Manijock skrev:För att vara helt ärlig så måste man ju erkänna att en ledning för Djurgårdens IF inte har några särskilt fria tyglar. "Plockar ni in honom så bojkottar jag!!!", "plockar ni in henne så river jag mitt medlemskap", "plockar ni in hen så börjar jag hålla på Bp" osv... Många olika grupper och sorters personer att ta hänsyn till. Ledningen har ett smärre minfält att vandra igenom varje år.
Med det sagt så stör jag mig nog ändå mest på att man tar in en satans trött pensionär som inte ens orkade sitta kvar i Fotbollens styrelse för att det var för tidskrävande. Vad har då denne farbror i en ass sportchefsroll att göra? Låt gubben vara just en gubbe. Ett samhällsproblem i övrigt visserligen men förstår verkligen inte resonemanget. Han är erfaren, men det är Lasse Björn också...
MEN väljer folk att bojkotta av den anledningen att DIF Hockey plockat in ett bollplank åt Stoppel som inte faller i smaken, så är vi där igen, letar man inte då anledningar att få bojkotta? Då bör man snarast ta sig en ordentlig funderare om man i själva verket ens är intresserad av att stå på Hovets läktare från första början??
(Tillägger för hetskåta gossar att jag iom detta inlägg INTE försvarar några pedofilhandlingar)
Det här med att leta anledningar stämmer helt enkelt inte. Det är väldigt få personer man kan anställa som kan frambringa de här reaktionerna. Jag kan bara komma på en till i hockeyn, Fernholm gjorde det ju inte... Eller ja, man skulle väl kunna anställa MP också vilket i sig hade varit ungefär lika rimligt som en pensionär som inte sysslat med hockey på 20 år.
Miiko-kramandet är givetvis inte den enda gången han han uttalat sig djupt respektlöst om de som betalar hans lön, Touma-gate och Råsundaflytten är två andra exempel. Sättet han hoppat av på, både 2001 och 2013 (skyllde förresten det senare på supportrarna också) borde också vara tillräckliga i sig för varför man ska hålla honom så långt bort det bara går från vår fina förening.
Att Putte inte kommer märkas, haha. Märks han inte är det inte Putte Carlsson. Förhoppningsvis har någon en avvikande åsikt angående uppspel, råkar föreslå Advanced stats eller vad som helst, då kommer han hoppa av så fort vi torskar två raka. Så jobbar han.