Södertälje SK - Djurgårdens IF, 28/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 28/12 2010

Inlägg av jensa85 »

Jockmaniac skrev:Hemma igen efter en mycket trevlig kväll i Chebabland. Matchen i sig var väl inte så jäkla underhållande men måste säga att grabbarna i klacken var helt klockrena :lol: Var länge sen jag hade så kul!

ANDRA SIDAN KAN NI SVENSKA?

Känns som ett syrkebesked att vi kan vinna trots så många spelare borta och trots att vi faktiskt inte spelar särskilt bra. Boumedienne är klart bäst på isen och visar vilken fantastisk potential han har. Tänk om han bara kunde lira så här varje match! Tim Eriksson har verkligen prickat en formtopp rent poängmässigt men faktum är att han ALLTID lirat så här. Varje match samma fart och teknik! Skillnaden är att han får mer förtroende och fler spelare som han lirar med sätter ditt chanserna. Fimpen, Otto, Kronwall, Owuya, Widing och Krüger gör också mycket bra matcher.

Nu till de tråkiga sakerna. Nisse Ekman, jag har gnällt och gnällt på dig hela säsongen. Med rätta antar jag, då du verkligen varit bedrövlig stundtals på isen. MEN det här som nu har hänt bevisar verkligen att hockey är en förbannat obetydlig sak när det kommer till det stora perspektivet. Trots att det gått trögt på isen så är du en underbar profil, en oerhört härlig människa och en fantastisk ishockeyspelare. Finns inte så mycket mer att säga! Krya på dig Nisse, och hoppas att vi snart får se dig yxa ner motspelare igen :wink:
Nog för att alla här inne vet vilken ofattbar "Tim-fantast" du är. Men du kan väl inte på allvar mena att han "lirat så här" under hela säsongen?
Han har varit riktigt bra senast 4-5 matcherna. Och det glädjer mig. Men innan har han väl knappast gett folk några längre orgasmer? Utan att för den sakens skull varit dålig.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:Hemma igen efter en mycket trevlig kväll i Chebabland. Matchen i sig var väl inte så jäkla underhållande men måste säga att grabbarna i klacken var helt klockrena :lol: Var länge sen jag hade så kul!

ANDRA SIDAN KAN NI SVENSKA?

Känns som ett syrkebesked att vi kan vinna trots så många spelare borta och trots att vi faktiskt inte spelar särskilt bra. Boumedienne är klart bäst på isen och visar vilken fantastisk potential han har. Tänk om han bara kunde lira så här varje match! Tim Eriksson har verkligen prickat en formtopp rent poängmässigt men faktum är att han ALLTID lirat så här. Varje match samma fart och teknik! Skillnaden är att han får mer förtroende och fler spelare som han lirar med sätter ditt chanserna. Fimpen, Otto, Kronwall, Owuya, Widing och Krüger gör också mycket bra matcher.
Hahahahahaha, fan där skrattade jag så jag pinkade ner mig, nästan! :lol: En mer klockren hetsramsa får man leta efter!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Om man ska försöka tänka på något annat än Ekman så har jag följande att säga om matchen igår;

* Imponerande att ta 3 pinnar trots så stor frånvaro och turbulensen med Nisse

* Otto! Tim! Boumedienne! Riktigt bra match av alla tre. BomBom har varit bra mycket bättre i defensiven senaste omgångarna...fortsätt så tack.

* Lassen är helt kopiöst dålig i egen zon ibland. Ser ut som en korsning mellan en U-båt och en valross i rörelsemönstret. :|

* Vart inte direkt imponerad av Strömberg igår, tycker han ser lite halvseg ut. Sörensen och speciellt Mitman gjorde ett gott jobb dock, även om ingen av dem glänste.

Mot FBK gäller det att vi får tillbaka några pjäser, ser helst att Printz är tillbaka och att Claesson får ta Lassens plats om inte Falken är tillbaka. Vill iofs att Lassen skall få växa, men tycker nästan man kan låna ut honom resten av säsongen istället så han kan få utvecklas i någon allsvensk klubb.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Har precis sett ett klipp från matchen och Mark har spelat upp sig. De räddningar han gör är det inget fel på! Han står rätt placerad på det mesta 9 av 10 situationer är han i vägen. Fan upp på vg nu Mark!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

jensa85 skrev: Nog för att alla här inne vet vilken ofattbar "Tim-fantast" du är. Men du kan väl inte på allvar mena att han "lirat så här" under hela säsongen?
Han har varit riktigt bra senast 4-5 matcherna. Och det glädjer mig. Men innan har han väl knappast gett folk några längre orgasmer? Utan att för den sakens skull varit dålig.
Det jag menar är att han inte är så förbannat mycket bättre nu än vad han varit under de två senaste säsongerna. Han gör alltid sitt jobb! Det är först när han kommer med i poängprotokollet som folk härinne märker av honom. Då känns det som man spenderar lite väl mycket tid spelandes Eastside Hockey Manager eller sökandes på Elite Prospects. Sen att han såklart som alla andra gör dåliga matcher från och till, det är en självklarhet. När han väl gör det så skriver jag det!

Grejen är egentligen att jag inte gillar Tim mer än någon annan i det här laget. Men liksom Linderoth i Fotbollslandslaget, Rompa när han lirade med oss eller varför inte Holmström i Tre Kronor, så gillar jag att försvara spelare som gör det så att säga osynliga jobbet. De som kanske inte bara gör de framstående jobben som att leverera sköna flippmackor eller stenhårda slagskott i klykan. Sånt gillar jag, men att inte alla andra härinne gör det är egentligen sak samma. Jag har spridit mitt budskap om att Tim förmodligen är våran mest underskattade spelare. Många håller med mig, andra inte!
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:
jensa85 skrev: Nog för att alla här inne vet vilken ofattbar "Tim-fantast" du är. Men du kan väl inte på allvar mena att han "lirat så här" under hela säsongen?
Det jag menar är att han inte är så förbannat mycket bättre nu än vad han varit under de två senaste säsongerna. Han gör alltid sitt jobb! Det är först när han kommer med i poängprotokollet som folk härinne märker av honom. Då känns det som man spenderar lite väl mycket tid spelandes Eastside Hockey Manager eller sökandes på Elite Prospects. Sen att han såklart som alla andra gör dåliga matcher från och till, det är en självklarhet. När han väl gör det så skriver jag det!

Grejen är egentligen att jag inte gillar Tim mer än någon annan i det här laget. Men liksom Linderoth i Fotbollslandslaget, Rompa när han lirade med oss eller varför inte Holmström i Tre Kronor, så gillar jag att försvara spelare som gör det så att säga osynliga jobbet. De som kanske inte bara gör de framstående jobben som att leverera sköna flippmackor eller stenhårda slagskott i klykan. Sånt gillar jag, men att inte alla andra härinne gör det är egentligen sak samma. Jag har spridit mitt budskap om att Tim förmodligen är våran mest underskattade spelare. Många håller med mig, andra inte!
= Klas Ingesson-syndromet. Jobbar i det tysta, producerar inte så ofta mål men är helt ovärderlig i grundjobbet, det där jävla maratonslitgörat som inte alla spelare är kapabla/villiga att bidra med.

MVG-kvalitéer!!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Måste även få lyfta fram Fimpen lite extra som visar den tekniska sidan som jag hela tiden hävdat att han besitter. Han har ett väldigt bra spelsinne och fina handleder, vilket man fick se prov på igår vid ett flertal tillfällen och kanske framförallt när han satte upp för Kronwall innan det avgörande målet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Måste även få lyfta fram Fimpen lite extra som visar den tekniska sidan som jag hela tiden hävdat att han besitter. Han har ett väldigt bra spelsinne och fina handleder, vilket man fick se prov på igår vid ett flertal tillfällen och kanske framförallt när han satte upp för Kronwall innan det avgörande målet.
Var på vippen att nämna Fimpen tidigare men han gick väl bort sig totalt en gång bakom mål och tappade pucken och var således vääääldigt nära att orsaka en kvittering (ledsen om jag såg fel, men tämligen övertygad om att det var Eklund senior) vilket kändes jävligt onödigt, annars var han precis lika bra som han varit i ganska många omgångar nu.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:Har precis sett ett klipp från matchen och Mark har spelat upp sig. De räddningar han gör är det inget fel på! Han står rätt placerad på det mesta 9 av 10 situationer är han i vägen. Fan upp på vg nu Mark!
Han var största anledningen till att vi vann. Jag har skrivit det förr men det tål att upprepas efter denna match.
Han är en jävel på att stoppa puckar. Det kan ingen ta ifrån honom.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:Har precis sett ett klipp från matchen och Mark har spelat upp sig. De räddningar han gör är det inget fel på! Han står rätt placerad på det mesta 9 av 10 situationer är han i vägen. Fan upp på vg nu Mark!
Han var största anledningen till att vi vann. Jag har skrivit det förr men det tål att upprepas efter denna match.
Han är en jävel på att stoppa puckar. Det kan ingen ta ifrån honom.
Håller med dig. Han hade lite flyt idag men stoppar puckar, det gör han!
Mash

Inlägg av Mash »

Ja, igår var Mark faktiskt duktig :roll: Hoppas han håller kvar den nivån, då kan jag nog trivas med Mark i målet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Haha vafan vrålar Popovic i slutet av den här sekvensen, efter matchens slut typ runt 2:37?
http://dif.hockeyligan.se/main.aspx?con ... 4743769089

"FITTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" låter det som. :lol:

Både ser och lät drogad ut under intervjun....
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:Haha vafan vrålar Popovic i slutet av den här sekvensen, efter matchens slut typ runt 2:37?
http://dif.hockeyligan.se/main.aspx?con ... 4743769089

"FITTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" låter det som. :lol:

Både ser och lät drogad ut under intervjun....
Haha, ja det låter ju verkligen som om han skriker FITTA där. Men jag måste bara fråga, hur fan uppmärksammade du det där? Hehe :wink:
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Mäklaren skrev:Måste även få lyfta fram Fimpen lite extra som visar den tekniska sidan som jag hela tiden hävdat att han besitter. Han har ett väldigt bra spelsinne och fina handleder, vilket man fick se prov på igår vid ett flertal tillfällen och kanske framförallt när han satte upp för Kronwall innan det avgörande målet.
Haha, ja otroligt avancerat pass det där.

Sen Lassen. Han måste bort, säkerhetsrisk i varenda byte. Förstår om ingen klubb i allsvenskan vill ha han men kanske någon dansk motsvarighet är intresserade?
Skriv svar