Slutspelet 2011
Re: Slutspelet 2011
För att vi ska vinna den här serien måste vi också klara den nästintill omöjliga uppgiften att överlista Anders Nilson. 32 skott på mål är egentligen inte dåligt och brukar ofta räcka till seger, men just nu är han som en total vägg och räddade till och med med klubban på Brodins öppna läge! Spelarna får väl köra tv-spelsvarianten som man kör på NHL och göra "pass, pass, pass, skjut". Då måste han väl bli överrumplad?!
-
Läge att vakna nu Djurgårn! Schweiz är med er!!
Rufus skrev:För att vi ska vinna den här serien måste vi också klara den nästintill omöjliga uppgiften att överlista Anders Nilson. 32 skott på mål är egentligen inte dåligt och brukar ofta räcka till seger, men just nu är han som en total vägg och räddade till och med med klubban på Brodins öppna läge! Spelarna får väl köra tv-spelsvarianten som man kör på NHL och göra "pass, pass, pass, skjut". Då måste han väl bli överrumplad?!
Vad fan är det med folk, är ni fulla, eller?
Brodin hade ett helt öppet mål, vem som helst UTAN Brodin hade gjort mål där. Vad A. Nilsson gör är ointressant.
Vad fan jiddrar du om, tycker du att DIF skapar mycket? Det måste vara väldigt enkelt för Nilsson att stå i luleås mål.
Jag håller med Caveman.Caveman skrev:Rufus skrev:För att vi ska vinna den här serien måste vi också klara den nästintill omöjliga uppgiften att överlista Anders Nilson. 32 skott på mål är egentligen inte dåligt och brukar ofta räcka till seger, men just nu är han som en total vägg och räddade till och med med klubban på Brodins öppna läge! Spelarna får väl köra tv-spelsvarianten som man kör på NHL och göra "pass, pass, pass, skjut". Då måste han väl bli överrumplad?!
Vad fan är det med folk, är ni fulla, eller?
Brodin hade ett helt öppet mål, vem som helst UTAN Brodin hade gjort mål där. Vad A. Nilsson gör är ointressant.
Vad fan jiddrar du om, tycker du att DIF skapar mycket? Det måste vara väldigt enkelt för Nilsson att stå i luleås mål.
Vår anfall känns helt uddlöst.Man åker in strax över blå och med taskig vinkel lägger ett dåligt skott i magen klart som fan det inte blir mål då.(Man kan inte tro att vi får hur många mål som vi fick i luleå sist som helst)
Jag börjar bli trött på att se att dem inte ger allt där nere på isen.
Dem förtjänar knappt den publik dem har för tillfället med den viljan dem visar.
Vill inte ens gå in på vårt PP i slutspelet hitils det är ju fan sorgligt.
Nu får dem fan städa om i kedjorna vad som helst med något nytt måste hända.
Den enda som skapar något är Hannula. Nu kommer väl folk hata en MEN vad fan håller OTTO på med ?? han spelar ju inte som man bör för en 1:a kedja iallafa..
Mina förslag på hur vi ska kunna vända det här.
1. Vi vinner aldrig pucken i forecheckning.
Lösning: sluta dumpa 10/10, kom med fart genom mittzon. En spelare transporterar pucken (fimpen), deras back möter upp. Ytter kommer från kanten och glider ner bakom/mellan backarna (Tim), andra forwarden går på mål. Skapade en 2 mot 1 två gånger i matchen igår, sedan försökte vi inte ens göra det. Det blir två olika scenarior, antingen får vi många sådana lägen, alternativt så måste luleå falla med sitt försvar.
2. Ställ en gubbe högt och använd honom för avlastning. En framför mål och kasta sedan in puckarna. Blir farligt varje gång.
3. I PP stressar Luleå grymt mycket. SPELA runt puckjäveln i 40 sekunder, då är dom ju helt slut. Försök inte skjuta på allt i början.
4. Som tidigare nämnt, ställ en gubbe högt. Det känns som att luleå nästan enbart gör mål på kontringar. Har vi alltid tre man hem så blir det svårt för dom.
5. Åk på Nilsson. Luleå är imponerande disciplinerade. Tror en pååkning av målvakten kan få abbotts att tända till.
1. Vi vinner aldrig pucken i forecheckning.
Lösning: sluta dumpa 10/10, kom med fart genom mittzon. En spelare transporterar pucken (fimpen), deras back möter upp. Ytter kommer från kanten och glider ner bakom/mellan backarna (Tim), andra forwarden går på mål. Skapade en 2 mot 1 två gånger i matchen igår, sedan försökte vi inte ens göra det. Det blir två olika scenarior, antingen får vi många sådana lägen, alternativt så måste luleå falla med sitt försvar.
2. Ställ en gubbe högt och använd honom för avlastning. En framför mål och kasta sedan in puckarna. Blir farligt varje gång.
3. I PP stressar Luleå grymt mycket. SPELA runt puckjäveln i 40 sekunder, då är dom ju helt slut. Försök inte skjuta på allt i början.
4. Som tidigare nämnt, ställ en gubbe högt. Det känns som att luleå nästan enbart gör mål på kontringar. Har vi alltid tre man hem så blir det svårt för dom.
5. Åk på Nilsson. Luleå är imponerande disciplinerade. Tror en pååkning av målvakten kan få abbotts att tända till.
Född till sportchef.
-
Älskar ju Otto men nu är han nog fanimej ändå slut. Så otroligt svag de här två matcherna.
Sen är han inte ensam om att ha kört fast. Krüger, Widing, Mackan Nilsson. Inget händer där.
Sen är han inte ensam om att ha kört fast. Krüger, Widing, Mackan Nilsson. Inget händer där.
2-0 i matcher till Luleå hur slutar detta !? Djurgårn har bara gjort 2 mål framot på 2 matcher är riktigt dåligt. Bara Mika Hannula som visar vägen just nu.
Bänka boom boom när det återstår 4 min kvar av matchen så han inte hittar på nåt dumt.
Mark owuya borde ha tagit skottet som lede till 2-1 till Luleå igår.
Bänka boom boom när det återstår 4 min kvar av matchen så han inte hittar på nåt dumt.
Mark owuya borde ha tagit skottet som lede till 2-1 till Luleå igår.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag är helt övertygad om att Otto har en skada / är sjuk eller något liknande. Han har ju avstått flera träningar på slutet och det tyder väl på något liknande. Helt klart säsongens formdipp på honom de här två matcherna.jensa öhling skrev:Älskar ju Otto men nu är han nog fanimej ändå slut. Så otroligt svag de här två matcherna.
Krüger vet jag inte, tycker han är slätstruken så det förslår men det samma gäller ju i praktiken hela laget.
Det jag inte fattar är att i varje jävla intervju säjer spelare och ledare samma sak,
långa anfall och in på mål Vilket är en spelstil som de flesta håller med om, det är ju trots all framför mål som de flesta mål görs.
Men vad är det vi får ser, jo in över blå, och sen ut mot kanterna eller bakom mål.
Och skulle puckföraren gå mot mål så kan man de sig fan på att andremannen viker av ut mot kanten. Detta ser vi gång på gång.
Då är min fråga hur jävla svårt kan det vara, och hur duktig och hur hård är Hardy egentligen. Hur svårt kan det vara att skrika i spelarnas öron:
GÅ PÅ MÅL eller SKJUT PÅ MÅL OCH FÖLJ UPP RETUR
Det är snart fler ledare än spelare i båset så budskapet borde gå att kommunicera till spelarna
Om inget radikalt händer så kanske det är dax att se över tränartrojkans vara eller inte vara
långa anfall och in på mål Vilket är en spelstil som de flesta håller med om, det är ju trots all framför mål som de flesta mål görs.
Men vad är det vi får ser, jo in över blå, och sen ut mot kanterna eller bakom mål.
Och skulle puckföraren gå mot mål så kan man de sig fan på att andremannen viker av ut mot kanten. Detta ser vi gång på gång.
Då är min fråga hur jävla svårt kan det vara, och hur duktig och hur hård är Hardy egentligen. Hur svårt kan det vara att skrika i spelarnas öron:
GÅ PÅ MÅL eller SKJUT PÅ MÅL OCH FÖLJ UPP RETUR
Det är snart fler ledare än spelare i båset så budskapet borde gå att kommunicera till spelarna
Om inget radikalt händer så kanske det är dax att se över tränartrojkans vara eller inte vara
Men vi saknar ju något vi hade förra året.
Lite jävla glöd att dem vågar driva hela vägen in på mål...
Det skapar antingen mål eller utvisning.
Lite jävla glöd att dem vågar driva hela vägen in på mål...
Det skapar antingen mål eller utvisning.
Dags att köra en riktig första kedja?
Hannula-Krüger-Nilson
Widing-Ottosson-Tjärna
Brodin-Fimpen-Zibanejad
Eriksson - Norman - Cehlin/Kempe
Honken-Kronwall
Bombom-Printz
Eklund-Falk
Hannula-Krüger-Nilson
Widing-Ottosson-Tjärna
Brodin-Fimpen-Zibanejad
Honken-Kronwall
Bombom-Printz
Eklund-Falk
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
- SirDIFalot
Jag förstår inte varför vi ska fortsätta belöna vår i särklass sämsta(just nu), segaste och formsvagaste forward med så mycket speltid och spel i PP?Rirre skrev:Dags att köra en riktig första kedja?
Hannula-Krüger-Nilson
Widing-Ottosson-Tjärna
Brodin-Fimpen-Zibanejad
Honken-Kronwall
Bombom-Printz
Eklund-Falk
Sist hade Mackan mest istid av alla jävla forwards!
Expert.
-
För att vända detta böra man:
Byta målvakt, Ridderwall bör få chansen!!
bänka bombom och lassen
samt köra på Otto, zibbe, krüger och fimpen som centrar
Sen skulle jag villja se Sillen med:
alt1
Brodin Otto Sillen
alt2
Kempe, Eklund Sillen
Byta målvakt, Ridderwall bör få chansen!!
bänka bombom och lassen
samt köra på Otto, zibbe, krüger och fimpen som centrar
Sen skulle jag villja se Sillen med:
alt1
Brodin Otto Sillen
alt2
Kempe, Eklund Sillen
Tycker Mackan varit en av dom som sett hyfsat pigg ut senaste tiden. Han vill mycket och visar känslor. Hannula, Nilson, Widing, Krüger är dom största "stjärnorna" och de räcker kanske med nåt mål så kommer dom igång. Hannula är visserligen redan igång men.SirDIFalot skrev:Jag förstår inte varför vi ska fortsätta belöna vår i särklass sämsta(just nu), segaste och formsvagaste forward med så mycket speltid och spel i PP?Rirre skrev:Dags att köra en riktig första kedja?
Hannula-Krüger-Nilson
Widing-Ottosson-Tjärna
Brodin-Fimpen-Zibanejad
Honken-Kronwall
Bombom-Printz
Eklund-Falk
Tycker man ska splittra Kronwall och Printz och placera dom med två offensiva backar som Honken och Bombom istället.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag håller lite med om Mackan, tycker inte alls han varit så usel som många vill få det till. Märks ju dock tydligt att det där självförtroendet och flytet inte finns där för stunden. Däremot är jag besviken på Krüger som varit nästintill osynlig (i likhet med fler andra iofs). Widing trodde jag också skulle kunna lyfta sig några snäpp och prestera...Rirre skrev:Tycker Mackan varit en av dom som sett hyfsat pigg ut senaste tiden. Han vill mycket och visar känslor. Hannula, Nilson, Widing, Krüger är dom största "stjärnorna" och de räcker kanske med nåt mål så kommer dom igång. Hannula är visserligen redan igång men.SirDIFalot skrev:Jag förstår inte varför vi ska fortsätta belöna vår i särklass sämsta(just nu), segaste och formsvagaste forward med så mycket speltid och spel i PP?Rirre skrev:Dags att köra en riktig första kedja?
Hannula-Krüger-Nilson
Widing-Ottosson-Tjärna
Brodin-Fimpen-Zibanejad
Honken-Kronwall
Bombom-Printz
Eklund-Falk
Tycker man ska splittra Kronwall och Printz och placera dom med två offensiva backar som Honken och Bombom istället.
Hannula är den enda med klass som på egen hand lyckas skapa något.