Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010
Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010
HEJA MARK! HEJA MARK! HEJA MARK! HEJA MARK! HEJA MARK! HEJA MARK! HEJA MARK! HEJA MARK!
Får inte Tim stå nästa match är det obegripligt.Grabben har visat dom få perioder han stått att han inger ett lugn runt sig. Har sett han i Sundsvall Hockey och han har varit riktigt bra där.
Sen kan järlan börja ragga en extern finansiär till en målvakt, för detta håller inte. Varken Riddarn eller idol mark håller för detta.
Bäst på plan idag är Printz och Mackan. Resten ska fan få köra ett stenhårt träningspass på hovets is under natten.
Dags att börja bänka spelare nu och låta juniorer få chansen. Widing tex, slår inte ett end pass rätt, ligger fel hela tiden, skjuter aldrig och verkar absolut inte fungera in i DIF´s sätt att spela. Har förövrigt lika taskig teknik som Rajalakso i fotbollen.
Sen kan järlan börja ragga en extern finansiär till en målvakt, för detta håller inte. Varken Riddarn eller idol mark håller för detta.
Bäst på plan idag är Printz och Mackan. Resten ska fan få köra ett stenhårt träningspass på hovets is under natten.
Dags att börja bänka spelare nu och låta juniorer få chansen. Widing tex, slår inte ett end pass rätt, ligger fel hela tiden, skjuter aldrig och verkar absolut inte fungera in i DIF´s sätt att spela. Har förövrigt lika taskig teknik som Rajalakso i fotbollen.
Det är inte bara fyran som visar vilken usel målvakt Owuya är när han har en dålig dag. Han måste ta tvåan och som vanligt tappar han ut returer hela tiden. Jag fattar inte varför man inte låtit Sandberg få spela någon match. Det var Owuyas tionde start på raken p.g.a. att den jävla Ridderwall fan är mer skadad än frisk i vanlig jävla skit ordning.
Hur i helvete kan man få för sig att gå ut och jaga med några få jävla skit sekunder kvar. Det är helt horribelt jävla kuk ofattbart. Nu jävlar Ridderwall börjar du spela igen.
Hur i helvete kan man få för sig att gå ut och jaga med några få jävla skit sekunder kvar. Det är helt horribelt jävla kuk ofattbart. Nu jävlar Ridderwall börjar du spela igen.
Senast redigerad av Fricke den 2010-11-04 21:55:13, redigerad totalt 1 gånger.
Lägg pengarna från Ragges lön på ny målis nu... De är där vi falerar hela tiden. Försvarsspelet blir osäkert med en pajas i mål
Caveman skrev:Ja han klantar till det IGEN.... Det är klart att utan Mark´s tavlor så är vi med i matchen...jool08 skrev:Det är lätt att lägga hela skulden på Mark. Visst, han är ojämn och klantade till det ordentligt idag. Men faktum är att problemet är större än så, aik är bättre på alla punkter idag. De jobbar hårdare, mer rakt på mål, ser piggare ut och slarvar betydligt mindre.
Det är verkligen dags att ställa sig frågan vad som är fel. Hade samma känsla i början av 2000-talet i derbyna. Vi kommer med ett på pappret klart bättre lag men visar inte alls samma noggrannhet och vilja att vinna.
aik vinner rättvist, tråkigt men sant.
Det var egentligen inget försök att försvara honom, han är absolut inte den målvakt jag vill se i vårt mål och har aldrig varit. Vill bara att vi måste lyfta blicken och inse att vi blir överkörda på samtliga punkter och har betydligt mer än bara målvaktsproblem
I princip samtliga spelare kan dra åt helvete.
Ni är inte värda ett skit.
Ni är inte värda ett skit.
Alla som kan hockey vet hur usel Mark är...Fricke skrev:Det är inte bara fyran som visar vilken usel målvakt Owuya är när han har dålig dag. Han måste ta tvåan och som vanligt tappar han ut returer hela tiden. Jag fattar inte varför man inte låtit Sandberg få spela någon match. Det var Owuyas tionde start på raken p.g.a. att den jävla Ridderwall fan är mer skadad än frisk i vanlig jävla skit ordning.
Eller Marks och Ragges på en ny center...AlltidDIF skrev:Lägg pengarna från Ragges lön på ny målis nu... De är där vi falerar hela tiden. Försvarsspelet blir osäkert med en pajas i mål
Jag tycker att som vanligt så är TIM E bäst på plan....
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
HÖR UPP!
Jag förstod att ni skulle häva skit över Mark efter det här, jag förstod det. Det är så jävla enkelt att se de misstag som målvakter gör. Men faktum är att med det laget Djurgården har så ska vi bara skölja över aik från första nedsläpp och leda med 3-4 mål.
Nu gör vi inte det, och därför blir Marks misstag ödesdigert. Det var samma sak med smutskastningen mot Tommy Salo mot Vitryssland - hade Sverige spelat som man borde ha gjort så kunde Salo bjudit på 2-3 mål utan problem - nu spelade Sverige kasst och förlusten var ett faktum.
Detta är återigen inget annat än en kollektiv kollaps - igen! Stirra er blinda på Mark, gör det. Det visar bara hur jävla idiotiska ni är.
Vi ska skölja över aik - vi gör inte det! Mark ska tamejfan kunna kasta in puckar i egen kasse utan att det ska spela någon som helst jävla roll.
Dåliga spelare idag:
Josef Boumedienne, värdelös - sämst på plan
Oscar Eklund
Norman
Tjärnqvist
Ölvestad
Widing
Kempe
Holmqvist
Fimpen
Falk
Ottosson (till viss mån)
Cehlin
Tim Eriksson
mm.
Bra spelare:
Nilson
Brodin
Fattar ni?
Jag förstod att ni skulle häva skit över Mark efter det här, jag förstod det. Det är så jävla enkelt att se de misstag som målvakter gör. Men faktum är att med det laget Djurgården har så ska vi bara skölja över aik från första nedsläpp och leda med 3-4 mål.
Nu gör vi inte det, och därför blir Marks misstag ödesdigert. Det var samma sak med smutskastningen mot Tommy Salo mot Vitryssland - hade Sverige spelat som man borde ha gjort så kunde Salo bjudit på 2-3 mål utan problem - nu spelade Sverige kasst och förlusten var ett faktum.
Detta är återigen inget annat än en kollektiv kollaps - igen! Stirra er blinda på Mark, gör det. Det visar bara hur jävla idiotiska ni är.
Vi ska skölja över aik - vi gör inte det! Mark ska tamejfan kunna kasta in puckar i egen kasse utan att det ska spela någon som helst jävla roll.
Dåliga spelare idag:
Josef Boumedienne, värdelös - sämst på plan
Oscar Eklund
Norman
Tjärnqvist
Ölvestad
Widing
Kempe
Holmqvist
Fimpen
Falk
Ottosson (till viss mån)
Cehlin
Tim Eriksson
mm.
Bra spelare:
Nilson
Brodin
Fattar ni?
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2010-11-04 22:05:23, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Ja vad ska man säga...
Alla spelare sög i denna match men fan mark sög hårdast av alla, jag vill ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer se honom på banan nej han ska bort direkt vad han än tjänar i lön så är det för mycket
Alla spelare sög i denna match men fan mark sög hårdast av alla, jag vill ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer se honom på banan nej han ska bort direkt vad han än tjänar i lön så är det för mycket
Om du på allvar tycker det borde du fundera i att investera i ett par glasögon. Mackan var överlägset bäst fram tills Owuya bestämde sig för att göra den värsta dundertabben sedan Salo 2002. Vill aldrig någonsin se han spela i DIF igen, oavsett vad.Caveman skrev:Jag tycker att som vanligt så är TIM E bäst på plan....
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Aik har bättre målvakt, spelar som ett lag som har allt att vinna, tar ledningen i matchen, får enkla mål med sig, har inte dyra stjärnor som inte presterar. Allt går deras väg.
Frågan är ju vad som hänt om man inte släppt in 4-2 pucken. Oavsett så är det helt sanslöst märkligt att aik med sitt lag ska kunna slå DIF på det sättet man gör.
Frågan är ju vad som hänt om man inte släppt in 4-2 pucken. Oavsett så är det helt sanslöst märkligt att aik med sitt lag ska kunna slå DIF på det sättet man gör.
DIFRobbex skrev:Får inte Tim stå nästa match är det obegripligt.Grabben har visat dom få perioder han stått att han inger ett lugn runt sig. Har sett han i Sundsvall Hockey och han har varit riktigt bra där.
Det kommer aldrig hända. Vi är ju välgörenhetsklubben Djurgården.
Då är det inte "rätt" mot Owuya efter att han gjort bort sig(igen) att bänka honom matchen efter. För isf kan hans självförtroende försvinna. SUCK
Självklart är hela laget värdelösa. Men sen att Mark själv är extremt kass gör inte saken bättre. Såna tavlor får man inte göra. Mark ska inte stå något mer. Riddarn och Sandberg tack!DIF_Soldier skrev:HÖR UPP!
Och nej, det är inte bara nu jag klagar på han. Har aldrig fattat hur folk kunnat hylla honom. Har b.la skrivit det tidigare här i forumet..