Challe hoppar av, vem tar över?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Jim Morrison »

Rojk skrev:
Jim Morrison skrev:
Ja, men sluta försvara det med ordet "samtycke". Hela begreppet gromning går ut på att den myndige skapar samtycke genom det.
Fast nä? Grooming handlar inte om att försöka få till ett samtyckte utan att ta kontakt med någon med uppsåt att begå övergrepp. http://polisen.se/Om-polisen/lan/os/op/ ... /Grooming/

Sen skulle jag väl säga att hans drag lutar mer mot hebefili eller efebofili än pedofili. Alltså att man attraheras av purbetala eller postpurbetala ungdomar. Detta då hon helt klart var inne i purbeteten.
Gromning innebär att vuxen tar sexuell kontakt med ett barn, skapar känslomässiga band med barn i syfte att sänka barnets hämningar inför sexuella övergrepp mot barnet, eller i sexuellt syfte arrangerar ett möte med barn.

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gromning
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Kall-El skrev:Om man nu skall ta upp begrepp som respekt kanske man bör diskutera signingen av Fernholm också?

OM man har något problem med Putte måste man väl rimligtvis känna precis samma sak inför Fernholm eller?

Personligen är jag inte överdrivet förtjust i Putte heller, mest för at jag tror att han är lite för gammal, men jag tar ju mycket hellre in honom tillfälligt för att ge stöd medan man arbetar på att hitta rätt namn jämfört då t ex med att ge Wikegård en fast tjänst.
Jag håller med. Har mycket svårt att förstå hur man kan kritisera att Putte är med som stöttepelare på ett litet hörn och sedan försvara värvningen av Fernholm för full hals.

Jag gillar inte någon av dessa värvningar. Varför kan vi aldrig tänka nytt och fräscht inom DIF?
Avgå Jocke.
Dumdidum
Säsongskort: Ja

Inlägg av Dumdidum »

Manijock skrev:För att vara helt ärlig så måste man ju erkänna att en ledning för Djurgårdens IF inte har några särskilt fria tyglar. "Plockar ni in honom så bojkottar jag!!!", "plockar ni in henne så river jag mitt medlemskap", "plockar ni in hen så börjar jag hålla på Bp" osv... Många olika grupper och sorters personer att ta hänsyn till. Ledningen har ett smärre minfält att vandra igenom varje år.

Med det sagt så stör jag mig nog ändå mest på att man tar in en satans trött pensionär som inte ens orkade sitta kvar i Fotbollens styrelse för att det var för tidskrävande. Vad har då denne farbror i en ass sportchefsroll att göra? Låt gubben vara just en gubbe. Ett samhällsproblem i övrigt visserligen men förstår verkligen inte resonemanget. Han är erfaren, men det är Lasse Björn också...

MEN väljer folk att bojkotta av den anledningen att DIF Hockey plockat in ett bollplank åt Stoppel som inte faller i smaken, så är vi där igen, letar man inte då anledningar att få bojkotta? Då bör man snarast ta sig en ordentlig funderare om man i själva verket ens är intresserad av att stå på Hovets läktare från första början??

(Tillägger för hetskåta gossar att jag iom detta inlägg INTE försvarar några pedofilhandlingar)
Det här med att leta anledningar stämmer helt enkelt inte. Det är väldigt få personer man kan anställa som kan frambringa de här reaktionerna. Jag kan bara komma på en till i hockeyn, Fernholm gjorde det ju inte... Eller ja, man skulle väl kunna anställa MP också vilket i sig hade varit ungefär lika rimligt som en pensionär som inte sysslat med hockey på 20 år.

Miiko-kramandet är givetvis inte den enda gången han han uttalat sig djupt respektlöst om de som betalar hans lön, Touma-gate och Råsundaflytten är två andra exempel. Sättet han hoppat av på, både 2001 och 2013 (skyllde förresten det senare på supportrarna också) borde också vara tillräckliga i sig för varför man ska hålla honom så långt bort det bara går från vår fina förening.

Att Putte inte kommer märkas, haha. Märks han inte är det inte Putte Carlsson. Förhoppningsvis har någon en avvikande åsikt angående uppspel, råkar föreslå Advanced stats eller vad som helst, då kommer han hoppa av så fort vi torskar två raka. Så jobbar han.
DIF_Söderort
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Söderort »

Det är så sorligt att DIF släpper in idioten putte i föreningen igen, visst att han var en bra tränare på 80-talet men sen har det bara blivitt fiasko. putte och tj som har förstört DIF´s ekonomi i fotbollen, och visat ett stort förakt mot supportrar och supportergrupperingar.

Att putte är tillbaks är en stor skandal, DIF hockey verkar inte köra på något nytänkande.
Karel måste avgå
rikkard

Inlägg av rikkard »

Tror framförallt att det finns en risk för att det blir för många kockar i grytan. Vi har redan tre personer i tränarstaben. Ytterligare en röst i båset kan snare skapa splittring. Det känns som att vi har något bra på gång, onödigt att riskera någonting i det här läget.

Sedan är det väl viktigt att se attvdetta är en temporär lösning. Förhoppningsvis har vi en ny sportchef inom några månader.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Som Challe starkt betonade var det gruppen som tog oss till SHL och gruppen som ska spela oss kvar! Så är riktigt orolig över att Putte ska "hjälpa till" nere i båset..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tror ni överhuvudtaget att Putte kommer få möjlighet att ensam påverka det sportsliga? Han kommer att användas som rådgivare, inget mera. Han kommer inte ha någon ensam makt den här gången. Därav mitt lugn och varför jag ber er om tålamod, helt övertygad om att han inte kommer märkas överhuvudtaget. Det är Stoppel som kommer få stå uppe på däck när det blåser. Även om jag är fullständigt övertygad om att folk kommer leta efter Putte så länge han är kvar.
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

Manijock skrev:Tror ni överhuvudtaget att Putte kommer få möjlighet att ensam påverka det sportsliga? Han kommer att användas som rådgivare, inget mera. Han kommer inte ha någon ensam makt den här gången. Därav mitt lugn och varför jag ber er om tålamod, helt övertygad om att han inte kommer märkas överhuvudtaget. Det är Stoppel som kommer få stå uppe på däck när det blåser. Även om jag är fullständigt övertygad om att folk kommer leta efter Putte så länge han är kvar.
Han kommer synas, höras o ta plats tro mig, det ligger liksom i hans natur.
En enligt mig fullständigt katastrofal handling av Djurgården Hockey av så många olika anledningar.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Sotarn skrev:
Manijock skrev:Tror ni överhuvudtaget att Putte kommer få möjlighet att ensam påverka det sportsliga? Han kommer att användas som rådgivare, inget mera. Han kommer inte ha någon ensam makt den här gången. Därav mitt lugn och varför jag ber er om tålamod, helt övertygad om att han inte kommer märkas överhuvudtaget. Det är Stoppel som kommer få stå uppe på däck när det blåser. Även om jag är fullständigt övertygad om att folk kommer leta efter Putte så länge han är kvar.
Han kommer synas, höras o ta plats tro mig, det ligger liksom i hans natur.
En enligt mig fullständigt katastrofal handling av Djurgården Hockey av så många olika anledningar.
Precis, lägger han sig inte i så är han inte Putte. Så enkelt är det. Står fast vid att detta var bland det sämsta DIF kunde göra just nu. Enda som saknas är att TJ tar plats i styrelsen och MP i det sportsliga rådet.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Med all respekt för diskussionen om Putte skulle jag vilja fokusera på den stora frågan nämligen lyftet av KG och den nya rollen med en vice VD. Personligen tycker jag att det är helt rätt - det har i bland känts som om den sportsliga organisationen inte varit sammankopplad med den övriga organisationen. Vem har sportchefen rapporterat till? Hur har VDs ansvar sätt ut? Har VD varit sidoordnad eller överordnad sportchefen? Hur har kopplingen mellan utgiftsida (dvs spelarbudget) och intäktsida (publik etc) sett ut, vem i en operativa ledningen har ansvarat för att budgeten går ihop?

I nästan alla kommersiella organisationer och företag har man en VD som leder verksamheten baserad på instruktioner och beslut från styrelsen. Denna har i sin tur underställda chefer som ansvarar för sina respektive ansvarsområden. Med införandet av en vice VD känns det som att Djurgården renodlar och tydliggör sin organisation genom att på ett tydligt sätt koppla ihop den sportsliga och "den övriga" organisationen. Organisationsförändringen känns helt rätt. Bortsett från tydlighet och en effektiv organisation känns det som att denna organisationsförändring också kommer att effektivisera ekonomistyrningen - det borde bli svårare att köpa spelare för pengar man inte har eller att producera minusresultat nu när utgiftsidan (spelarbudget) och intäktsidan tydligare hänger ihop.

Att lyfta upp KG till vice VD och sportsligt ansvarig är lysande! KG har under många spelar en central roll, dragit ett tungt lass och på många sätt bidragit till att den sportsliga delen fungerat. I min bok är KG en av de tysta riktiga Djurgårdshjältarna som verkar i skuggan. Fick jag utdela två stora Djurgårdsmedaljer skulle den ena gå till honom och den andra till Göran Tidström som är en annan riktig hjälte. Jag är övertygad om att få vet vad dessa båda gjort för föreningen vi alla älskar.

Om man blickar bortom den tillfälliga lösningen med Putte som ett observerande bollplank ska det bli otroligt spännande att se var det här slutar. Det är ett sundhetstecken att Djurgårdens styrelse och ledning inte forcerar processen med att tillsätta sportchefsrollen utan att man tar det lugnt i metodisk. Det är så otroligt viktigt att det här blir bra. Att våga säga att man inte har hittat någon bra lösning och att man behöver mer tid är så långt mycket bättre än att ta ett oöverlagt beslut och tillsätta fel sportchef. Ett steg i rätt riktning!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Manijock

Inlägg av Manijock »

Andy skrev:Med all respekt för diskussionen om Putte skulle jag vilja fokusera på den stora frågan nämligen lyftet av KG och den nya rollen med en vice VD. Personligen tycker jag att det är helt rätt - det har i bland känts som om den sportsliga organisationen inte varit sammankopplad med den övriga organisationen. Vem har sportchefen rapporterat till? Hur har VDs ansvar sätt ut? Har VD varit sidoordnad eller överordnad sportchefen? Hur har kopplingen mellan utgiftsida (dvs spelarbudget) och intäktsida (publik etc) sett ut, vem i en operativa ledningen har ansvarat för att budgeten går ihop?

I nästan alla kommersiella organisationer och företag har man en VD som leder verksamheten baserad på instruktioner och beslut från styrelsen. Denna har i sin tur underställda chefer som ansvarar för sina respektive ansvarsområden. Med införandet av en vice VD känns det som att Djurgården renodlar och tydliggör sin organisation genom att på ett tydligt sätt koppla ihop den sportsliga och "den övriga" organisationen. Organisationsförändringen känns helt rätt. Bortsett från tydlighet och en effektiv organisation känns det som att denna organisationsförändring också kommer att effektivisera ekonomistyrningen - det borde bli svårare att köpa spelare för pengar man inte har eller att producera minusresultat nu när utgiftsidan (spelarbudget) och intäktsidan tydligare hänger ihop.

Att lyfta upp KG till vice VD och sportsligt ansvarig är lysande! KG har under många spelar en central roll, dragit ett tungt lass och på många sätt bidragit till att den sportsliga delen fungerat. I min bok är KG en av de tysta riktiga Djurgårdshjältarna som verkar i skuggan. Fick jag utdela två stora Djurgårdsmedaljer skulle den ena gå till honom och den andra till Göran Tidström som är en annan riktig hjälte. Jag är övertygad om att få vet vad dessa båda gjort för föreningen vi alla älskar.

Om man blickar bortom den tillfälliga lösningen med Putte som ett observerande bollplank ska det bli otroligt spännande att se var det här slutar. Det är ett sundhetstecken att Djurgårdens styrelse och ledning inte forcerar processen med att tillsätta sportchefsrollen utan att man tar det lugnt i metodisk. Det är så otroligt viktigt att det här blir bra. Att våga säga att man inte har hittat någon bra lösning och att man behöver mer tid är så långt mycket bättre än att ta ett oöverlagt beslut och tillsätta fel sportchef. Ett steg i rätt riktning!
Ev av de mest vettiga genomtänkta inlägg som skådats härinne på länge. Cudos!

Till er andra, vi kan väl åtminstone vänta med att kasta yxan i sjön? Jag tror inte Putte kommer synas alls, och några tror vice versa. Framtiden får utvisa vad Putte har i kikarn!

Hoppas och tror att DIF gjort klart för herr Carlsson att han ska hålla låg profil. Både för sitt och för Djurgårdens bästa. Alla uttalanden och beslut ska ske via KG, och ingen annan. Jag hade hoppats att vi skulle slippa väcka alla tvivlare och kunnat ta in någon annan. MEN om man nu vill ha det så här så länge, så är det bara för oss att hoppas för deras skull att det är rätt.

IN KG WE TRUST
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

Ibland är det bättre att acceptera och ge saker och ting en chans. Tänk all energi ni lägger ner på vad dåligt det blir innan facit finns.

Tur att det finns några i världen som är villiga att ge saker en chans i alla fall. Annars skulle vi stå still.

Om några månader kan ni klaga på truppen (inte ens vinst i träningsmatcher duger ju åt en del, det ska vara bättre och mer övertygande vinster tydligen).

I samma veva om några månader eller ett halvår om Putte är kvar och har dragit ner klubben i skiten då kan ni klaga om det också. Annars brukar överlag stöd vara det bästa och att ge folk en chans även om en åsikt är bra och att en själklart ska få delge den.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Andspe skrev:Som Challe starkt betonade var det gruppen som tog oss till SHL och gruppen som ska spela oss kvar! Så är riktigt orolig över att Putte ska "hjälpa till" nere i båset..
Är inget som säger att han prompt skall stå i båset. Jag tror på att han kommer observera matcherna på avstånd och sen kila ner i omklädningsrummet om han har något att säga.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Hoppas inte detta låter för hårt men vet inte hur jag ska uttrycka mig på annat sätt. Men jag kan tycka att det är lite illa när man slutar bry sig om vilka som plockas in i organisationen. Folk bryr sig om olika saker i en förening och det är väl bara att vänja sig. Jag tror inte att den här diskussionen kommer gå framåt så jag väljer att inte kommentera detta mer.

Hoppas att vi hittar en ny sportchef inom en väldigt väldigt snar framtid. Och jag kan bara hoppas att det här valet inte skadar DIFs, redan ansträngda, relation med sina supportrar.
2014-04-07, vad hände?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jepe skrev:Hoppas inte detta låter för hårt men vet inte hur jag ska uttrycka mig på annat sätt. Men jag kan tycka att det är lite illa när man slutar bry sig om vilka som plockas in i organisationen. Folk bryr sig om olika saker i en förening och det är väl bara att vänja sig. Jag tror inte att den här diskussionen kommer gå framåt så jag väljer att inte kommentera detta mer.

Hoppas att vi hittar en ny sportchef inom en väldigt väldigt snar framtid. Och jag kan bara hoppas att det här valet inte skadar DIFs, redan ansträngda, relation med sina supportrar.
Ingen som sagt att man slutar bry sig. Det handlar om att sätta andra framför sig själv. I det här fallet låter jag Stoppel själv välja vem han ska jobba med, och lägger då mina personliga åsikter gällande Carlsson åt sidan för en stund.

Åtminstone fram till att Putte börjar missköta sig igen. Då ska huvuden rulla! Men vem vet om det ens kommer att hända? Jag väljer att avvakta....
Skriv svar