Godnoken skrev:Jag trodde verkligen fullt ut på Djurgården den här säsongen. Från första ET match fram tills att Stefan blev mördad. Då. Då dog lågan. Då dog hoppet för mig.
Väntade hela matchen på "Isakssons Järnkaminer" men den kom aldrig. Tråkigt och synd i min mening. Hade nog triggat laget lite extra. Ta i lite mera för Stefan känsla. Jag skulle iallafall känna lite hopp. Oavsett så skall klacken ha hyll! Stort att kunna skapa ett sånt tryck i en sån här match.
Ja riktigt strongt att folk stod kvar och sjöng in i kaklet. Allt kändes dock konstigt från första sekund. Man visste varken in eller ut och det kändes på spelet också på något sätt. Örebro hade verkligen viljan i och med att de kunde säkra sin SHL plats. Nu tror jag de blir tandlösa men det är å andra sidan gnaget också och vi har inte detta i egna händer hur det än går.
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
minalman skrev:Vi tar sex viktiga poäng. gnaget slår ett sömnigt örebro och får rövle inom räckhåll och tar dem i sista. Vi stannar på 18, rövle och gnaget på 16.
Så surt bara. Vi slår rögle klart i tre matcher i rad och ändå är det de som ser ut att klara detta.
Våra solnavänner kommer inte brinna för att släppa upp oss direkt.
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
Nä men de kommer brinna för att ta sig upp själva. Jag tror AIK rögle blir helt avgörande vilka som går upp. Vi torskar mot Malmö och Malmö blir bortspelade mot Örebro. Förvånar mig inte om solna blir kvar.
Tyvärr förstår jag inte matchandet av Alexander Falk som är sjukt dålig sedan är ju våra transatlanter förutom Savianos slit inte dom spetsspelare jag hoppades på - till nästa match förutsatt att inte Arnesson är tillbaka vill jag se Ollas_Mattson på backen och inte Falk
kalle99 skrev:Nu samlar vi in pengar till Västerås. De måste ha en sporre att sabba festen för Rögle!!
Dags att byta ut 3 av lagen i din visningsbild? känns som det kan dröja ett tag innan de lagen kommer i DIF:s sikte nästa gång.
Lagen i kikarsiktet är slutmålet. De skall ligga på knä och be om nåd.
Ja gnaget kommer väl lägga sig som en pannkaka om de får anledning att slå ut oss. Tycker vi skulle ha dragit hem hela laget framför mål och kört gris hockey med kontringar efter att vi fick 1-0.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
kalle99 skrev:Nu samlar vi in pengar till Västerås. De måste ha en sporre att sabba festen för Rögle!!
Dags att byta ut 3 av lagen i din visningsbild? känns som det kan dröja ett tag innan de lagen kommer i DIF:s sikte nästa gång.
Lagen i kikarsiktet är slutmålet. De skall ligga på knä och be om nåd.
Ja gnaget kommer väl lägga sig som en pannkaka om de får anledning att slå ut oss. Tycker vi skulle ha dragit hem hela laget framför mål och kört gris hockey med kontringar efter att vi fick 1-0.
vi spelade ju med alla framför mål, därför vi inte ens kom framåt inte ens i pp.
Helt väntat resultat, det var kul så länge det varade.
Det laget som Örebro har köpt ihop till kvalserien skulle inte göra bort sig i ett SHL-slutspel. Tjänstefel av de spelarna att ens förlora de få poäng de slarvat bort.
Nu krävs det ett monumentalt totalfiasko av Rögle för att vi ska ha en chans. VIK har varit usla hela kvalserien och har inget att spela på, och det är ändå de vi får hoppas på. AIK lär ha direkt order att inte ta poäng i den matchen, då de vet att de skulle förlora enormt med publik och pengar ifall vi går upp.
Det var en fin avslutning på säsongen, nu får vi hoppas att vi kan få in mycket kapital till nästa års trupp då det är sista chansen.
Frågan är om det någonsin kommer kännas likadant att gå på hockey / fotboll. Känner mig helt tom efter ikväll. Vanligtvis längtar man efter nästa match men nu.. fan.
Trots mina känslor nu så ska jag stötta laget på plats nu på fredag. Jag hoppas flera väljer att åka ner.
Klacken gjorde ett fantastiskt jobb ikväll. Både en minnesvärd hyllning av Stefan och starkt stöd till laget. Det räckte inte med det stödet för att kunna kompensera för det fruktansvärda som laget har haft att leva med sen i söndags. Jag förstår dem till fullo att de inte klarade av att vara 110% tända och förberedda ikväll. Ingen i Djurgårdsfamiljen var bekväm med att det var match idag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Idag var det inte roligt att vara på Hovet. Det baserar jag inte på det faktum att vi blev ordentligt uppläxade i ishockey av ett lag som borde husera i SHL-slutspelet, utan för att stämningen var så otroligt tryckt och tragisk. Mådde bara dåligt, från att hyllningen började och efter det. Ingenting var roligt idag. Jag älskar Djurgården, men jag kan inte förmå mig att vråla om inte energin finns där. Och energin fanns inte idag. Istället fylldes det av ångest och ett totalt jävla mörker.
.. Och jag tycker vanligtvis att hemmamatcher på Hovet är veckornas absoluta höjdpunkt.
- Tack, vem fan du nu än kan vara, för att du har förstört precis allt.
Matchen då. Kan bara störa mig på två saker: det första är matchningen av Falk. Jag SKITER fullständigt i om Sam Lofquist är signad någon annanstans inför nästa säsong. Att spela en back som bevisligen knappt slår en passning rätt under de senaste sex matcher han spelat, istället för Sam, är ett monumentalt jävla generalfel. Tycker Nyman ska vara större än sig själv där och släppa upp Sam. Det handlar för fan om föreningen, laget före jaget.
Det andra jag kan störa mig på är att domaren blåser av så jävla fort efter rökaren från blå typ 10 minuter in i tredje. Vi hade kunnat få kontakt där. Jag tror inte vi hade kvitterat, i ärlighetens namn, men det är tråkigt som fan ändå.
Annars vet jag fan inte. Idag dog hoppet. Malmö kan som vanligt inte vinna när de behöver, och Rögle (som vi har 5-1 på den här säsongen) ska alltså gå till SHL för att ramla ur igen nästa år. Fyfan säger jag bara.
Staten skrev:Fan också. Trodde ändå vi skulle ha en chans mot Örebro hemma, men det var förstås innan söndagen...
Aja. Vi går upp nästa säsong.
Jepp, så är det.
Med fullt fokus idag på matchen från spelare och publik tror jag Örebro fått det klart svettigare än av som nu blev fallet.
Såg ut mer som en träningsmatch.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Örebro var för bra bara. Bättre på allt. Överlägsna i KS. Tyvärr inte mycket att göra. Det lyckades till och med få DIF-spelarna att slå ut pucken själva ur offensiv zon i PP gång på gång.
Tyvärr ser man att det finns en hel del spelare som i vårt lag som blir duktigt avslöjade mot kvalitetsmotstånd. Hank och Timmy främst i min bok.
SirDIFalot skrev:Örebro var för bra bara. Bättre på allt. Överlägsna i KS. Tyvärr inte mycket att göra. Det lyckades till och med få DIF-spelarna att slå ut pucken själva ur offensiv zon i PP gång på gång.
Tyvärr ser man att det finns en hel del spelare som i vårt lag som blir duktigt avslöjade mot kvalitetsmotstånd. Hank och Timmy främst i min bok.