Stämmer nog, såg fel. Oj. Just nu känns det dock inte som vi är värda att gå vidare...Edin skrev:Vi är väl på andra plats just nu? Båda lagen har +5 i målskillnad men vi har gjort ett mer, om jag räknat rätt.-daniel- skrev:Så jävla surt.
HIFK ligger väl före med typ 2 puckar eller nåt....så sjukt onödigt att tappa slutspelsplatsen i ET.
ET: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 3/9 2011 | EP Trophy
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: ET: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 3/9 2011 | EP Trophy
Här har du så jävla rätt! Istället för att lira några som smäller på och gör oväntade grejer, så kör han Cehlin och Kempe, som båda vägrar gå in på mål, som helst dribblar istället för att passa (att dom oftast misslyckas med dribblingarna är ju en annan femma).Jockmaniac skrev: Hardy ska ha sin skopa också. Bänka Fimpen, Tim och Söder och spela vidare på Cehlin och Kempe som är två dåliga versioner av Eriksson? Herregud har du blivit senil?
Skulle vilja se Ölvestad-Almtorp-Nilson som förstakedja i premiären. Även fast jag vet att Hardy inte kommer ändra ett skit.
Nu såg jag bara tredje perioden ifrån den här matchen, men det var ju ett riktigt bottennapp. Tycker dock att vi förtjänade ett bättre i öde i matcherna mot Luleå och HIFK.-daniel- skrev:Stämmer nog, såg fel. Oj. Just nu känns det dock inte som vi är värda att gå vidare...Edin skrev:Vi är väl på andra plats just nu? Båda lagen har +5 i målskillnad men vi har gjort ett mer, om jag räknat rätt.-daniel- skrev:Så jävla surt.
HIFK ligger väl före med typ 2 puckar eller nåt....så sjukt onödigt att tappa slutspelsplatsen i ET.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
Haha det är lite komiskt när Mäklaren tycker att en sågning gått över gränsen. Men håller med, faktiskt inte Ottos fel att han sätts som förstacenter fortfarande. Han ska vara klok tredjecenter med två forwards med fart bredvid sig. Inget annat.Mäklaren skrev:Men ge dig för fan. Han är inte vass numera, men sparka? Herregud.swallat skrev:sparka otto för fan, min förhoppning har sjunkit från Semi till, går vi till slutspel är jag nöjd, tror tyvär aik kommer före oss i serien
Expert.
- -daniel-
Stundtals såg det bra ut, men PP'et var fantastiskt praktuselt och gjorde att vi torskade matchen. 3:e perioden gör vi också så jävla onödiga misstag...Edin skrev:Nu såg jag bara tredje perioden ifrån den här matchen, men det var ju ett riktigt bottennapp. Tycker dock att vi förtjänade ett bättre i öde i matcherna mot Luleå och HIFK.-daniel- skrev:Stämmer nog, såg fel. Oj. Just nu känns det dock inte som vi är värda att gå vidare...Edin skrev:Vi är väl på andra plats just nu? Båda lagen har +5 i målskillnad men vi har gjort ett mer, om jag räknat rätt.-daniel- skrev:Så jävla surt.
- Daniel942
Har sett dina inlägg här och på JK-Forum, fan lite nivå på inläggen får det vara.swallat skrev:sparka otto för fan, min förhoppning har sjunkit från Semi till, går vi till slutspel är jag nöjd, tror tyvär aik kommer före oss i serien
DIF!
Inte bara Otto som tabbar sig.... Holmqvist tabbar sig ganska rejält också på deras andra mål. Om han hade stått upp och försökt ta spelare istället för att kasta sig mot pucken hade det inte blivit mål där.
Uselt.
Att det fattas en kreativ förstacenter är ju ingen nyhet direkt. Ofattbart att inte sportchef m.fl. insett detta.
Om Fuleå går vidare blir jag galen.
Att det fattas en kreativ förstacenter är ju ingen nyhet direkt. Ofattbart att inte sportchef m.fl. insett detta.

Om Fuleå går vidare blir jag galen.
Vi lirade hyffsat bra stundtals i första och andra perioden men vi lyckades inte sätta dit den som så många gånger förr..Edin skrev:Nu såg jag bara tredje perioden ifrån den här matchen, men det var ju ett riktigt bottennapp. Tycker dock att vi förtjänade ett bättre i öde i matcherna mot Luleå och HIFK.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- -daniel-
Happ, nu har HIFK PP med 1 minut kvar och kommer stänka in den...så att vi definitivt torskar 2:a platsen. 

- Lee Harvey Oswald
Absolut, klart killen har potential.Mäklaren skrev:Möjligt, men jag tycker mig se fint spelsinne och placeringsförmåga i honom. Framtiden får utvisa vilken av våra känslor som stämmer.Lee Harvey Oswald skrev:Är beredd att inte hålla med alls....om Holm.Mäklaren skrev:Synd att förstakedjan gjorde målen. Det innebär tyvärr att sirapsformationen får fortsätta tävla i vem som kan få mjölksyra fortast.
Äh. Vilken skitförsäsong det här blev.
Positivt idag:
Philip Holm - Nästa riktigt duktiga junior. Fantastiskt bra tycker jag.
Wesslan - Väldigt stabil.
Daniel Tjärnqvist - Blir bättre och bättre. Man ser dock att det fortfarande är försäsong för honom.
Jimmie - Mer speltid till dig. Bra fart!
Söder - Bra så länge han får spela. Sedan gör Hardy en ''Hardy'' och bänkar en junior så fort han gör ett litet misstag.
Sen var det klent.
Otto sämst.
Han spelar med små marginaler och söker ofta svårare lösningar än nödvändigt.
Det är inget bra kännetecken för en ung lovande back
Önskar bara att han fort lär sig fort att prioritera lägena, det är ju en mognadsprocess så det kommer väl
En "Runblad-Light" i backleden ger mig sur-mage bara vid blotta tanken...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Doyle
Hela matchen kändes oinspirerad. Va fan finns viljan att vinna. Hardy kändes oxå loj i intervjun inför sista perioden. Visst det är försäsong men jag vill se ett DIF som går på is för att vinna matcher och inte såsa runt o verka allmänt ointresserade..
Bättring måste till annars blir vi avklädda av bibeltrollen då allvaret börjar
Bättring måste till annars blir vi avklädda av bibeltrollen då allvaret börjar

-
Sparka är väl kanske lite förhastat, men jag ifrågasatte stort förlängingen av hans kontrakt inför säsongen. Att det är konstigt att vissa spelare kan få spela i stort sett hur som helst och ändå få stanna på grund av en Djurgårdsstämpel. Karln vinner knappt tekningar längre, hans markeringsspel är löjligt, han kan inte slå en vettig pass som är längre än två meter, hans skott har alltid varit ett skämt!Mäklaren skrev:Men ge dig för fan. Han är inte vass numera, men sparka? Herregud.swallat skrev:sparka otto för fan, min förhoppning har sjunkit från Semi till, går vi till slutspel är jag nöjd, tror tyvär aik kommer före oss i serien
Hans nergång märktes redan säsongen vi gick till final... Minns mig själv redan då stå och skrika på honom såvaäl i grundserie som i slutspel. Han är för helvete vår förstecenter, och har antingen lön därefter. Men jag skulle inte ens vilja ha honom där i Allsvenskan i nuläget!
Får jag inte se bättre spel pronto från hans sida, så vill jag se en bänkningen och därefter kanske en utlåning eller liknande. Han måste få en tankeställare! och hjälper inte det så måste han bort...
Jag är trött på daltandet och mesiga gullandet med så kallade Djurgårdslegender. Han har ett jobb att sköta, gör han det fel, så ska han bort! Och Ottosson gör precis allt fel.....
100% DJURGÅRDSJ***L
- SirDIFalot
Det har igenom alla år gnällts på hans skott. Till och med ledare och spelare säger "Nu har ju inte Otto det bästa skottet..." men ändå tycker jag fan alltid det är han som snärtar upp dom krysset från ingenstans då och då... Märkligt. Dock ska vara tredjecenter och inget annat.Jockmaniac skrev:Sparka är väl kanske lite förhastat, men jag ifrågasatte stort förlängingen av hans kontrakt inför säsongen. Att det är konstigt att vissa spelare kan få spela i stort sett hur som helst och ändå få stanna på grund av en Djurgårdsstämpel. Karln vinner knappt tekningar längre, hans markeringsspel är löjligt, han kan inte slå en vettig pass som är längre än två meter, hans skott har alltid varit ett skämt!Mäklaren skrev:Men ge dig för fan. Han är inte vass numera, men sparka? Herregud.swallat skrev:sparka otto för fan, min förhoppning har sjunkit från Semi till, går vi till slutspel är jag nöjd, tror tyvär aik kommer före oss i serien
Hans nergång märktes redan säsongen vi gick till final... Minns mig själv redan då stå och skrika på honom såvaäl i grundserie som i slutspel. Han är för helvete vår förstecenter, och har antingen lön därefter. Men jag skulle inte ens vilja ha honom där i Allsvenskan i nuläget!
Får jag inte se bättre spel pronto från hans sida, så vill jag se en bänkningen och därefter kanske en utlåning eller liknande. Han måste få en tankeställare! och hjälper inte det så måste han bort...
Jag är trött på daltandet och mesiga gullandet med så kallade Djurgårdslegender. Han har ett jobb att sköta, gör han det fel, så ska han bort! Och Ottosson gör precis allt fel.....
Expert.
Torsk för HIFK, vi är tillbaka på andraplatsen.
Alla vi som älskar Bili Tygri Liberec klappar nu! *klapp klapp*
Alla vi som älskar Bili Tygri Liberec klappar nu! *klapp klapp*
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.