Där är två ramsor jag vill höra i premiären. Sen borde vi ha några på lager ifall Süger (haha) skulle få en utvisning eller liknande.DIF_Soldier skrev:
HALVA MODO KOMMER FRÅN DJURGÅRN!/MICKE TELLQVIST HÅLLER PÅ DJURGÅRN!
Silly-season Elitserien 2011/12
Re: Silly-season Elitserien 2011/12
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Istället för "halva modo kommer från Djurgårn" så borde det ju vara" Halva modo håller på Djurgårn!".
Två givna ramsor är i alla fall:
Micke Tellqvist håller på Djurgårn!
En Micke Tellqvist, finns bara en Micke Tellqvist!
Två givna ramsor är i alla fall:
Micke Tellqvist håller på Djurgårn!
En Micke Tellqvist, finns bara en Micke Tellqvist!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tänkte på det först, men det stämmer ju inte eftersom Krüger och Hannula med allra största sannolikhet inte gör det. Däremot kommer de från Djurgårn.Salas skrev:Istället för "halva modo kommer från Djurgårn" så borde det ju vara" Halva modo håller på Djurgårn!".
Säg den glädje som varar
Hannula lär väl vara Djurgårdare dock? Inte den största av dom alla precis, men han kan ju inte hjälpa att han inte var önskvärd i Djurgården den här säsongen. Då måste han ju se sig om efter andra alternativ.DIF_Soldier skrev:Tänkte på det först, men det stämmer ju inte eftersom Krüger och Hannula med allra största sannolikhet inte gör det. Däremot kommer de från Djurgårn.Salas skrev:Istället för "halva modo kommer från Djurgårn" så borde det ju vara" Halva modo håller på Djurgårn!".
Men du har en poäng med Krüger. Alla håller kanske inte på Djurgårn, så det kanske är mer korrekt att sjunga att dom kommer från Djurgårn, precis som du säger, för att det gör dom ju i alla fall.
- DIF_Soldier
- SkönaDjurgårn
Synd för Mika att det är sällsynt med hockeyproffs i arabländerna, annars hade han nog gjort en "Chippen".DIF_Soldier skrev:Tror inte Hannula håller på något lag.

- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ska vara lite tråkig nu, men jag tror det är få spelare som verkligen håller på - och har seriösa känslor för - något lag. Naturligtvis kan man komma att uppskatta stämningen, klubben, lagkompisarna osv genom att spela i en & samma förening men att verkligen älska en klubb i dagens elitidrott tror jag personligen är extremt sällsynt. Allt drivs av pengar, precis som samhäller i övrigt. Därför kan jag tycka det blir så jävla fånigt att höra en spelare som A.Holmqvist påstå att han skulle kunna "offra ena armen för Djurgården" (eller om det nu var för fansen). Njae...DIF_Soldier skrev:Tror inte Hannula håller på något lag.
Tror precis samma sak, det finns några få spelare som verkligen håller på ett lag, kan dock tänka mig att Tellqvist är en sådan spelare?-daniel- skrev:Ska vara lite tråkig nu, men jag tror det är få spelare som verkligen håller på - och har seriösa känslor för - något lag. Naturligtvis kan man komma att uppskatta stämningen, klubben, lagkompisarna osv genom att spela i en & samma förening men att verkligen älska en klubb i dagens elitidrott tror jag personligen är extremt sällsynt. Allt drivs av pengar, precis som samhäller i övrigt. Därför kan jag tycka det blir så jävla fånigt att höra en spelare som A.Holmqvist påstå att han skulle kunna "offra ena armen för Djurgården" (eller om det nu var för fansen). Njae...DIF_Soldier skrev:Tror inte Hannula håller på något lag.
- SirDIFalot
De flesta spelarna i både fotboll och hockey har varit för upptagna med att idrotta och blir bra hockey/fotbollsspelare för att ha hunnit fördjupa sig i supporterskap. Åka på bortamatcher och få massvis med vänner i supporterkretsarna. Lycka till att åka på en bortamatch tur och retur som tar över 24h ifall du har träningar och annat att vara i form till. Eller att ha tid att hjälpa till 2-3 dagar i streck med ett megatifo. Hyll dock till Mitman och Strömberg som åkte på brynäs borta med JK bussen. Arvid fick ju dessutom smaka på polisens överkänslighet i gävle-daniel- skrev:Ska vara lite tråkig nu, men jag tror det är få spelare som verkligen håller på - och har seriösa känslor för - något lag. Naturligtvis kan man komma att uppskatta stämningen, klubben, lagkompisarna osv genom att spela i en & samma förening men att verkligen älska en klubb i dagens elitidrott tror jag personligen är extremt sällsynt. Allt drivs av pengar, precis som samhäller i övrigt. Därför kan jag tycka det blir så jävla fånigt att höra en spelare som A.Holmqvist påstå att han skulle kunna "offra ena armen för Djurgården" (eller om det nu var för fansen). Njae...DIF_Soldier skrev:Tror inte Hannula håller på något lag.

Expert.
crike skrev:Jaha, Johan Ryno till MoDo. Har inte sett han alls i Oskarshamn, bara hans stats. Men om han så har förbättrats 20% sen han var i DIF är det ändå inget att ha. Jaja det lär säsongen utvisa, dom var dock tillräckligt smarta att bara skriva ett try-out kontrakt med honom.
källa: http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3578682.ab
Ja det var ju inte särskilt överraskande, idiotiskt från början men dock smart med try-out kontraktet.
Jonas Holös klar för Växjö.
Dom lär bli att räkna med, dom där..
- reservjesus
Absolut, sen har de ju Iggulden, tänk om vi hade haft honom.Kentta skrev:Jonas Holös klar för Växjö.
clowns to the left of me, jokers to the right
Växjö har nästan potential att utmana om guldet. Så känns det, de har en riktigt bra trupp. Holös var väl precis vad de behövde. Fattas bara att de norpar Fernholm eller Strålman också.
Hannula skriver på ytterligare ett korttidskontrakt med Modo:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3791579.ab
Hannula skriver på ytterligare ett korttidskontrakt med Modo:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3791579.ab
- -daniel-
Sanslöst överpris Växjö betalat för Holös i mitt tycke. Sign-on bonus på 2 miljoner, och typ 250K / månaden.
"Inga externa finansiärer!" Jo tjena!
Re: Re: Silly-season Elitserien 2011/12
Precis... Det där Växjötrollet som var här och hävdade att det inte fanns externa penningbaroner kan ju skita ner sig på riktigt.-daniel- skrev:Sanslöst överpris Växjö betalat för Holös i mitt tycke. Sign-on bonus på 2 miljoner, och typ 250K / månaden.
Vi, däremot, ska satsa vår budget på polisbevakning. Jippi.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.