spocksbeard skrev:Hade det vart fredag hade man kunnat supa ner sig med lite god whisky o gråtande o sentimental drömt om när vi var bra...Tror många är på väg o behöva en burk valium efter dessa två urrkiga säsonger.
Själv sitter jag med en "virre". Enda sättet att trösta sig efter den här oförlåteliga prestationen idag...
Ja tog ut fin whiskyn ur skåpet nu...ett glas för o dämpa skit matchen..en för den jävla snön..en för att jag missade tåget hem...Fan domarn i matchens ögon är lika fina som två pisshål i snön..nu har jag fått ur mig lite agg o kan sova.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Förvånansvärt mycket kritik mot Erik Gustafsson och förvånansvärt lite kritik mot Timmy Pettersson. Han ser ut som en rejäl felsigning och spelar varken rejält eller är bra med pucken. Enorm besvikelse. Förväntar mig betydligt mer av honom än vad jag förväntar mig av Erik Gustafsson och Kim Lennhammer.
SirDIFalot skrev:Förvånansvärt mycket kritik mot Erik Gustafsson och förvånansvärt lite kritik mot Timmy Pettersson. Han ser ut som en rejäl felsigning och spelar varken rejält eller är bra med pucken. Enorm besvikelse. Förväntar mig betydligt mer av honom än vad jag förväntar mig av Erik Gustafsson och Kim Lennhammer.
Det finns så många att kritisera så det känns meningslöst att välja ut någon.
Vi är tillbaka på precis samma ruta som under Oskarshamn och Bofors-matcherna; vi har inget spel.
Kall-El skrev:Glad att jag missade denna match den saken är säker.
Nu måste väl ändå folk börja fatta att det inte funkar med Challe.
Dessutom ser det ut som att Bremberg är århundradets felsigning...
Linkan är absolut helt slut. Tack för allt, Fredrik!
Det är fan Jannes fel, på riktigt alltså.
Hade han signat killen för några år sedan så hade han varit den Linkan vi vill att han ska vara, han hade haft några bra år i DIF och då hade känt att det var dags att varva ner, kanske hade han lagt skridskorna på hyllan i fjol eller för två år sedan. Då hade vi sluppit den här skiten.
Det är uppenbart att det är något som är fel i laget. Vi är inte ett lag, vi är flera individer som strider för flera olika mål. Denna match påminner om förra säsongen. Ingen kämparglöd, ingen kreativitet och ingen laganda. Varje försök resulterar i misslyckande. Varje misslyckande resulterar i uppgivelse. Varje uppgivelse resulterar i frustration. Varje frustration resulterar i dåligt spel. Dåligt spel resulterar i förlust. Vad är det svåra med att acceptera att vi spelar i Hockeyallsvenskan och bara spela ishockey?
En fråga som jag ställde mig flera gånger under matchen - Finns det någon spelidé? Om det finns, varför ser spelet så fruktansvärt dåligt ut? Det vi såg idag kan inte vara spelidén, eller kan det?
I mitt tycke ser spelet annorlunda ut varenda byte. Självklart att varje kedja har olika arbetsuppgifter men det fanns ingen kedja som lirade likadant som i förra bytet. Det är total förvirring i hela laget. Det bytet som kaosade i sista perioden (?) är ett perfekt exempel. Landeskog, Johner och Bremberg åker och byter men det kommer inte in några nya forwards. Hade spelarna på bänken inte fått direktiv om vilka som skulle in eller åkte den första trion ut fast dem inte skulle gjort det?
Vem är den felande länken i detta lag? När spelare som Murray och Landeskog börjar göra simpla misstag så börjar jag oroa mig. Vad är det som gör att detta lag spelar så ofantligt dåligt som vi faktiskt gör? Är det lagledningen som är otydliga med sina direktiv? Finns det ens några direktiv? Är det spelarna som inte förstår eller som inte vill förstå?
Det är stor förvirring i hela laget. Dags att göra något. Även fast det endast är omgång femton (15) så kan det inte fortsätta så här. Hitta felet, reparera felet och återta tronen som Stockholms Stolthet.
Någon som minns första kvalseriematchen mot Rögle i våras? Vi ledde med 2-0 efter fem minuter, alla slog av på takten och sedan förlorade vi inte bara matchen, utan hela KS fortsatte att gå snett. Samma känsla i kväll. 1-0 kom för lätt och laget började tro att det skulle bli enkelt. Jag fattar inte att alla inblandade kan ha huvudet under armen fortfarande. Varenda lag vi möter satsar lika mycket som våra motståndare gjorde i SM-slutspelet förr i världen. ES på hösten kanske var en transportsträcka, men HA på hösten är rena kriget. Kan ingen som t.ex. var expertkommentator för Viasat i HA-sändningarna förra säsongen berätta det för vår coach? Nej just det, det är ju samme person.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
K A T A S T R O F match av DIF och herr HLR Wolmer Edqvist! Klacken var tyvärr obefintlig fram till tredje perioden. Sjukt många som sitter ner! Är det bara BB kvar på Aktiv Sittplats?
Varför i h-vete fick inte Åberg spela från start? Varför splittrar man kedjan Åberg-Ljungh-Landeskog? Sinnessjukt att ingen tar tag i spelet heller! Man visar känslor för första gången när 59min och 59sek av matchen gått!
Dags att kliva fram nu, VEM leder laget? Vem tar tag i sakerna?