Välkommen Gustaf Wesslau!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Gustaf Wesslau!

Inlägg av mb81 »

Berra skrev:
-daniel- skrev:
mb81 skrev:
-daniel- skrev:
Sjöwall skrev:http://www.hv71.se/Nyheter/HVTV-Faceboo ... f-Wesslau/

Kolla på denna intervjun med Wesslau. (Fan va jag hatar att jag drar upp denna tråden igen men jag bara måste) Han får bland annat frågan från Fantenberg varför han är så snål. Samt att han berättar att hans största intresse utanför hockey är pengar. Efter jag sett videon mår jag illa.

(Återigen sorry för att dra upp denna tråden)
Nu har jag inte kollat på intervjun men vad exakt är fel med att vara snål, och ha pengar som intresse? :?
För att snåla människor har en tendens att vara tråkmånsar? Ha pengar som intresse är väl ofattbart?
Vilket jävla dravvel.

Har man pengar, och kan förvalta dem väl så kan man göra vad fan man vill. Exempelvis leva livet och slippa jobba som alla andra tråkmånsar gör. Jag misstänker du är en av de där 99% som har 1.50 SEK kvar på lönekontot när lönen dimper ner, och belånar dig via SMS för att köpa den nyaste LED-TV'n...
Ta det lilla lugna att beskriva det andra skriver som dravel. Särskilt om du tror att 99% har 1,50 kvar på lönen den 24:e och skuldsätter sig via smslån för att köpa TV...Snacka om dravel. Pengar är ett ganska tomt svar på vilket intresse man har.
Tack för att du försvarar mig! Hehe! Behöver iaf inte äta blodpudding till middag eller kolla kontoutdraget den 24:e osv. Ny tv har jag köpt en gång i mitt 30åriga liv btw, hehe! Tycker bara intresset pengar är så meningslöst. Skulle han sagt vad han gillar att göra med de skulle det vara ett mycket bättre svar! Sen finns det kanske inte tid att resa jorden runt eller ha jättemånga tidskrävande intressen som hockeyproffs. Aja nu är det fredag så säger skål och hälsar Daniel att du är iaf en av de jag har mest respekt för sitt hockeykunnande här!
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Gustaf Wesslau!

Inlägg av -daniel- »

Problemet är att folk som inte har pengar som intresse enbart ser det som något mossigt, men det finns faktiskt människor som går igång på att se pengar växa och framförallt ser potentialen med vad man faktiskt kan göra med pengarna när man de facto behöver dem i ett senare skede i livet.

Men droppar det här nu, för att återknyta till ämnet försvarar inte på något vis Gustaf då jag tycker hela situationen med hans letande efter klubb efter jul smakar fruktansvärt illa i munnen.
Skriv svar