ET: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 3/9 2011 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: ET: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 3/9 2011 | EP Trophy

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev:Så jävla surt. :|

HIFK ligger väl före med typ 2 puckar eller nåt....så sjukt onödigt att tappa slutspelsplatsen i ET.
Vi är väl på andra plats just nu? Båda lagen har +5 i målskillnad men vi har gjort ett mer, om jag räknat rätt.
Stämmer nog, såg fel. Oj. Just nu känns det dock inte som vi är värda att gå vidare...
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Jockmaniac skrev: Hardy ska ha sin skopa också. Bänka Fimpen, Tim och Söder och spela vidare på Cehlin och Kempe som är två dåliga versioner av Eriksson? Herregud har du blivit senil?
Här har du så jävla rätt! Istället för att lira några som smäller på och gör oväntade grejer, så kör han Cehlin och Kempe, som båda vägrar gå in på mål, som helst dribblar istället för att passa (att dom oftast misslyckas med dribblingarna är ju en annan femma).

Skulle vilja se Ölvestad-Almtorp-Nilson som förstakedja i premiären. Även fast jag vet att Hardy inte kommer ändra ett skit.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:
Edin skrev:

HIFK ligger väl före med typ 2 puckar eller nåt....så sjukt onödigt att tappa slutspelsplatsen i ET.
Vi är väl på andra plats just nu? Båda lagen har +5 i målskillnad men vi har gjort ett mer, om jag räknat rätt.
Stämmer nog, såg fel. Oj. Just nu känns det dock inte som vi är värda att gå vidare...
Nu såg jag bara tredje perioden ifrån den här matchen, men det var ju ett riktigt bottennapp. Tycker dock att vi förtjänade ett bättre i öde i matcherna mot Luleå och HIFK.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
swallat skrev:sparka otto för fan, min förhoppning har sjunkit från Semi till, går vi till slutspel är jag nöjd, tror tyvär aik kommer före oss i serien
Men ge dig för fan. Han är inte vass numera, men sparka? Herregud.
Haha det är lite komiskt när Mäklaren tycker att en sågning gått över gränsen. Men håller med, faktiskt inte Ottos fel att han sätts som förstacenter fortfarande. Han ska vara klok tredjecenter med två forwards med fart bredvid sig. Inget annat.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev:
Edin skrev:

Nu såg jag bara tredje perioden ifrån den här matchen, men det var ju ett riktigt bottennapp. Tycker dock att vi förtjänade ett bättre i öde i matcherna mot Luleå och HIFK.
Stundtals såg det bra ut, men PP'et var fantastiskt praktuselt och gjorde att vi torskade matchen. 3:e perioden gör vi också så jävla onödiga misstag...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

swallat skrev:sparka otto för fan, min förhoppning har sjunkit från Semi till, går vi till slutspel är jag nöjd, tror tyvär aik kommer före oss i serien
Har sett dina inlägg här och på JK-Forum, fan lite nivå på inläggen får det vara.
DIF!
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Inte bara Otto som tabbar sig.... Holmqvist tabbar sig ganska rejält också på deras andra mål. Om han hade stått upp och försökt ta spelare istället för att kasta sig mot pucken hade det inte blivit mål där.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Uselt.

Att det fattas en kreativ förstacenter är ju ingen nyhet direkt. Ofattbart att inte sportchef m.fl. insett detta. :(

Om Fuleå går vidare blir jag galen.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Edin skrev:Nu såg jag bara tredje perioden ifrån den här matchen, men det var ju ett riktigt bottennapp. Tycker dock att vi förtjänade ett bättre i öde i matcherna mot Luleå och HIFK.
Vi lirade hyffsat bra stundtals i första och andra perioden men vi lyckades inte sätta dit den som så många gånger förr..
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Happ, nu har HIFK PP med 1 minut kvar och kommer stänka in den...så att vi definitivt torskar 2:a platsen. :|
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Mäklaren skrev:Synd att förstakedjan gjorde målen. Det innebär tyvärr att sirapsformationen får fortsätta tävla i vem som kan få mjölksyra fortast.

Äh. Vilken skitförsäsong det här blev.

Positivt idag:
Philip Holm - Nästa riktigt duktiga junior. Fantastiskt bra tycker jag.
Wesslan - Väldigt stabil.
Daniel Tjärnqvist - Blir bättre och bättre. Man ser dock att det fortfarande är försäsong för honom.
Jimmie - Mer speltid till dig. Bra fart!
Söder - Bra så länge han får spela. Sedan gör Hardy en ''Hardy'' och bänkar en junior så fort han gör ett litet misstag.

Sen var det klent.

Otto sämst.
Är beredd att inte hålla med alls....om Holm.
Han spelar med små marginaler och söker ofta svårare lösningar än nödvändigt.
Det är inget bra kännetecken för en ung lovande back
Möjligt, men jag tycker mig se fint spelsinne och placeringsförmåga i honom. Framtiden får utvisa vilken av våra känslor som stämmer.
Absolut, klart killen har potential.
Önskar bara att han fort lär sig fort att prioritera lägena, det är ju en mognadsprocess så det kommer väl

En "Runblad-Light" i backleden ger mig sur-mage bara vid blotta tanken...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Hela matchen kändes oinspirerad. Va fan finns viljan att vinna. Hardy kändes oxå loj i intervjun inför sista perioden. Visst det är försäsong men jag vill se ett DIF som går på is för att vinna matcher och inte såsa runt o verka allmänt ointresserade..
Bättring måste till annars blir vi avklädda av bibeltrollen då allvaret börjar :evil:
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Mäklaren skrev:
Sparka är väl kanske lite förhastat, men jag ifrågasatte stort förlängingen av hans kontrakt inför säsongen. Att det är konstigt att vissa spelare kan få spela i stort sett hur som helst och ändå få stanna på grund av en Djurgårdsstämpel. Karln vinner knappt tekningar längre, hans markeringsspel är löjligt, han kan inte slå en vettig pass som är längre än två meter, hans skott har alltid varit ett skämt!

Hans nergång märktes redan säsongen vi gick till final... Minns mig själv redan då stå och skrika på honom såvaäl i grundserie som i slutspel. Han är för helvete vår förstecenter, och har antingen lön därefter. Men jag skulle inte ens vilja ha honom där i Allsvenskan i nuläget!

Får jag inte se bättre spel pronto från hans sida, så vill jag se en bänkningen och därefter kanske en utlåning eller liknande. Han måste få en tankeställare! och hjälper inte det så måste han bort...

Jag är trött på daltandet och mesiga gullandet med så kallade Djurgårdslegender. Han har ett jobb att sköta, gör han det fel, så ska han bort! Och Ottosson gör precis allt fel.....
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:
Mäklaren skrev:
Sparka är väl kanske lite förhastat, men jag ifrågasatte stort förlängingen av hans kontrakt inför säsongen. Att det är konstigt att vissa spelare kan få spela i stort sett hur som helst och ändå få stanna på grund av en Djurgårdsstämpel. Karln vinner knappt tekningar längre, hans markeringsspel är löjligt, han kan inte slå en vettig pass som är längre än två meter, hans skott har alltid varit ett skämt!

Hans nergång märktes redan säsongen vi gick till final... Minns mig själv redan då stå och skrika på honom såvaäl i grundserie som i slutspel. Han är för helvete vår förstecenter, och har antingen lön därefter. Men jag skulle inte ens vilja ha honom där i Allsvenskan i nuläget!

Får jag inte se bättre spel pronto från hans sida, så vill jag se en bänkningen och därefter kanske en utlåning eller liknande. Han måste få en tankeställare! och hjälper inte det så måste han bort...

Jag är trött på daltandet och mesiga gullandet med så kallade Djurgårdslegender. Han har ett jobb att sköta, gör han det fel, så ska han bort! Och Ottosson gör precis allt fel.....
Det har igenom alla år gnällts på hans skott. Till och med ledare och spelare säger "Nu har ju inte Otto det bästa skottet..." men ändå tycker jag fan alltid det är han som snärtar upp dom krysset från ingenstans då och då... Märkligt. Dock ska vara tredjecenter och inget annat.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Torsk för HIFK, vi är tillbaka på andraplatsen.

Alla vi som älskar Bili Tygri Liberec klappar nu! *klapp klapp*
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar