Tim värvades ju faktiskt som Hörnqvists ersättare 08/09 för att spela med just Linkan. Det dröjde väl 10-15 matcher innan de insåg att den ärtbössan inte ger några mål. Oavsett om det är Linkan som lägger passningarna.riccos skrev:Fundera på en sak vore det inte intressant att testa tim,fimp,linkan i samma flytta på hank han förstör femman med sitt dumpande och tama passningar och veka närkamper. Tror även att Tim skulle kunna sätta ett par kassar med linkan i samma femma.
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/10 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012
Expert.
Nån som känner igen sig från förra säsongen? "Vi spelar stundtals bra och det kommer att vända!"
Tveksam om jag skall vara ärlig. Nu måste målat vara att hålla sig kvar i HA och inte åka ur känns det som. Att ens tänka tanken ES nästa säsong känns helt fel. Finns inga förutsättningar.
Var felet ligger, hos vem eller vilka et jag inte, en att det är nåt grundläggande fel i DIF hockeey är helt klart.
Tveksam om jag skall vara ärlig. Nu måste målat vara att hålla sig kvar i HA och inte åka ur känns det som. Att ens tänka tanken ES nästa säsong känns helt fel. Finns inga förutsättningar.
Var felet ligger, hos vem eller vilka et jag inte, en att det är nåt grundläggande fel i DIF hockeey är helt klart.
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012
Låg igår och tänkte på en kedja med Linkan - Johner - Eklund.riccos skrev:Fundera på en sak vore det inte intressant att testa tim,fimp,linkan i samma flytta på hank han förstör femman med sitt dumpande och tama passningar och veka närkamper. Tror även att Tim skulle kunna sätta ett par kassar med linkan i samma femma.
2014-04-07, vad hände?
Jo det hade varit intressant men johner ska inte vara center fimpen är överlägset mycket bättre tekare.Jepe skrev:Låg igår och tänkte på en kedja med Linkan - Johner - Eklund.riccos skrev:Fundera på en sak vore det inte intressant att testa tim,fimp,linkan i samma flytta på hank han förstör femman med sitt dumpande och tama passningar och veka närkamper. Tror även att Tim skulle kunna sätta ett par kassar med linkan i samma femma.
-
Jag tycker fortfarande att vi ska lira Timpa, Fimpen och Sörensen ihop. Sörensen ersätter Kempe i fjolårets bästa kedja.
Förresten: Niklas Czarnecki - nej tack. Killen som gjorde Brynäs till ES tråkigaste lag, som hans efterträdare sedan omedelbart tog till SM-guld, och sedan fick sitt fyraårskontrakt i FBK rivet efter några månader. Om det är på den nivån vi ska ligga kommer vi inte att resa oss ur den här krisen. Den saken är säker. Niklas vore det sämsta tänkbara för vår förening i det här läget.
Förresten: Niklas Czarnecki - nej tack. Killen som gjorde Brynäs till ES tråkigaste lag, som hans efterträdare sedan omedelbart tog till SM-guld, och sedan fick sitt fyraårskontrakt i FBK rivet efter några månader. Om det är på den nivån vi ska ligga kommer vi inte att resa oss ur den här krisen. Den saken är säker. Niklas vore det sämsta tänkbara för vår förening i det här läget.
Håller med Magnutz på samtliga punkter.Magnutz skrev:Grund-tesen är och kvarstår:Kall-El skrev:Det där med 10 kilo för lite känns faktiskt som att det stämmer samtidigt som vi rör oss på isen som om vi vägde 30 kilo mer än tyngsta spelare i motståndarlaget. Jag kommer ihåg Ölvestad för ett par säsonger sedan då han flög fram över isen, vad har hänt där egentligen?Lidingö DIF skrev:Har inte kunnande att analysera detaljer som många andra här på forumet men kan dock säga att i ett helhetsperspektiv så får jag en känsla under matcherna som om vi vägde i snitt 10 kg mindre än allt motstånd, trampar på i sisådär 75%-fart, blir livrädda när pucken är i närheten, dumpar alltid efter röda och känns allmänt ofarlig i avsluten. Lägg därtill att vi är jävlit trista att kolla på så jag är förvånad över publiksiffrorna. 10 omgångar till enligt följande recept och det kommer bli svårt att sälja biljetter för en tia styck.Jag har följt DIF Hockey sedan urminnes tider och även fast det har varit upp och ned så är denna tid just nu den tyngsta hitintills. Det stämmer att det har blivit en plikt att gå på matcherna, köpa medlemskap och säsongskort. Jävlit trist.Manijock skrev:...text.. Det blir någon sorts plikt och att man snarare bävar för att åka dit...text..
Kort sagt jag tror inte man löser dessa spelmässiga problem utan att få in rätt tränarnamn, alla våra spelare kan omöjligen vara så här dåliga samtidigt.
Vi har alldeles för tunna spelare överlag. Både ålder och vikt. Vissa hävdar att ålder och kilon inte spelar någon större roll. Jag hävdar att dessa faktorer är avgörande. Väger du mindre än din motståndare måste du vara mycket skickligare och mycket snabbare än honom. Vi har inte det materialet. Våra killar är jämnbra med det motstånd vi möter (till stor del i alla fall). Det betyder att en jämnbra (snabbhet/skicklighet) tyngre spelare äter upp den lättare. När tunga forwards stormar in i vår zon med 10 extra kilon blir det otrevligt. Bevisligen.
Kan vi göra något åt det nu? På kort sikt? Nej säger jag. Vi har det lag vi har men på lång sikt måste antalet 17-20-åringar minskas radikalt. När Fimpen gick upp från juniortiden till A-laget var det 1-3 junisar som kom upp för att SLÅSS om en plats i laget. Nu kommer det 10 och 5 eller fler får en plats utan något motstånd värt namnet.
Jag kan ha fel men efter att ha undersökt detta en del verkar det ändå stämma. Aja. Vi har det vi har och det måste göras underverk med det.
Nu, arbete.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Någon mer än jag som är besviken på Murray?
Tycker han är alldeles för orörlig och stillastående, visserligen första matchen på stor rink.
Kanske ska ge han mer tid innan man dömer ut honom.
Hans skott på mål var det dock inget fel på, räknade det till 3 stenhårda skott från blå linjen rakt på mål.
Gillade att han lyckades få in en punch rakt i ansiktet på en Karlskoga-spelare i samband med en tackling
Tycker han är alldeles för orörlig och stillastående, visserligen första matchen på stor rink.
Hans skott på mål var det dock inget fel på, räknade det till 3 stenhårda skott från blå linjen rakt på mål.
Gillade att han lyckades få in en punch rakt i ansiktet på en Karlskoga-spelare i samband med en tackling

-
- Säsongskort: Ja
Du kan ju inte vara seriös och mena allvar?1962FenderStrat skrev:Någon mer än jag som är besviken på Murray?
Första matchen sen April, taskigt flås, och ändå visar han vägen med att smälla på i sarghörnen. Han är inte en offensiv spelare, utan en defensiv bjässe. Någon, som med andra ord, kan visa att det faktiskt gör ont att möta Djurgården, istället för att som resten av laget bara gömma huvudet under armen och peta lite på pucken. Han kommer betyda jävligt mycket när han kommer igång, och han hade några fina sekvenser igår.
25/4-2025
Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012
Det har nog att göra med att du har för dålig koll på vilken typ av spelare Murray.
-
Japp, han är inte rädd för att gå på hårt. Man märker att motståndarna fasar för honom. Kan nog bli fint detta. Ser fram emot hårda smällar framöver signerade Murray.förevigtdjurgården skrev:Du kan ju inte vara seriös och mena allvar?1962FenderStrat skrev:Någon mer än jag som är besviken på Murray?
Första matchen sen April, taskigt flås, och ändå visar han vägen med att smälla på i sarghörnen. Han är inte en offensiv spelare, utan en defensiv bjässe. Någon, som med andra ord, kan visa att det faktiskt gör ont att möta Djurgården, istället för att som resten av laget bara gömma huvudet under armen och peta lite på pucken. Han kommer betyda jävligt mycket när han kommer igång, och han hade några fina sekvenser igår.
Tror också han kommer betyda mycket för laget, trodde bara att han var lite rörligare än det jag såg. Absolut inget dåligt tillskott!
Låter som en recension av spelet Ice Hockey (det till NES man valde lång och snabb, mellanbra och stor och tung)Mäklaren skrev:Håller med Magnutz på samtliga punkter.Magnutz skrev:Grund-tesen är och kvarstår:Kall-El skrev:Det där med 10 kilo för lite känns faktiskt som att det stämmer samtidigt som vi rör oss på isen som om vi vägde 30 kilo mer än tyngsta spelare i motståndarlaget. Jag kommer ihåg Ölvestad för ett par säsonger sedan då han flög fram över isen, vad har hänt där egentligen?Lidingö DIF skrev:Har inte kunnande att analysera detaljer som många andra här på forumet men kan dock säga att i ett helhetsperspektiv så får jag en känsla under matcherna som om vi vägde i snitt 10 kg mindre än allt motstånd, trampar på i sisådär 75%-fart, blir livrädda när pucken är i närheten, dumpar alltid efter röda och känns allmänt ofarlig i avsluten. Lägg därtill att vi är jävlit trista att kolla på så jag är förvånad över publiksiffrorna. 10 omgångar till enligt följande recept och det kommer bli svårt att sälja biljetter för en tia styck.Jag har följt DIF Hockey sedan urminnes tider och även fast det har varit upp och ned så är denna tid just nu den tyngsta hitintills. Det stämmer att det har blivit en plikt att gå på matcherna, köpa medlemskap och säsongskort. Jävlit trist.Manijock skrev:...text.. Det blir någon sorts plikt och att man snarare bävar för att åka dit...text..
Kort sagt jag tror inte man löser dessa spelmässiga problem utan att få in rätt tränarnamn, alla våra spelare kan omöjligen vara så här dåliga samtidigt.
Vi har alldeles för tunna spelare överlag. Både ålder och vikt. Vissa hävdar att ålder och kilon inte spelar någon större roll. Jag hävdar att dessa faktorer är avgörande. Väger du mindre än din motståndare måste du vara mycket skickligare och mycket snabbare än honom. Vi har inte det materialet. Våra killar är jämnbra med det motstånd vi möter (till stor del i alla fall). Det betyder att en jämnbra (snabbhet/skicklighet) tyngre spelare äter upp den lättare. När tunga forwards stormar in i vår zon med 10 extra kilon blir det otrevligt. Bevisligen.
Kan vi göra något åt det nu? På kort sikt? Nej säger jag. Vi har det lag vi har men på lång sikt måste antalet 17-20-åringar minskas radikalt. När Fimpen gick upp från juniortiden till A-laget var det 1-3 junisar som kom upp för att SLÅSS om en plats i laget. Nu kommer det 10 och 5 eller fler får en plats utan något motstånd värt namnet.
Jag kan ha fel men efter att ha undersökt detta en del verkar det ändå stämma. Aja. Vi har det vi har och det måste göras underverk med det.
Nu, arbete.

Men du har rätt. Dock en viktig punkt som kan överväga detta är karaktär ute på isen, har en mindre mer karaktär än den större kommer han vinna duellen. Och karaktär hänger ihop med självförtroende som totalt körs i botten om det går som det går just nu.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...