Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rudi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av Rudi »

Skönt är åtminstone att vi har två riktigt stabila målvakter att luta oss mot! För övrigt så kan jag inte hjälpa att tycka lite synd om Blomstrand, killen har ju liksom alla fel och inget rätt. Vidare var ju faktiskt inte bara Gabbe borta i dag.. Nåväl, ny match om två dagar!
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av JohanPez »

minalman skrev:Jag hoppas laget tar detta på rätt sätt. Det finns inga lätta matcher i den här serien. Fortsätter vi att vinna fyra och förlora en så kommer vi långt. Otto och Jimmy var duktiga idag till dess att de tappade farten när det blev 2-2. Medgångsspelare? Det är spelare som blir bättre när det blir jobbigt som vi saknar. Fimpen blir bara dum när det blir jobbigt.
I vanliga fall är det väl han som räddar oss i jobbiga boxplays i slutet på matcher så det där anser jag är orättvist. I dag agerade han dock fel, han vet om det själv och jag lämnar det där.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Rudi skrev:Skönt är åtminstone att vi har två riktigt stabila målvakter att luta oss mot! För övrigt så kan jag inte hjälpa att tycka lite synd om Blomstrand, killen har ju liksom alla fel och inget rätt. Vidare var ju faktiskt inte bara Gabbe borta i dag.. Nåväl, ny match om två dagar!
Adam Reideborn var riktigt bra idag. Två styrningar, om jag inte minns fel, är inte mycket att göra på. Han räddade oss med några riktiga superräddningar ibland. Stor potential i den killen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:Ja, herreghud vilka begravningsentreprenörer vi har här.

Jag ser det så här:

Fimpen tacklar inte Psalmtunas bur-pastor - hade han gjort det i den fart han höll hade killen fått träffa Sankte Pär i den smällen. Det som däremot händer är att han blir trängd, styrd av Psalmtuna-spelaren och alternativen Fimpen har att välja mellan är

1. Försöka mota killen som trycker honom MOT mål och försöka åstadkomma något.
2. Vika ner sig och slänga sig i målburen som en plattfotad, harmynt fjolla.
Vad tror ni Fimpen väljer?

Fimpen får i slutänden kasta sig för att inte köra rätt in i keepern och träffar honom lite ändå.

Att han sedan sitter ner och slår ut med armarna är enbart klokt. Han vet ju att man brukar få smörj när man åker på målvakter och förväntar sig lite gurgel där. Genom att förbli sittande blir det inget slagsmål.

Önskvärt är att instant-haters-användarna modererar sig själva lite. Ni sänker en redan rätt sänkt kväll ett par pinnhål till med ert trams.
Jag har redan gett min åsikt om tacklingen, men vad tycker du om hans lite sköna "fuck-you" till domaren eller hans skrikande som man hörde på läktarna och tv-sändningen? Tycker du att det var bra agerat? Moget? För en sådan spelare som Fimpen?
Men vad spelar det för roll?? Det dumma har ju redan hänt att han blir utvisad. Han vet att lagets chanser är borta. Han tycker det är domarns fel. Han blir förbannad. Att han får 10 gör varken från eller till. Han vet att han gjorde fel när han skrek. Han har bett om ursäkt. Ge dig
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
18DIF91

Re: Sv: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av 18DIF91 »

pulverapa skrev:Mötte just Shane Warschaw på Max på väg hem från uppsala. "You fucked up tonight Warschaw" fick jag ur mig. Sen gick jag.
Tack!
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
18DIF91 skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Christian Eklund ?@Fimpen20
Idiotiskt av mig, trots att jag tycker domslutet är pinsamt så får man inte agera som jag gjorde. Dåligt fimpen.
Hur kan han tycka att domslutet är pinsamt? Han åker på målvakten med flit för att han är arg.

Jag tycker att du är pinsam, Fimpen. Pinsam för DIF. Just nu.
Seriöst. Vi har förstått att du tycker Fimpen var pinsam, det framgår klart och tydligt i dina tidigare poster. Att sitta och besvara någons twitter på ett forum som personen förmodligen dessutom inte läser nu känns lite meningslöst?

Om du nu tycker som du gör så starkt, så ta och twittra det till Fimpen istället. :P
Jag har inte twitter.
Det är nog bäst för mänskligheten att det förblir så. Haha.
Expert.
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Jim Morrison/

Nu måste du väl lugna ner dig? Du kan ju inte vara lika förbannad fortfarande. Matchen är ju slut sedan länge.
Jag blir jävligt lack på folk som vägrar att erkänna att även guden Fimpen kan göra misstag. Som vägrar att erkänna att han förändrade matchbilden helt med sin utvisning. Jag klarar inte av att släppa sådana saker. Sorry, men så är det.
Jag kan inte annat än att hålla med. Visst, visst, det var inte SÅ illa vad han gjorde. Pinsamt, ja, helt klart och jag tycker det var jävligt onödigt.

Utvisningen är lika solklar den.. Men ja, hela matchbilden förändras och gör det helt (näst intill) omöjligt att komma ikapp.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev: Det är nog bäst för mänskligheten att det förblir så. Haha.
Hmm. Är det du som är Robin på twitter?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
:)

Det finns väl en känsla av att du skulle twittra en del olämpliga saker till spelarna efter förluster.

Edit:
Jag tror det finns en del Robin på twitter. Men vill du hitta mig så är jag...
https://twitter.com/R_Fredriksson
Expert.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Jim Morrison skrev:
Rudi skrev:Skönt är åtminstone att vi har två riktigt stabila målvakter att luta oss mot! För övrigt så kan jag inte hjälpa att tycka lite synd om Blomstrand, killen har ju liksom alla fel och inget rätt. Vidare var ju faktiskt inte bara Gabbe borta i dag.. Nåväl, ny match om två dagar!
Adam Reideborn var riktigt bra idag. Två styrningar, om jag inte minns fel, är inte mycket att göra på. Han räddade oss med några riktiga superräddningar ibland. Stor potential i den killen.
Håller med. Tycker det känns stabilare med Reideborn i mål för stunden, fast det kan ju ha att göra med att jag inte sett honom spela så mycket, plus att man mer eller mindre vet att Chet missar mer eller mindre åtminstone en gång per match. Men det jag såg av Reideborn idag så tycker jag inte man kan lasta honom för några av målen.
Alltid Oavsett.
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

Vad skrek Fimpen förresten?
Hörde inte det då jag hade så lågt tack vare den jävla soppan till kommentator...
Rix

Inlägg av Rix »

Korkat av fimpen helt klart.

Frågan är bara nu om DIF kan visa att vi har något i toppen att göra. På torsdag har vi en ny match och då gäller det visa att vi kan skaka av oss detta och göra ett par bra matcher igen.

Kom igen nu DIF, spela ishockey som ni kan!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:

Det finns väl en känsla av att du skulle twittra en del olämpliga saker till spelarna efter förluster.
Ja, det är nog bäst för mänskligheten att jag undviker twitter, då...

Från en överreagerande till en annan, eller?
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-10-23 21:21:40, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:

Ja, det är nog bäst för mänskligheten att jag undviker twitter, då...

Från en överreagerande till en annan, eller?
Efter att ha studerat dig här ett par år så står jag fast vid att det inte är någon överreaktion.
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Förlora mot Almtuna är helt enkelt inte acceptabelt - tyvärr finns det för många gamnackar i det här laget så hur vi på sikt ska kunna nypa 7 platsen med det här vingliga och spretiga gänget är för mig en gåta och återigen så hävdar jag att laget är dåligt managerat
Skriv svar