Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Swordthain
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av Swordthain »

Jag håller självklart med om att det borde varit 1-0 där i andra perioden. Dock är denna bild inget bra bevis då man tydligt ser att den närmsta stolpen börjat flyttas. Bland annat ser man is under stolproten och dessutom att en del av pinnen som man sticker ner i isen syns.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Swordthain skrev:Jag håller självklart med om att det borde varit 1-0 där i andra perioden. Dock är denna bild inget bra bevis då man tydligt ser att den närmsta stolpen börjat flyttas. Bland annat ser man is under stolproten och dessutom att en del av pinnen som man sticker ner i isen syns.
Om inget annat så borde reglerna kring målet ses över... Pucken är satt i rörelse mot mål redan innan målvakt och mål rubbas. Detta förstör hockeyn för mig personligen
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFVästertorp »

Swordthain skrev:Jag håller självklart med om att det borde varit 1-0 där i andra perioden. Dock är denna bild inget bra bevis då man tydligt ser att den närmsta stolpen börjat flyttas. Bland annat ser man is under stolproten och dessutom att en del av pinnen som man sticker ner i isen syns.
De som sitter däruppe bör dock ha andra bilder. Pucken är ju inne ett tag innan den där bilden är tagen. Dessutom som Magnutz skriver så kan man ju i så fall flytta målet så fort pucken är på väg mot mål
Djurgårdens IF
DIFVästertorp

Lee Harvey Oswald skrev:
DIFVästertorp skrev: Vilket ger mest effekt? Sitta och gnälla som en 3åring på forumet eller maila domarchefen? Han har iaf svarat förut på mail som jag skrivit.
Självklart tror jag inte att något speciellt kommer hända men känns ändå bättre att göra något.
Har aldrig förespråkat den varianten.
Men domargnäll är ruskigt populärt numera, även i DIF-kretsar.
Skulle hellre se att vi ställde oss över sån Bajen/aik-mentalitet, dvs Lite Finare, Lite Bättre.
Se till att utföra matcherna med bra inställning, så kommer resten automatiskt.
Självklart. Men hade vi fått 1-0 kanske vi lyft oss? Så jämn var matchen.
Vi gjorde en rätt usel insats och förlorar ändå med bara 1 mål mot ett vilt kämpande Brynäs.Det tyder på att stabiliteten bakåt börjar ordna upp sig. Kan vi få lite mera fart så kommer vi komma bland de 4 bästa. Tendensen är att vi är på rätt väg
Senast redigerad av DIFVästertorp den 2011-01-23 11:53:39, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Håller med Lee Harvey. En sån där domarmiss, som kanske inte ens är någon domarmiss, är väl inget att gå bananas över? Det är ju vårt eget usla jävla spel vi förlorar på. Tycker det sett rätt dåligt ut i flera matcher nu på slutet så det här bottennappet var bara en tidsfråga.

Jag hoppas och tror att spelarna själva skiter i den eventuella domarmissen och koncentrerar sig på något de kan påverka istället - sitt egna spel - för det var bedrövligt.
DIFVästertorp

SkönaDjurgårn skrev:Håller med Lee Harvey. En sån där domarmiss, som kanske inte ens är någon domarmiss, är väl inget att gå bananas över? Det är ju vårt eget usla jävla spel vi förlorar på. Tycker det sett rätt dåligt ut i flera matcher nu på slutet så det här bottennappet var bara en tidsfråga.

Jag hoppas och tror att spelarna själva skiter i den eventuella domarmissen och koncentrerar sig på något de kan påverka istället - sitt egna spel - för det var bedrövligt.
Men vi kan väl få gnälla på domaren för vi är ju inte spelarna eller? Så du tycker vi ska fortsätta med en outbildad idiot som sitter och avgör om en puck är inne och dessutom som i detta fall avgöra om reglerna följts? Tänk dig ett avgörande mål i en avgörande SM-final som ska granskas. Jag kommer iaf inte att lita på att det blir 100% rätt. Ska bli kul att se vad folk som försvarar detta system kommer säga då
Djurgårdens IF
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SkönaDjurgårn skrev:Håller med Lee Harvey. En sån där domarmiss, som kanske inte ens är någon domarmiss, är väl inget att gå bananas över? Det är ju vårt eget usla jävla spel vi förlorar på. Tycker det sett rätt dåligt ut i flera matcher nu på slutet så det här bottennappet var bara en tidsfråga.

Domarnivån är inte bra. En sinuskurva utan motstycke. En domare, Wolmer, dömer en hel del holdingutvisningar. Domar-Morgan dömer inte för holding. Skillnaderna är för stora. Kvaliteten för ojämn. Videodomarna måste vara lika regelkunniga som en bra domare. De måste veta vad som är rätt och vad som är fel om de ska ve ta vad de ska se efter i en videosekvens... Som det verkar vara nu är de puckon. Sen tycker jag att reglerna kring målet och målvakten måste ses över. Straffreglerna också...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag tycker också att det ska sitta en perfekt robot eller iaf en skarpsynt människa bakom spakarna i måldomarbåset. Och jag håller med er om att det är bedrövligt när matcher avgörs så här. Och ni får gärna diskutera det in absurdum. Men...i andras ögon kommer det bara se ut som en diskussion bland bittra DIF-supportrar och ingen kommer bry sig.

Det här var ett KANSKE felaktigt bortdömt mål i en pissmatch mitt i serien mot ett uselt Brynäs där vi dessutom hade mer än en halv match (?) kvar att jobba vidare på. Ingen big deal alltså och jag ser hellre att folk fokuserar på insatsen som sådan. Eller egentligen är det väl viktigast vad LAGET fokuserar på och det är garanterat inte måldomarens insats i denna match, de har nog annat att fundera på såsom PP, onödiga utvisningar, inställning och anfallsspel t.ex.

Så babbla på ni. :)
lilleman

Inlägg av lilleman »

SkönaDjurgårn skrev:Jag tycker också att det ska sitta en perfekt robot eller iaf en skarpsynt människa bakom spakarna i måldomarbåset. Och jag håller med er om att det är bedrövligt när matcher avgörs så här. Och ni får gärna diskutera det in absurdum. Men...i andras ögon kommer det bara se ut som en diskussion bland bittra DIF-supportrar och ingen kommer bry sig.

Det här var ett KANSKE felaktigt bortdömt mål i en pissmatch mitt i serien mot ett uselt Brynäs där vi dessutom hade mer än en halv match (?) kvar att jobba vidare på. Ingen big deal alltså och jag ser hellre att folk fokuserar på insatsen som sådan. Eller egentligen är det väl viktigast vad LAGET fokuserar på och det är garanterat inte måldomarens insats i denna match, de har nog annat att fundera på såsom PP, onödiga utvisningar, inställning och anfallsspel t.ex.

Så babbla på ni. :)
Men för fan, det är ju inte första gången det händer? Och om det händer igen? I slutspelet?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vi spelar inte bra utan Jimmie, så enkelt är det. Han är den enda i laget som kan vända en dålig trend i en match genom att gå in och tacklas som en dåre och bara vara allmänt jävlig för motståndarna. Brodin gör det ibland, men alldeles för sällan.

Spelare som Kempe, Mackan, Otto och Krüger drar just nu väldigt ofta ner tempot i matcherna med antingen för plottrigt spel eller dålig skridskoåkning. Det krävs då att vi har en spelare som Jimmie som drar upp tempot till en nivå som tillgodoser vårt spel.

Dessutom, som jag tjatar om i varje inlägg, saknar vi spelare som kan slå de avgörande passningarna eller hålla i pucken länge och servera medspelare. Mackan var det ifjol, och nu när han är fullständigt bedrövlig, så har vi verkligen inte en enda riktigt bra playmaker i laget. Otto var det för några år sen, men nu är han mer utpräglad defensivt, vilket förvisso inte är mig emot.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Om dem kan hitta en anledning att döma bort det målet, då är det fan omöjligt att inte hitta en utvisning eller kanske en straff i den situationen.

Jag ser nästan varje match på TV och Domarmisstagen tar aldrig slut. Det är så mycket värre än förra säsongen. Sen Vinnerborg försvann och de började ta upp allsvenska domare bara för att de genomfört HLR på någon spelare så har det verkligen gått åt helvete. Och det säger jag inte för att vi har förlorat några matcher på grund av domarna. Jag ser exakt samma skit när jag ser lhc-aik. Det börjar bli pinsamt det här.

Jag saknar Vinnerborg.
lefflan

Inlägg av lefflan »

kommer det inte upp en ny match-tråd snart. Det är ju trots allt match redan imorgon;)
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

lefflan skrev:kommer det inte upp en ny match-tråd snart. Det är ju trots allt match redan imorgon;)
Tycker att ditt trollande börjar bli lite jobbigt.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Fine, pucken kanske trots allt inte var inne. Men då vill jag ha bevis! Gör måldomarens samtliga bilder offentliga och sedan ska mannen eller kvinnan i fråga gå ut med en skriftlig analys av situationen. Blir så sur på denna jävla censur som de håller på med. Enda sättet att tysta mig är helt enkelt om jag blir överbevisad.
100% DJURGÅRDSJ***L
Mash

Inlägg av Mash »

Jockmaniac skrev:Fine, pucken kanske trots allt inte var inne. Men då vill jag ha bevis! Gör måldomarens samtliga bilder offentliga och sedan ska mannen eller kvinnan i fråga gå ut med en skriftlig analys av situationen. Blir så sur på denna jävla censur som de håller på med. Enda sättet att tysta mig är helt enkelt om jag blir överbevisad.
Jag håller helt med dig. En skriftlig rapport varför mål dömdes bort på t.ex hockeyligan.se eller en liknande hemsida. För jag förstår inte alls varför målet dömdes bort, för mig var den solklart inne.

Det man ser på highlight klippet är inte mycket att gå på, det står en spelare i vägen och sen ser man pucken 2-3 cm till höger om han innanför mållinjen med en målbur som lyfts ett par mm från isen. Skulle gärna vilja ha vinklarna måldomaren såg på.
Låst