Linköpings HC - Djurgårdens IF, 19/10 2011
Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 19/10 2011
Satt och kollade på kneget och måste säga att jag skrek rakt ut när mackan satte den och wesslan spikade igen! Den där extrapoängen kan visa sig vara mycket viktig. Nu klättrar vi uppåt! Nu är vi iaf före gnaget med en pinne med en match mindre spelad och det är skämsgränsen iaf!
Skönt med vinst!
Dock börjar man fatta varför vi har så svårt att göra mål när våra lirare inte ens kan sätta straffar, dvs helt soft friläge utan stress (förrutom stundens allvar). Kanske skulle börja träna lite straffar och frilägen också... :/
Dock börjar man fatta varför vi har så svårt att göra mål när våra lirare inte ens kan sätta straffar, dvs helt soft friläge utan stress (förrutom stundens allvar). Kanske skulle börja träna lite straffar och frilägen också... :/
Ändå jävligt starkt att vinna borta mot plastcluben!
Positivt att vi i år efter två förlängningar+straffar är 2-0, kan gissa att vissa här är lite nöjdare nu när vi inte förlorar varenda extra poäng!
Wesslau får grymt stort plus idag på straffarna.
Klubertanz får vakna nu och inse att han inte är någon stor NHL-stjärna utan ska jobba och slita precis som han gjorde förra sessionen här.
Wesslau får grymt stort plus idag på straffarna.
Klubertanz får vakna nu och inse att han inte är någon stor NHL-stjärna utan ska jobba och slita precis som han gjorde förra sessionen här.
2014-04-07, vad hände?
Riktigt synd att Kempe inte satte sin straff. Vi behöver ha några säkra straffskyttar... Kempe har inte börjat den bra den här säsongen.
Jag får väl ändå vara nöjd med min tippning. 2-2 efter full tid fick jag rätt angående i alla fall, och det felet jag hade var mer än välkommet!Salas skrev:3-2 till Linköping efter förlängning, det är kvällens resultat.
Jag hoppas dock att jag har fel.

Oerhört skönt med tre poäng och ett litet kliv i tabellen, det behövdes.
Du e så usel på att tippa! Skärpning!Salas skrev:Jag får väl ändå vara nöjd med min tippningen. 2-2 efter full tid fick jag rätt angående i alla fall, och det felet jag hade var mer än välkommet!Salas skrev:3-2 till Linköping efter förlängning, det är kvällens resultat.
Jag hoppas dock att jag har fel.![]()
Oerhört skönt med tre poäng och ett litet kliv i tabellen, det behövdes.

Jag är inte arg, och inte besviken.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om ni vill ha reda på datumet för jordens undergång, vilka som vinner Stanley Cup i år eller bara veta vilket väder vi får imorgon så kan ni ju passa på att fråga nu.SkönaDjurgårn skrev:Äh, hur ska vi kunna förlora den här matchen? 2-3 efter en en bragdinsats med blåstället på. Åberg/Cehlin/Mackan gör målen.

Tycker vi gjorde en riktigt bra match idag och Wesslau, Mackan och Otto får mina guldstjärnor.
Vem ska vi fråga då?SkönaDjurgårn skrev:Om ni vill ha reda på datumet för jordens undergång, vilka som vinner Stanley Cup i år eller bara veta vilket väder vi får imorgon så kan ni ju passa på att fråga nu.SkönaDjurgårn skrev:Äh, hur ska vi kunna förlora den här matchen? 2-3 efter en en bragdinsats med blåstället på. Åberg/Cehlin/Mackan gör målen.![]()
Tycker vi gjorde en riktigt bra match idag och Wesslau, Mackan och Otto får mina guldstjärnor.

Jag är inte arg, och inte besviken.
- Jim Morrison
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3809525.ab
Klockrent sagt av Wikegård. Klubertanz har varit en riktig besvikelse och det visades främst idag. Otroligt usel.
Klockrent sagt av Wikegård. Klubertanz har varit en riktig besvikelse och det visades främst idag. Otroligt usel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SkönaDjurgårn
Saida.Stulle skrev:Vem ska vi fråga då?SkönaDjurgårn skrev:Om ni vill ha reda på datumet för jordens undergång, vilka som vinner Stanley Cup i år eller bara veta vilket väder vi får imorgon så kan ni ju passa på att fråga nu.SkönaDjurgårn skrev:Äh, hur ska vi kunna förlora den här matchen? 2-3 efter en en bragdinsats med blåstället på. Åberg/Cehlin/Mackan gör målen.![]()

- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Tycker vi blandar och ger jävligt mycket den här tillställningen; många stunder är vi fullständigt dominanta och andra totalt utspelade. En jämn match med ett härligt resultat. Grymma straffar! (...)
Ruskigt sköna 2 pinnar dock. Livet leker (tills på lördag).
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Trist att Wikegård ej längre kan kritisera en spelare utan att det blir en stor rubrik lex Rundblad i JVM. Sedan tycker jag betyg som "Otrolig usel" "Katastrof" är grova överdrifter av Klubertanz hittills. Att han "såsar" omkring är ju bara som det ser ut då Kyle är en spelare som försöker spela harmoniskt och inte stressa upp sig, och när det då blir en felpassning finns det ju såklart en risk att det inte ser så "distinkt" ut. Men det är klart att vi har en toppback med pucken i vår trupp som dock börjat lite svajigt. Nu har han ju en liten mer stjärnstatus än han hade sist och fler ögon på sig. Så himla mycket bättre än såhär var han faktiskt inte sist.Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3809525.ab
Expert.
Blir grymt. På lördag. Vi filmar då! Hoppas få många Olé Olé samt många måljubel på minneskorten!-daniel- skrev:Tycker vi blandar och ger jävligt mycket den här tillställningen; många stunder är vi fullständigt dominanta och andra totalt utspelade. En jämn match med ett härligt resultat. Grymma straffar! (...)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Idag vet jag inte vad han hade för slipning på grillerna. Han ramlade, hade ingen, INGEN puckkontroll alls. Var ängslig i uppspelen, var ängslig i PP och .. ängslig över lag.SirDIFalot skrev:Trist att Wikegård ej längre kan kritisera en spelare utan att det blir en stor rubrik lex Rundblad i JVM. Sedan tycker jag betyg som "Otrolig usel" "Katastrof" är grova överdrifter av Klubertanz hittills. Att han "såsar" omkring är ju bara som det ser ut då Kyle är en spelare som försöker spela harmoniskt och inte stressa upp sig, och när det då blir en felpassning finns det ju såklart en risk att det inte ser så "distinkt" ut. Men det är klart att vi har en toppback med pucken i vår trupp som dock börjat lite svajigt. Nu har han ju en liten mer stjärnstatus än han hade sist och fler ögon på sig. Så himla mycket bättre än såhär var han faktiskt inte sist.Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3809525.ab
Han var inte så här trubbig sist han var här.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.