Ja, vad har hänt? Vi gjorde ju rejält med mål för bara nån månad sedan, 7-2 mot IKO bl.a.Örebroarn skrev:Förstår varför Challe letar målskytt för det här håller inte. 3 mål på 3 matcher. Uselt
Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013
Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013
Håller helt med dig! Det sitter i huvudet, campa en dag innan och sedan gör de som Åke, kör järnet! :seppuko skrev:Nä usch. Nu får dom ta och börja åka till bortamatcherna dagen innan. Ska inte ens få tänka på hemresa innan matchen är färdigspelad. Detta såg inte bra ut. En tråkig men kontrollerad bortamatch, bra på pappret men då måste man göra mer mål än motståndaren vilket man återigen misslyckas med. Fortfarande den där vågen dock, svåra att slå men svårt att vinna. Hoppas den tippar åt vårat håll sedan dock.
http://www.youtube.com/watch?v=2x1pugiAnJA
Ja det är ju inte så att det inte finns tillfälle när det är så jäkla långt mellan matcherna.Rocky3000 skrev:Håller helt med dig! Det sitter i huvudet, campa en dag innan och sedan gör de som Åke, kör järnet! :seppuko skrev:Nä usch. Nu får dom ta och börja åka till bortamatcherna dagen innan. Ska inte ens få tänka på hemresa innan matchen är färdigspelad. Detta såg inte bra ut. En tråkig men kontrollerad bortamatch, bra på pappret men då måste man göra mer mål än motståndaren vilket man återigen misslyckas med. Fortfarande den där vågen dock, svåra att slå men svårt att vinna. Hoppas den tippar åt vårat håll sedan dock.
http://www.youtube.com/watch?v=2x1pugiAnJA
Äh, dumsnack.Isabo skrev:Ja, vad har hänt? Vi gjorde ju rejält med mål för bara nån månad sedan, 7-2 mot IKO bl.a.Örebroarn skrev:Förstår varför Challe letar målskytt för det här håller inte. 3 mål på 3 matcher. Uselt
Ge spelarna glädjen att lira tillbaka. Ta bort det tunga som verkar trycka ner dem. När laget "lekte" hockey i början såg allt så mycket bättre ut: Glada miner, full fart, understöd i anfall, etc. Vi har målskyttar. De verkar inte trivas på "jobbet" just nu bara.
Ge dem varsin jävla Tyroler-hatt så att det blir kul igen. Jag tror på vårt lag, där finns det vi behöver. Se bara till att få fram det nu för satan. Snälla.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013
Precis vad jag är inne på, vi har målskyttar och värvar vi en till för slantar som vi kanske egentligen inte har är det stor sannolikhet att denne fastnar i samma mönster som våra nuvarande spelare efter några omgångar.Magnutz skrev:Äh, dumsnack.Isabo skrev:Ja, vad har hänt? Vi gjorde ju rejält med mål för bara nån månad sedan, 7-2 mot IKO bl.a.Örebroarn skrev:Förstår varför Challe letar målskytt för det här håller inte. 3 mål på 3 matcher. Uselt
Ge spelarna glädjen att lira tillbaka. Ta bort det tunga som verkar trycka ner dem. När laget "lekte" hockey i början såg allt så mycket bättre ut: Glada miner, full fart, understöd i anfall, etc. Vi har målskyttar. De verkar inte trivas på "jobbet" just nu bara.
Ge dem varsin jävla Tyroler-hatt så att det blir kul igen. Jag tror på vårt lag, där finns det vi behöver. Se bara till att få fram det nu för satan. Snälla.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
''In med en målskytt nu så lossnar allt''.
I hela helvetet heller att det gör, vi har spelare så är goda för att vara s.k ''målskyttar''.
Jag förespråkar mer en pådrivare som alltid gör jobbet, ger energi till laget, åker mycket skridskor och som också är god för att göra endel poäng.
Tror vi får igång hela maskineriet på ett sånt sätt.
Just nu är det ingen som tar tag i det och gör skitjobbet.
Kalus vill jag mer och mer ha in, han kommer att kunna bryta mönster i stela matcher som den här och ändra matchbilden.
Det lossnar ingenstans för att det kommer in någon diva som ska göra massa mål, sen låser det sig för honom också och då har han inte mycket annat att komma med.
I hela helvetet heller att det gör, vi har spelare så är goda för att vara s.k ''målskyttar''.
Jag förespråkar mer en pådrivare som alltid gör jobbet, ger energi till laget, åker mycket skridskor och som också är god för att göra endel poäng.
Tror vi får igång hela maskineriet på ett sånt sätt.
Just nu är det ingen som tar tag i det och gör skitjobbet.
Kalus vill jag mer och mer ha in, han kommer att kunna bryta mönster i stela matcher som den här och ändra matchbilden.
Det lossnar ingenstans för att det kommer in någon diva som ska göra massa mål, sen låser det sig för honom också och då har han inte mycket annat att komma med.
Spela fult
Det är det som är så irriterande, i början när våran defensiv inte var bra alls, då gjorde vi mål. Nu har vi fått ett mycket bättre defensivt spel - då gör vi inga mål istället. Och man försöker hela tiden tänka att vi är svåra att slå, som du säger, men vi har nästan svårare att vinna!seppuko skrev:Fortfarande den där vågen dock, svåra att slå men svårt att vinna. Hoppas den tippar åt vårat håll sedan dock.
HATAR dessa SKITSMÅ marginaler!
Vi har ju faktiskt bra målskyttar som folk säger på AS nivå, verkar vara en total jävla stopp i produktionen. Nu har inte ens PP varit bra dem senaste matcherna och då blir det värre. Jag tror inte våran bästa lösning är att panikvärva en målskytt just nu utan som många var inne på hitta tillbaka till spelglädjen och farten i offensiven.
Jag ser fan hellre att DIF tar in en idrottspsykolog än en målskytt, för det verkar mest sitta i skallen just nu.
Jag ser fan hellre att DIF tar in en idrottspsykolog än en målskytt, för det verkar mest sitta i skallen just nu.
Pådrivare har vi redan så det behövs inga flera.
Inte där skon klämmer heller enligt mig.
Det som saknas är spelare som kan ta tag i saker och ting. Spelare som kan visa vägen, hålla i pucken i rätt läge osv.
Kort sagt det som behövs är enligt mig en spelare som kan gå in "leda en lina", en center eller forward spelar ingen större roll, men förmågan att sprida lugn och kunna leda övriga spelare på isen är nödvändiga egenskaper.
Inte där skon klämmer heller enligt mig.
Det som saknas är spelare som kan ta tag i saker och ting. Spelare som kan visa vägen, hålla i pucken i rätt läge osv.
Kort sagt det som behövs är enligt mig en spelare som kan gå in "leda en lina", en center eller forward spelar ingen större roll, men förmågan att sprida lugn och kunna leda övriga spelare på isen är nödvändiga egenskaper.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tycker det är uppenbart att vi saknar självförtroende i de avgörande lägena, det är väl 3 av 3 strafförluster ett väldigt bra exempel på? Eller alla dess 3:e perioder vi förlorat. Igår tyckte jag vi gjorde en helt OK första period, något sämre andra och en bedrövlig 3:e. Det är precis samma mönster i varenda match.
Endera tar vi ledningen och blir nervösa av att vi nu helt plötsligt har något att förlora, och tappar den i 3:e (eller åtminstone på väg att tappa den), eller så spelar vi bra från början men får inte in pucken och blir stirriga pga det ju längre matchen lider.
Jag har sagt det förut men tål att upprepas; in med en mental coach. NU.
Endera tar vi ledningen och blir nervösa av att vi nu helt plötsligt har något att förlora, och tappar den i 3:e (eller åtminstone på väg att tappa den), eller så spelar vi bra från början men får inte in pucken och blir stirriga pga det ju längre matchen lider.
Jag har sagt det förut men tål att upprepas; in med en mental coach. NU.
Ingen bra match.Tony är av en annan åsikt . En helt okej inledning. Vi kan bli lite aggressivare i försvarszon, sa Tony Zabel efter den första perioden.
Med tanke på den sista tidens resultat kanske han skall ägna sina tankar på anfallsspelet i stället . Det känns så här långt ganska tryggt med det försvarsspel dom spelar nu under ledning av Nyman .
Dock bör man som jag nämnt tidigare fundera på PP-spelet och dess utdelning den sista tiden . Kanske skall man återgå till att ha två backar inne i stället efter som jag inbillar mig att två backar som har spelat ihop i 5-5 känner varann innan och utan och vet vilken åk linje den andre har. Sen är vi blir vi inte så sårbara om det skulle bli en spelvändning mot oss i pp-spelet
Frågan är om man i sån här match skall gå runt på fyra femmor hela tiden ? Jag tycker att man kanske skulle ha försökt pumpa sönder Troja med vårt tunga artelleri lite mer än vad dom gjorde igår .
Min utvärdering av matchen :
+++++ Mattsson
++++ Försvaret
+++ Forwards (saknar just nu en riktigt "sniper" ,men övertygad om den redan finns bland dom )
++ Boxplay
+ Coachningen (undermålig)
- - Förlängningen (4 -4)
- - - PP-spelet
- - - - - Straffarna (rent av dåliga just nu )
Med tanke på den sista tidens resultat kanske han skall ägna sina tankar på anfallsspelet i stället . Det känns så här långt ganska tryggt med det försvarsspel dom spelar nu under ledning av Nyman .
Dock bör man som jag nämnt tidigare fundera på PP-spelet och dess utdelning den sista tiden . Kanske skall man återgå till att ha två backar inne i stället efter som jag inbillar mig att två backar som har spelat ihop i 5-5 känner varann innan och utan och vet vilken åk linje den andre har. Sen är vi blir vi inte så sårbara om det skulle bli en spelvändning mot oss i pp-spelet
Frågan är om man i sån här match skall gå runt på fyra femmor hela tiden ? Jag tycker att man kanske skulle ha försökt pumpa sönder Troja med vårt tunga artelleri lite mer än vad dom gjorde igår .
Min utvärdering av matchen :
+++++ Mattsson
++++ Försvaret
+++ Forwards (saknar just nu en riktigt "sniper" ,men övertygad om den redan finns bland dom )
++ Boxplay
+ Coachningen (undermålig)
- - Förlängningen (4 -4)
- - - PP-spelet
- - - - - Straffarna (rent av dåliga just nu )
Såg bara första och andra perioden och har egentligen bara två saker att säga. Mattsson räddade oss från att ligga under i de två första perioderna med riktigt bra spel.
Den första tacklingen som gjordes från DIF var i andra perioden på en spelare som stod fri i slottet och sköt.
Resten går till historien.
Den första tacklingen som gjordes från DIF var i andra perioden på en spelare som stod fri i slottet och sköt.
Resten går till historien.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Skrämmande med en tackling på två perioder. Jag tycker att det är dålig kommunikation utåt till säsongskortskunder när så drastiska filosofiändringar görs utan att informera betalande.
Sen att jag tycker att det är jäkligt trist rent allmänt gör ju inte saken bättre. Hockey med pet istället för fysiskt spel kan jag stå över utan att det känns som jag missar något över huvud taget.
Sen att jag tycker att det är jäkligt trist rent allmänt gör ju inte saken bättre. Hockey med pet istället för fysiskt spel kan jag stå över utan att det känns som jag missar något över huvud taget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Två tacklingar från DIF igår nio från Troja.
Sett till hela säsongen har vi delat ut 56 stycken och fått 61 tacklingar.
Sett till hela säsongen har vi delat ut 56 stycken och fått 61 tacklingar.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Vinner vi på söndag är vi alltså 2:a i tabellen (efter ett lag som går på vatten och lär krascha som en sten), vi har EN förlust (efter 60mins) på 14 matcher i så fall... Ja, det går ju verkligen åt helvete i år!
Dessutom kan jag inte hitta en enda match där vi verkligen blivit utspelade och förtjänat att förlora... Jag tycker det ser sjukt jävla bra ut, vi behöver givetvis pusha hårdare och få med oss fler mål.. men allvarligt asså... detta jävla gnäll är ju helt utan gränser! Folket här kämpar verkligen för att hitta saker att irritera sig på istället för att inse att vi spelar i HA nu, inte SHL, spelet ÄR sämre, våra lirare ÄR sämre, budget ÄR sämre, motstånd ÄR sämre.. allt ÄR sämre! Hajja läget och försök istället vara glada att vi är ju för fan med i racet om top3, mer kan man inte begära av detta laget!
Orka!
Dessutom kan jag inte hitta en enda match där vi verkligen blivit utspelade och förtjänat att förlora... Jag tycker det ser sjukt jävla bra ut, vi behöver givetvis pusha hårdare och få med oss fler mål.. men allvarligt asså... detta jävla gnäll är ju helt utan gränser! Folket här kämpar verkligen för att hitta saker att irritera sig på istället för att inse att vi spelar i HA nu, inte SHL, spelet ÄR sämre, våra lirare ÄR sämre, budget ÄR sämre, motstånd ÄR sämre.. allt ÄR sämre! Hajja läget och försök istället vara glada att vi är ju för fan med i racet om top3, mer kan man inte begära av detta laget!
Orka!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).