ChristjanF skrev:Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Niklas Wikegård som sportchef, tack!
Du får gärna utveckla varför och på vilka grunder du tycker så. Genuint intresserad.
Faktiskt. Räcker tydligen inte med att Wikegård sagt att han aldrig skulle jobba som sportchef. Folk tjatar om honom ändå. Varför? Han besitter inte ens dom egenskaperna.
Niklas Wikegård besitter inte bara enorma kunskaper. Förutom detta ser jag honom som Mr. Djurgården. Han har ett kanadensiskt uttryck som behövs nu. Dvs inget mesande! "så här är det", "så här ska vi göra", "passar du inte in - bort". I det läget som är just nu så ser jag spelare som skäms, tränare som inte får ordning på grejerna hur hårt de än jobbar och en ledningsgrupp där samtliga gjort i byxan för att de kan bli av med sina jobb. På andra sidan står vi, supportrarna, och knyter nävarna och säger "nu jävlar..!". Jag kan nästan garantera att så gör även Wikegård!!
Ok, och han läser dina inlägg på detta forum och kommer säga upp sig från media som han vill jobba inom och kommer övertala DIF att anställa honom för att...?
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
ChristjanF skrev:Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Niklas Wikegård som sportchef, tack!
Du får gärna utveckla varför och på vilka grunder du tycker så. Genuint intresserad.
Faktiskt. Räcker tydligen inte med att Wikegård sagt att han aldrig skulle jobba som sportchef. Folk tjatar om honom ändå. Varför? Han besitter inte ens dom egenskaperna.
Niklas Wikegård besitter inte bara enorma kunskaper. Förutom detta ser jag honom som Mr. Djurgården. Han har ett kanadensiskt uttryck som behövs nu. Dvs inget mesande! "så här är det", "så här ska vi göra", "passar du inte in - bort". I det läget som är just nu så ser jag spelare som skäms, tränare som inte får ordning på grejerna hur hårt de än jobbar och en ledningsgrupp där samtliga gjort i byxan för att de kan bli av med sina jobb. På andra sidan står vi, supportrarna, och knyter nävarna och säger "nu jävlar..!". Jag kan nästan garantera att så gör även Wikegård!!
Ok, trevlig samling klyschor. Jag ser fortfarande inte vart sportchefsegenskaperna kommer in i bilden? Som han sagt själv passar han som tränare, motivator och coach och inget annat.
Kan vi inte bara avsluta diskussionen om Niklas Wikegård eftersom han dessutom sagt att han aldrig vill jobba som sportchef?
Jag trodde aldrig jag frivilligt skulle gå i skjorta eller äta ost som smakar något - saker förändras.
Däremot tror jag inte på Wikegård som sportchef redan nu.
För att få honom att sluta tycka i tv så behöver han ett "offer he cant refuse" och jag ser hellre att vi lägger pengar på ett par nya handskar till fimpen i tider som dessa. Lyckas vi komma till ES så kan Wikegård gärna få komma.
Ok, trevlig samling klyschor. Jag ser fortfarande inte vart sportchefsegenskaperna kommer in i bilden? Som han sagt själv passar han som tränare, motivator och coach och inget annat.
Kan vi inte bara avsluta diskussionen om Niklas Wikegård eftersom han dessutom sagt att han aldrig vill jobba som sportchef?
Inom en vecka så släpps nyheten att Challe enbart blir sportchef och BOMBEN....
Vi lägger alltså hela vår framtid i händerna på Challe. Vanskligt med tanke på Challes meritlista.
Frågan är också hur mycket tid Challe kommer ha för att scouta. Han kommer ju ha fullt upp med att coacha DIF och kan omöjligen åka iväg och kolla matcher på kvällarna under säsong.
Head-Coach samt sportchef? Djurgården slutar aldrig att förvåna... Hur i hela friden kommer Challe få tid att både träna laget samt scouta? Sommaren är lång kanske ni säger och Tony samt Falk står vid hans sida men Challe kan (borde) inte vara sportchef och frånvarande från träningar och dylikt pga scoutning.
Jag hoppas valet är temporärt tills annan person är funnen, för detta kommer inte fungera alls.
Har legat under Internetskugga hela dagen men denna nyhet var dock det mest grandiosa påskägg jag någonsin kunde få. Blir dock jävlit orolig över att Challe tar över även denna roll. Sticker inte under stolen med att jag är Challe-som-coach skeptiskt och har många runt mig på A11 som tycker detsamma. Han måste dock få minst en säsong, helst två att visa vad han kan ådstakomma, men att åta sig även sportchefsjobbet skapar veck i min panna. Säger som nån sa tidigare att nu lägger vi verkligen alla ägg i en korg. Nyheten om Järlan gör mig glad. Nyheten om sportchefsposten gör mig återigen orolig. Kanske är en besparingsåtgärd som vi blir tvungna att acceptera, men denna oro kommer ligga över mig länge.
Lycka till Challe. Må hockey-gudarna anse att du har god karma.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Finns många fördelar med Challe som sportchef. Han får möjlighet att bygga sitt egna lag, som han ska träna, efter sina önskemål. En annan klar fördel är ju kostnadsbesparingarna, Wikegård t.e.x. hade ju varit helt "out of budget".
Nu ger vi Challe en chans och visar honom vårt fulla stöd.