Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013
Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013
Vi är iaf fortsatt bra på att göra McGrath osynlig. Bra där.
Bra att ni gnäller på Timmys utvisning. Sisådär lagom pinsamt från er sida.
Tycker du på allvar att det där var en utvisning?Tibbe skrev:Timmys tredje utvisning. Dax att börja åka skriskor så du inte hänger efter spelarna? Bara ett litet tips.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ridderwall går ut och stoppar en solklar icingpuck. Vem håller på vad?
Säg den glädje som varar
Var dock washout i god tidDIF_Soldier skrev:Ridderwall går ut och stoppar en solklar icingpuck. Vem håller på vad?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han drar ju i honom under över säkert 10 meter. Förr eller senare åker ju armen upp. Han kan ju visa lite rutin där.Mäklaren skrev:Tycker du på allvar att det där var en utvisning?Tibbe skrev:Timmys tredje utvisning. Dax att börja åka skriskor så du inte hänger efter spelarna? Bara ett litet tips.
Expert.
Ja det tyckte jag. Han hänger på spelaren och det är inte första gången.Mäklaren skrev:Tycker du på allvar att det där var en utvisning?Tibbe skrev:Timmys tredje utvisning. Dax att börja åka skriskor så du inte hänger efter spelarna? Bara ett litet tips.
- DIFference
Finns det inget alternativ till Erik G?
Sent from my Galaxy SIII
Sent from my Galaxy SIII
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Gustafsson överlägset sämst på isen, totalt värdelös. Resten av lahet är riktigt bra, med extra plus till Timmy, Sörensen, Wennberg, Jimmie, Otto, Chet och Fimpen.
Kim Lennhammer...DIFference skrev:Finns det inget alternativ till Erik G?
Sent from my Galaxy SIII
Söderström är ingen Hardy, det är något man kan konstatera. Snacka om att vara saklig och stor trots en torsk.
Johner, Otto och Sörensen bäst idag. Backspelet orkar jag inte ens kommentera.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
+ Sörensen gör två mål. Relativt osynlig men två mål är två mål.
+ Johners målform fortsätter.
+ Lidström. Den enda backen som inte är markant dålig idag. Arnesson ska väl inte ha skit heller.
+ Ölvestad krigar med sann slutspelsinställning.
+ 22 skott. 6 mål. Effektivitet?
+ PP är fortsatt bra (på pappret i alla fall, 33%)
- Holm och Gustafssons form är oroväckande svag. De har varit våra ledande backar under säsongen och får inte fallera nu. (Gustafsson var visserligen inte inne på ett enda mål, men svag överlag)
- Granath är fortsatt klumpig och orörlig. Dålig på skridskorna och kan inte hantera pucken. Är allmänt vek i alla dueller. Kanske dags att börja spela honom tillsammans med Lidström i en mindre roll?
- Chets form? Backspelet är svagt men Chet är inte på topp heller. Returerna hamnar överallt och han verkar inte vara "i zonen" som en slutspelsmålvakt måste vara.
- Linkan. Behöver väl inte skriva så mycket mer där. När Kalus är tillbaka vet jag vem jag vill ha bort. (Då vet ni ändå hur jag känner kring Tim E)
Vill se mer av: Guter och Åberg. Lite för osynliga båda första matcherna egentligen.
Timmy är inte alls bra i försvarsspelet och tre utvisningar är inte okej. Men han gör två mål idag (tror fortfarande att andra målet gick via backen och in) så då går det väl att se genom fingrarna med hans övriga insatser.
+ Johners målform fortsätter.
+ Lidström. Den enda backen som inte är markant dålig idag. Arnesson ska väl inte ha skit heller.
+ Ölvestad krigar med sann slutspelsinställning.
+ 22 skott. 6 mål. Effektivitet?
+ PP är fortsatt bra (på pappret i alla fall, 33%)
- Holm och Gustafssons form är oroväckande svag. De har varit våra ledande backar under säsongen och får inte fallera nu. (Gustafsson var visserligen inte inne på ett enda mål, men svag överlag)
- Granath är fortsatt klumpig och orörlig. Dålig på skridskorna och kan inte hantera pucken. Är allmänt vek i alla dueller. Kanske dags att börja spela honom tillsammans med Lidström i en mindre roll?
- Chets form? Backspelet är svagt men Chet är inte på topp heller. Returerna hamnar överallt och han verkar inte vara "i zonen" som en slutspelsmålvakt måste vara.
- Linkan. Behöver väl inte skriva så mycket mer där. När Kalus är tillbaka vet jag vem jag vill ha bort. (Då vet ni ändå hur jag känner kring Tim E)
Vill se mer av: Guter och Åberg. Lite för osynliga båda första matcherna egentligen.
Timmy är inte alls bra i försvarsspelet och tre utvisningar är inte okej. Men han gör två mål idag (tror fortfarande att andra målet gick via backen och in) så då går det väl att se genom fingrarna med hans övriga insatser.
Expert.
- DIF_Soldier
Hoppa in du vettja. Erik har inte varit okej men han är sjukt viktig för vår backbesättning. Om Tony bänkar honom är det snudd på avgång, och det vet du om. Så lägg ned larvet.DIFference skrev:Finns det inget alternativ till Erik G?
Sent from my Galaxy SIII
Håller inte riktigt med om Guter även om man vill se mer. Ständigt bra driv på honom och hotar alltid. Hyfsad defensivt också.
Säg den glädje som varar
-
Blir ofta nervös när gson är inne, men inte med en godaste vilja kan man säga att de utvisningar han drog på sig var rätt domslut, speciellt inte den sista.daaviid skrev:Johner, Otto och Sörensen bäst idag. Backspelet orkar jag inte ens kommentera.
Vi vann och fick en trea, trots tappade puckar från Erik.
Njut av trean