jag blir generad.

Bra snack av Jocke
Jocke är rena rama hockeyprofessorn. Om han inte blir tränare inom hockey efter iskarriären så är det en STOR förlust för Svensk hockey skulle jag våga påstå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Bra snack Jocke!
Victory is sweetest when you've known defeat.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Bra att Jocke är irriterad trots ledning. Skärpning nu.
Avgå Jocke.
Rix

Inlägg av Rix »

Lee Harvey Oswald skrev:Känns som att inte ens en 7-3 ledning kommer räcka till vinst i denna match.

Bra snack av Jocke
Håller med, Jocke tar ansvar som kapten. Defensivt får det inte se ut såhär. Mantas ska väl ta någon puck men det är slarvigt och klent framför honom också. Skärpning i defensiven nu DIF!
coden

Inlägg av coden »

Skönt att fuskfällans IF ligger under mot kaffeflickorna....jag vill se dom fastcementerade i bottenträsket där dom hör hemma!!!
Magnutz

Re: Sv: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av Magnutz »

136_Djurgårdare skrev:
DIFtomppa skrev:haha nu säger jag som Kristian i paradise hotel: HAHAHAH ASSSÅÅ VÄNTA NU, ASSSÅÅÅ VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Var glad om 1% av forumet fattar vad du snackar om.
Fattar inte ett skvatt.

Bra smäll framåt men deffen.. Oj. 9 insläppta på 5 perioder.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev:

Bra snack av Jocke
Jocke är rena rama hockeyprofessorn. Om han inte blir tränare inom hockey efter iskarriären så är det en STOR förlust för Svensk hockey skulle jag våga påstå.
Han blir ny sportchef för DIF. Gissar jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Re: Sv: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av Magnutz »

coden skrev:Skönt att fuskfällans IF ligger under mot kaffeflickorna....jag vill se dom fastcementerade i bottenträsket där dom hör hemma!!!
Vore fint.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

sensei skrev:
#10 skrev:
sensei skrev:Haha, vad skön han är, passar på att slå till med ett oassisterat mål som första balja
Han gjorde ju mål hemma mot plast

Whoot? Han tog ju pucken
Är rätt säker på att Fällström styrde in pucken. Trunken pekade mot båset när domaren undrade varför han snodde pucken från han. :lol:
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jocke Eriksson är verkligen mannen hela dagen. Intervjun med honom är klockren! Han säger alla rätta saker. Hade spytt om jag hört något snorunge stå och snacka skit om att vi visar moral och krigarinställning, när vi agerar som fega råttor i egen zon. Andra perioden kan mycket väl vara säsongens absoluta bottennapp. Mest med tanke på vad vi möter. Brynäs är verkligen vansinnigt dåliga och vi spelar glatt ner oss i deras skit. Förbannat ynkligt, Jocke sätter orden på mina känslor väldigt bra.

4-1 till oss hade varit väntat efter dessa två perioder. 4-2 är billigt! 4-3 är ett förbannat skämt.. Nu jävlar ser ni till att Brynäs ska behöva göra en helomvandling för att vända det här. Inga mera småfösare eller slumppuckar.
A23
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av A23 »

Tycker det är lite komiskt att i Garpens krönika (alltid bra) säger han att det som fattas är spetsen och en förste center (har han rätt i) men att målvaktsspelet och deffensiven funkar bra, direkt i samband med den artikeln gör vi 9 mål på 5 1/4 period och släpper lika många.
Praetori

Inlägg av Praetori »

A23 skrev:Tycker det är lite komiskt att i Garpens krönika (alltid bra) säger han att det som fattas är spetsen och en förste center (har han rätt i) men att målvaktsspelet och deffensiven funkar bra, direkt i samband med den artikeln gör vi 9 mål på 5 1/4 period och släpper lika många.
Kallas för Jinx ala grande.
Skriv svar