Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
cCat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi gör

Inlägg av cCat »

SirDIFalot skrev:
cCat skrev:
SirDIFalot skrev:En fråga.

På twitterkontot står det
"Vilken spelare pengarna går till bestäms i samråd med Djurgårdshjälpen."

Vad innebär det exakt? Är det inte bättre om det är till 100% upp till Challe?
Svar på frågan.

Vi tillfrågar Challe vilka spelare han anser vara intressanta och som han vill använda pengarna till.

Vi beslutar om vi tycker det är okej att släppa diskuterad summa för nämnde spelare.

Challe har alltid sista ordet.

Därav samråd, Challe kan inte bara ta pengarna till vad som helst utan Djurgårdshjälpens medgivande.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Ok. Finns det någon speciell anledning till detta? Litar man inte på Challe? Finns det vissa spelare som han vill ha in som ni känner att vi inte borde ta in?

Vilken typ av spelare är det ni kommer säga nej till? Spelare som saknar Djurgårdsanknytning?

MÅSTE Challe använda dessa pengar? Om vi börjar serien kanonbra och inte ser någon anledning att värva någon, hur blir det då? Skjuts pengarna in i nästa års spelarbudget?
Vi kommer att diskutera med Challe.

Vill man själv ha full kontroll på vem som värvas för sina pengar föreslår jag att man startar sin egen kampanj och bestämmer vad man vill ha för upplägg.

Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Rix

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Rix »

"Challe har alltid sista ordet.

Därav samråd, Challe kan inte bara ta pengarna till vad som helst utan Djurgårdshjälpens medgivande."

Tycker dem meningar motsäger sig själva något fruktansvärt. Om Challe nu vill ha in en back från tyska ligan och ni inte godkänner det då har väl ändå ni sista ordet?

Menar absolut inte att såga eran verksamhet på något sätt, men enligt mig bör Challe ha det sista ordet helt och hållet. Om han vill ha in en tysk back exempelvis i december/januari så borde ju han få in det.

Sen tror jag verkligen inte Challe är så vårdslös att han kör över er helt eftersom ni drar igång detta och samlar in pengar. Men om ni ska ge medgivande så har ju inte Challe sista ordet och då spricker ju hela idén. Han är trots allt sportchef.

Som sagt, vill inte såga er. Ni ska ha cred för ert enorma jobb och kul med aktiva supportrar!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi

Inlägg av SirDIFalot »

cCat skrev:
SirDIFalot skrev:
cCat skrev:

Svar på frågan.

Vi tillfrågar Challe vilka spelare han anser vara intressanta och som han vill använda pengarna till.

Vi beslutar om vi tycker det är okej att släppa diskuterad summa för nämnde spelare.

Därav samråd, Challe kan inte bara ta pengarna till vad som helst utan Djurgårdshjälpens medgivande.

Ok. Finns det någon speciell anledning till detta? Litar man inte på Challe? Finns det vissa spelare som han vill ha in som ni känner att vi inte borde ta in?

Vilken typ av spelare är det ni kommer säga nej till? Spelare som saknar Djurgårdsanknytning?

MÅSTE Challe använda dessa pengar? Om vi börjar serien kanonbra och inte ser någon anledning att värva någon, hur blir det då? Skjuts pengarna in i nästa års spelarbudget?

Vill man själv ha full kontroll på vem som värvas för sina pengar föreslår jag att man startar sin egen kampanj och bestämmer vad man vill ha för upplägg.

Nej, jag vill gärna att Challe ska få full kontroll och ingen annan utan historik som scout i hockey eller dylikt. Jag trodde det framgick.
Expert.
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans ka

Inlägg av cCat »

SirDIFalot skrev:
cCat skrev:
SirDIFalot skrev:
cCat skrev:

Svar på frågan.

Nej, jag vill gärna att Challe ska få full kontroll och ingen annan utan historik som scout i hockey eller dylikt. Jag trodde det framgick.
Okej. Då har vi noterat din åsikt.

Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är väl inte så konstigt att de som styr upp en "hjälpverksamhet" vill ha viss insyn i hur pengarna används.

Utgår från att Challes "sista ord" har att göra med att ingen spelare skall plockas in som INTE DIF vill ha.

Låter rätt vettigt faktiskt inte minst mot bakgrund av de kontrakt som skrevs förra sommaren med spelare som Lidström, Timmy och för all del även Bremberg.

Sedan får man bara hoppas att insamlingen går bra, men jag kan tyvärr tänka mig att detta kan bli lite svårare än när pengarna just gick till en ikon som Otto.
Användarvisningsbild

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsamman

Inlägg av #87 »

cCat skrev:

Skön attityd du har mot en person som ställer en jäkligt bra fråga..
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av cCat »

Rix skrev:"Challe har alltid sista ordet.

Därav samråd, Challe kan inte bara ta pengarna till vad som helst utan Djurgårdshjälpens medgivande."

Tycker dem meningar motsäger sig själva något fruktansvärt. Om Challe nu vill ha in en back från tyska ligan och ni inte godkänner det då har väl ändå ni sista ordet?

Menar absolut inte att såga eran verksamhet på något sätt, men enligt mig bör Challe ha det sista ordet helt och hållet. Om han vill ha in en tysk back exempelvis i december/januari så borde ju han få in det.

Sen tror jag verkligen inte Challe är så vårdslös att han kör över er helt eftersom ni drar igång detta och samlar in pengar. Men om ni ska ge medgivande så har ju inte Challe sista ordet och då spricker ju hela idén. Han är trots allt sportchef.

Som sagt, vill inte såga er. Ni ska ha cred för ert enorma jobb och kul med aktiva supportrar!
Det har helt rätt i det du skriver.

Givetvis är det ju så att Challe är sportchef och har bättre koll än oss i föreningen på spelare.

Men, vi vill ändå ha någon koll på de pengar som vi jobbar hårt för att samla in.

Vi kommer att finnas här för att diskutera saken i samråd med Challe, men det är han som har sista ordet.

Känner man att man inte kan stå bakom ett sådant upplägg så föreslår jag att man handlar i shopen istället. :)

isolerad

Inlägg av isolerad »

Kul att ni försöker skapa någonting som kan bli riktigt bra och samla ihop oss supportrar!

Men jag har en fundering kring hemsidan. Är lila som bakgrund för loggan ett medvetet val?
i
Kall-El

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsamman

Inlägg av Kall-El »

#87 skrev:
cCat skrev:

Skön attityd du har mot en person som ställer en jäkligt bra fråga..
Tänk på att de meddelandena var skrivna från mobiltelefon. Man håller sig nog rätt gärna kortfattat då.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Om Challe inte känner något behov av att värva en spelare under säsongen, eller inte hittar någon som han tycker är prisvärd eller passar in på den spelartypen vi letar efter eller vad som helst.

Skjuts pengarna in i nästa års spelarbudget då istället?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra de

Inlägg av SirDIFalot »

cCat skrev: Givetvis är det ju så att Challe är sportchef och har bättre koll än oss i föreningen på spelare.

Men, vi vill ändå ha någon koll på de pengar som vi jobbar hårt för att samla in.

Absolut. Givetvis.

Detsamma gäller de som förväntas donera pengar, de vill ha någorlunda koll på vem som bestämmer vilken spelare vi ska värva om de ska dega upp från egen plånbok.

Nu antar jag att ni mer eller mindre skulle säga JA till vilken spelare Challe ens föreslog. Men det låter ändå bättre utåt om det är upp till Challe utan att fans ska ha något inflytande.
Expert.
Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

SirDIFalot skrev:Om Challe inte känner något behov av att värva en spelare under säsongen, eller inte hittar någon som han tycker är prisvärd eller passar in på den spelartypen vi letar efter eller vad som helst.

Skjuts pengarna in i nästa års spelarbudget då istället?
Ja, pengarna ligger ju kvar på kontot och är till för att möjliggöra värvningar utanför Djurgårdens ordinarie budget, så de följer således med framåt i tiden. :)

Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

isolerad skrev:Kul att ni försöker skapa någonting som kan bli riktigt bra och samla ihop oss supportrar!

Men jag har en fundering kring hemsidan. Är lila som bakgrund för loggan ett medvetet val?
På vissa skärmar ser det bra ut.. Skumt..

Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi gör

Inlägg av cCat »

SirDIFalot skrev:
cCat skrev: Givetvis är det ju så att Challe är sportchef och har bättre koll än oss i föreningen på spelare.

Absolut. Givetvis.

Detsamma gäller de som förväntas donera pengar, de vill ha någorlunda koll på vem som bestämmer vilken spelare vi ska värva om de ska dega upp från egen plånbok.

Nu antar jag att ni mer eller mindre skulle säga JA till vilken spelare Challe ens föreslog. Men det låter ändå bättre utåt om det är upp till Challe utan att fans ska ha något inflytande.
Det är en fråga som vi tagit ställning till och vi har valt att gå ut med det på det här sättet.
Tack för synpunkten dock. :)

Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Att värvningar ska ske i samråd med oss är enbart en garanti för att kunna lägga in ett veto om Challe, mot förmodan, skulle föreslå en ur ett suporterperspektiv kontroversiell värvning.

Vår utgångspunkt är dock - till skillnad mot under "Rädda Otto" då vi arbetade för en särskild spelare - att Challe är den som bäst både vet vad laget behöver och hur det som finns på marknaden kan värderas och passa in.

Vi har en tight dialog med Challe och DIF och hittills råder full samsyn.

Jag är ganska säker på att vi aldrig kommer att behöva vårt "veto" men det känns tryggt att ha det - det är ju trots allt många som bidrar och lägger sina surt förvärvade pengar på vår insamling. Vi vill ju vara helt säkrta på att vi - liksom efter "Rädda Otto" - kan se de som bidrar i ögonen och känna stolthet.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar