Södertälje SK - Djurgårdens IF, 24/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 24/2 2011

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev:
Det gäller att kunna stötta laget i motgång också. Något jag gjort sedan första matchen jag såg (mot 'löven 87).
Gu' va du är fantastisk.... :shock:

Jag stöttar alltid DIF, även i motgång, men hur roligt känns det att lägga ner hela sin själv i DIF när det finns glidare i laget som inte gör sitt jobb? Vi pratar om profesionella idrottsmän som garanterat inte ger allt i varje byte. Man kan kräva 110% inställning i varje match, sen om laget förlorar titt som tätt är helt & hållet normalt och något som hör till idrotten.
lilleman

Inlägg av lilleman »

-daniel- skrev:
Praetori skrev:
Det gäller att kunna stötta laget i motgång också. Något jag gjort sedan första matchen jag såg (mot 'löven 87).

Jag stöttar alltid DIF, även i motgång, men hur roligt känns det att lägga ner hela sin själv i DIF när det finns glidare i laget som inte gör sitt jobb? Vi pratar om profesionella idrottsmän som garanterat inte ger allt i varje byte. Man kan kräva 110% inställning i varje match, sen om laget förlorar titt som tätt är helt & hållet normalt och något som hör till idrotten.
Daniel:
Missförstå mig inte. Jag förstår precis hur du tänker och det gör även mig förbannad när spelarna inte ger allt.
Dock tycker jag att det är onödigt att sitta på forumet och bli super frustrerade över en förlust mot SSK när vi vet att det inte riktigt hjälper att sitta här och slänga ur sig kritik.
Bättre att bara glömma SSK-matchen och hoppas på att spelarna tar sig samman till matchen mot Luleå och säkrar slutspelsplatsen och visar maximal vilja igen.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev:
-daniel- skrev:
Praetori skrev:

Daniel:
Missförstå mig inte. Jag förstår precis hur du tänker och det gör även mig förbannad när spelarna inte ger allt.
Dock tycker jag att det är onödigt att sitta på forumet och bli super frustrerade över en förlust mot SSK när vi vet att det inte riktigt hjälper att sitta här och slänga ur sig kritik.
Bättre att bara glömma SSK-matchen och hoppas på att spelarna tar sig samman till matchen mot Luleå och säkrar slutspelsplatsen och visar maximal vilja igen.
Vi alla har olika sätt att parera en pinsam förlust. Vissa ser det här forumet som en terapi, däribland mig. Låt folk häva ur sig sitt missnöje om det sker på hyfsat saklig grund. Det är åtminstone min åsikt.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Tror inte att det är någon här inne som inte stöttar laget även i motgång men om man läser vad dom som är negativa skriver (och även vad jag tänker/tycker/skriver) så handlar det främst om kritik mot spelare som underpresterar och inte kan hålla någon form av jämn-hög nivå på sitt spel. När man i yrket som hockeyspelare spelar med så djupa dalar och höga toppar(?) som vissa av spelarna gör så kan iaf inte jag undgå att förundras över varför det är så.

Okej, motståndarna spelar stor roll men jag kan väl inte anse att Frölunda i måndags var så mycket sämre än SSK att 5 mål mot Frölunda är representativt när vi inte förmår att göra ett enda mot SSK, skapade vi ens någon mer kvalificerad chans än friläget för Hannula (var det väl)?

Sen är det inställningen, har du det inte i benen så får du fan ha det i huvudet. Även detta ska dock omöjligt kunna skilja sig så mycket från match till match. Jag förstår mer om en spelare är bra i 5 omg. och sen dålig i 5, än om det växlar från match till match. Ni ska veta att när dom spelar match torsdag/lördag så är det inte direkt hårdkörning som gäller på fredagen. Kroppen ska således inte vara helt slut när det är dags att ställa upp sig igen för match på lördagen.

Årets Järnkamin i mina ögon, Fimpen, personiferar urtypen av spelare som direkt vet när han inte har det i benen och måste slå på den extra motorn i hjärtat/huvudet som gör att han trots allt orkar köra. Missa frilägen, fine, men du måste som hockeyspelare i DIF ha glöden i ögonen och viljan i hjärtat som får dig att krama ur det där lilla extra när allt annat havererar...det är inte alla spelare i dagens trupp som idag visar att dom har detta.

Ett lite rörigt inlägg men jag är trött på arbetstagare som kommer till sitt arbete och inte levererar på den nivå som står i deras arbetsbeskrivning. Trivs du inte på jobbet? Byt då! Kom för fan bara inte hit och casha in på bekostnad av alla andra anställda.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

crike skrev:Tror inte att det är någon här inne som inte stöttar laget även i motgång men om man läser vad dom som är negativa skriver (och även vad jag tänker/tycker/skriver) så handlar det främst om kritik mot spelare som underpresterar och inte kan hålla någon form av jämn-hög nivå på sitt spel. När man i yrket som hockeyspelare spelar med så djupa dalar och höga toppar(?) som vissa av spelarna gör så kan iaf inte jag undgå att förundras över varför det är så.

Okej, motståndarna spelar stor roll men jag kan väl inte anse att Frölunda i måndags var så mycket sämre än SSK att 5 mål mot Frölunda är representativt när vi inte förmår att göra ett enda mot SSK, skapade vi ens någon mer kvalificerad chans än friläget för Hannula (var det väl)?

Sen är det inställningen, har du det inte i benen så får du fan ha det i huvudet. Även detta ska dock omöjligt kunna skilja sig så mycket från match till match. Jag förstår mer om en spelare är bra i 5 omg. och sen dålig i 5, än om det växlar från match till match. Ni ska veta att när dom spelar match torsdag/lördag så är det inte direkt hårdkörning som gäller på fredagen. Kroppen ska således inte vara helt slut när det är dags att ställa upp sig igen för match på lördagen.

Årets Järnkamin i mina ögon, Fimpen, personiferar urtypen av spelare som direkt vet när han inte har det i benen och måste slå på den extra motorn i hjärtat/huvudet som gör att han trots allt orkar köra. Missa frilägen, fine, men du måste som hockeyspelare i DIF ha glöden i ögonen och viljan i hjärtat som får dig att krama ur det där lilla extra när allt annat havererar...det är inte alla spelare i dagens trupp som idag visar att dom har detta.

Ett lite rörigt inlägg men jag är trött på arbetstagare som kommer till sitt arbete och inte levererar på den nivå som står i deras arbetsbeskrivning. Trivs du inte på jobbet? Byt då! Kom för fan bara inte hit och casha in på bekostnad av alla andra anställda.
Jag håller med dig fullständigt. Något är fel när bara en handfull spelare verkar fatta att de ska arbeta stenhårt i varje byte. Det är inte ett kontorsjobb där en dålig dag går obemärkt förbi. Och, precis som du skriver, om farten och hetsen inte finns i benen en dag måste det kompenseras med ännu mer inställning. Fimpen är årets och årtiondets Järnkamin i detta avseendet och personifierar en äkta Djurgårdsspelare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Enligt aftonblaskan blev Widing bänkad i 3e. Konstigt att Nilson slapp undan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev: Vi alla har olika sätt att parera en pinsam förlust. Vissa ser det här forumet som en terapi, däribland mig. Låt folk häva ur sig sitt missnöje om det sker på hyfsat saklig grund. Det är åtminstone min åsikt.
Just så!

Fattar inte grejen med folks behov av att hela tiden försöka "styra" folks tyckande mot mer "passande" inlägg.
-spelarna blir inte bättre av det, säger nån stjärna.
Neej, men knappast sämre heller,
Tror inte nån spelare går in här & läser efter match, framför allt inte efter en sån usel insats som igår.
Bättre att vädra sin frustration/missnöje här än att stå tyst & sura på match.

Det finns en sak som det flesta av oss här inne har gemensamt, det är vår kärlek till DIF.
Den kan ibland yttra sig på lite olika vis, från person till person.
Så måste det ju få förbli annars kan man lika gärna skrota hela idén om ett öppet forum för alla
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

crike skrev: Ett lite rörigt inlägg men jag är trött på arbetstagare som kommer till sitt arbete och inte levererar på den nivå som står i deras arbetsbeskrivning. Trivs du inte på jobbet? Byt då! Kom för fan bara inte hit och casha in på bekostnad av alla andra anställda.

Jo Då, SÅ ÄR DET!!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev: Vi alla har olika sätt att parera en pinsam förlust. Vissa ser det här forumet som en terapi, däribland mig. Låt folk häva ur sig sitt missnöje om det sker på hyfsat saklig grund. Det är åtminstone min åsikt.
Just så!

Fattar inte grejen med folks behov av att hela tiden försöka "styra" folks tyckande mot mer "passande" inlägg.
Tror inte nån spelare går in här & läser efter match, framför allt inte efter en sån usel insats som igår.

Det finns en sak som det flesta av oss här inne har gemensamt, det är vår kärlek till DIF.
Så måste det ju få förbli annars kan man lika gärna skrota hela idén om ett öppet forum för alla
Skriver under på det.

Håller helt & hållet med det "crike" skriver också.
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

Magnutz skrev:
soundboy skrev:
robcop skrev:Helt sjukt att "djurgårdare" sitter och spyr galla på riktiga Djurgårdare och i vissa fall egna produkter ("#4" tex). Bara pinsamt så ta er i kragen och sluta grina över en match som ingen kan vara ledsen över att vi torskade. Gnaget i ettan...
Jag håller med fullständigt! Alla DIF som skriver illa om spelare i det egna laget, framförallt spelare som underpresterat något brutalt under stora delar av säsongen, måste vara helt körda i skallen!

Eller så har de som betalar spelarnas löner rätt att ställa krav på att vissa spelare ska kunna hålla en högsta lägsta nivå som i alla fall håller division 1-klass.
Utveckla/förklara. Jag fattar inte vad du vill säga.
Jag börjar tröttna lite lätt på Marcus Nilson som inte direkt varit på topp under säsongen. Även om skridskoåkningen knappast är hans starkaste sida är det ändå meningen att han ska vara en av våra bästa tvåvägsforwards samt bidra med energi på isen. Laget har noll i målskillnad, han har -10 i plusminus. Det är inte godkänt för en spelare av hans kaliber, han måste lyfta sig rejält i slutspelet om det inte ska bli respass i kvarten.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
Just så!

Självklart får man ventilera sig, det var inte min intention att försöka styra tråden åt något håll. Men på samma sätt som folk blir missnöjda på lirare som inte presterar så blir jag sne på fenomenet att kasta skit på spelare tex. Det är, enl mig, båsets jobb att bedöma värdet på spelarna. De som är dåliga i Hardys ögon får nöta bänken, och han har mer rutin och fingertoppskänsla när det gäller hockey än de flesta. Kritisera har man alltid full rätt att göra, men när saklighet ger vika för generaliseringar blir det lätt fel.

Samma sak med folk som gnäller på klackturister. Alla har vi börjat någonstans. Att säga att det är bättre att folk stannar hemma istället för att "sitta" är att be om urvattning på läktarna.

Jag tycker generellt att tonen och åsikterna gått åt det hårdare hållet med åren, speciellt med inflödet av järnkaminer som tidigare främst gått på fotboll (där klackkulturen tidigare legat en bra bit före). Det hade, i mina ögon, varit bättre om så många som möjligt jobbat för en stämning som gör att svenssons vågar skicka ungarna på matcherna. Hatramsor i all ära, de är roliga för oss vuxna men mindre kul för småbarnsföräldrar.

-För övrigt tycker jag fortfarande att en banderoll med "För 17 gubbar" skulle vara fyndigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Rufus

Inlägg av Rufus »

Praetori skrev: Självklart får man ventilera sig, det var inte min intention att försöka styra tråden åt något håll. Men på samma sätt som folk blir missnöjda på lirare som inte presterar så blir jag sne på fenomenet att kasta skit på spelare tex. Det är, enl mig, båsets jobb att bedöma värdet på spelarna. De som är dåliga i Hardys ögon får nöta bänken, och han har mer rutin och fingertoppskänsla när det gäller hockey än de flesta. Kritisera har man alltid full rätt att göra, men när saklighet ger vika för generaliseringar blir det lätt fel.

Samma sak med folk som gnäller på klackturister. Alla har vi börjat någonstans. Att säga att det är bättre att folk stannar hemma istället för att "sitta" är att be om urvattning på läktarna.

Jag tycker generellt att tonen och åsikterna gått åt det hårdare hållet med åren, speciellt med inflödet av järnkaminer som tidigare främst gått på fotboll (där klackkulturen tidigare legat en bra bit före). Det hade, i mina ögon, varit bättre om så många som möjligt jobbat för en stämning som gör att svenssons vågar skicka ungarna på matcherna. Hatramsor i all ära, de är roliga för oss vuxna men mindre kul för småbarnsföräldrar.

-För övrigt tycker jag fortfarande att en banderoll med "För 17 gubbar" skulle vara fyndigt.
WORD.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Forumet ÄR en ventil för oss supporters. Utan forumet skulle vår omedelbara omgivning arkebusera oss hockey-galningar för att vi inte pratar om annat än DIF och hur bra Owuya var samt hur urtidsjävligt sämst Bombom var i senaste matchen. Det är tur att forumet finns. Vi (jag) är inte alltid nyanserade och ibland saknas helt grund för en del uttalanden.. men så blir det när tantgentbord används i direkt anslutning till matcher. Och, nej, det är ingen bra idé att hålla forumet stängt under match samt ett par timmar efter den samma för då lämnar 60-80% forumet för något annat..

Den här matchen visade att en ganska stor del av spelarna i DIF inte går för full maskin och att det är enorm skillnad på laget när de väl drar sitt till stacken.. Det är ett hån mot oss som betalar för att se på matchen. jag har lagt ner ca 2000 spänn på matcher (ingen förmögenhet, sure) där laget inte bjudit upp till dans. Varför ska inte jag få grina och bua här då? Jag har ju betalt för att bli underhållen av mitt kära DIF. När det inte sker lackar jag ur. När 50% av alla i laget glider omkring istället för att åka blir jag Mr Hyde. :) Så kommer det alltid att vara.

Och, det är inte att "vända kappan efter vinden" när man hyllar laget på tordagen för att dissa det på lördagen. Det är inte rätt definition. Kappvändare är såna som byter åsikt för att passa in i sin omgivnings åsikt. Ett exempel jag kommer att tänka på är när Anders Eldebrink spelade hockey för drygt tuusen år sen. På TV dissades Anders slagskott något bedrövligt och kommentatorerna bönade och bad att han inte skulle skjuta. Men, se på fan, nog fick Anders Eldebrink ett pass när han stod uppställd på blå. Han laddade och dundrade in en kvittering eller ett ledningsmål (kommer inte ihåg vilket). Då vänder den ene kommentatorn kappan efter vinden och säger att Anders har ett jävligt bra slagskott. . . . för det tyckte nog hela Svenska folket då.
Skriv svar