Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av Blå Helgonet »

Daniel --> Hej din gamla tinnertrasa! Bild
Röka på? Nej vet du vad, nu får du skärpa dig.Bild
Det lämnar vi väl för hinkuta åt uteliggarna/Bajarna.
Implicit minne; får väl skylla lite på stimuli av opiater vunna från Papaver Somniferum utsöndrade från Endokrina pankreas.
Nog om det, Daniel vi lär ju brottas lite senare förmodar jag. :wink:

Jag gillar också Boumedienne, men som sagt lite olyckligt att det blev som det blev, Linkan är ju trots allt Linkan. (mycket repetitivt här).
Underbar inledning på säsongen... ingjuter mod i barm.

Bild
Blue Saints...
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

För övrigt, var det någon mer än jag som noterade Nisses ursköna ''diggande'' när klacken eldade på med ''Hardy Nilssons järnkaminer''? Något av det skönaste jag sett på länge... han gungade på skridskorna och med huvudet i samma takt. Grymt roligt! :)
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Kall-El skrev:
Att media dessutom missar att nämna att Bremberg slår till först är också det beklagligt, men inte direkt överraskande. Fasen om någon rappar till dig tror som sutton att du reagerar. Att Bomboms reaktion sedan inte är den bästa håller nog de allra flesta med om. I mitt tycke räcker det med en matchs avstängning, men som sagt det blir säkert runt 5.
Håller med dig i mycket men tittar du på sitationen igen nedan så ser du att det är Boumedienne som slashar Linkan över händerna först. Så där har vi tyvärr inga poäng att vinna! Men som jag skrivit tidigare så tycker jag att Bom Bom gör helt rätt när han rappar till honom då det helt enkelt är ett bra sätt att få honom ur balans. Sen blir det som det blir och jag hoppas att det bara blir ett par matchers avstängning. Dock så är det säkert som du säger troligast med 5 matcher eller mer då han har ett Djurgårdsemblem på tröjan.

http://svtplay.se/v/2150262/ishockey/br ... 542,1,f,-1

EDIT: Vilket äckligt skitsnack av Linkan i den här länken:

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... n-kan-gora...

"- Jag måttar inte. Det var inte riktigt så om jag tänker efter hur det gick till. Jag åkte bara emot honom, inget mer än så."

Linkan kanske också ska ta o titta på videosekvensen. Han är uppe med nävarna långt innan Bom Bom crosscheckar. Löjligt att stå och ljuga i pressen för att tjäna extra sympatier. Smutsigt gjort Linkan!
100% DJURGÅRDSJ***L
lefflan

Inlägg av lefflan »

Jag tänkte på det jag me... Jag blev lite msått irriterad över det han sa..
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:
android skrev:Jag tycket BomBoms grej var olycklig. Linkan sätter ju också upp klubban.

Norman. Vilken center.
Claesson. Vilken back. Kan förbättra positionsspelet lite. Annars klockren.
Ekman. Puckkär. Vill mycket.
Widing. Riktigt bra jobb och farlig offensiv.

Skulle vilja ser mer av våra speedia aviga forwards som Kempe, Cehlin och Tim.

Hur tycker Mäklaren och Kall-el att seriens sämsta försvar skötte sig mot seriens bästa anfall?
Väldigt bra, och jag är så oerhört glad för det :)

Vi ska dock inte tro att vi klarar oss med denna backuppsättning under någon längre tid, men jävlar som de jobbade idag. Speciellt Falk och Claesson som var helt briljanta.

Åh en sådan härlig dag!

För övrigt så hade jag nästan förträngt hur fruktansvärt bra Linkan är med pucken i anfallszon. Finns ingen, verkligen ingen, som är i närheten av hans kapacitet.
Det bästa var att den rökande halv-alkoholisten i mål vann målvaktsmatchen.

Daniel Larsson är lika osäker nu som han var innan han åkte över till NHL och han är absolut INGEN vinnare.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ridderwall firade segern på stureplan. Hemma 07.30, och var ute på is 11.30. Den mannen kan.

Var det bara jag som Jimmie nästan såg ut att ha ont när han spelade? Inte samma energi som man har vant sig vid att se från honom. Inte lika mycket tacklingar och inte samma acceleration.

Han behövs ju imorgon..
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev:Ridderwall firade segern på stureplan. Hemma 07.30, och var ute på is 11.30. Den mannen kan.

Var det bara jag som Jimmie nästan såg ut att ha ont när han spelade? Inte samma energi som man har vant sig vid att se från honom. Inte lika mycket tacklingar och inte samma acceleration.

Han behövs ju imorgon..
Jepp, såg ut som Tjärnqvist gjorde större delen av förra säsongen.
Är Jimmie helt kry?

Tycker även Otto såg lite blek & försiktig ut
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Lee Harvey Oswald skrev:
android skrev:Ridderwall firade segern på stureplan. Hemma 07.30, och var ute på is 11.30. Den mannen kan.

Han behövs ju imorgon..
Jepp, såg ut som Tjärnqvist gjorde större delen av förra säsongen.
Är Jimmie helt kry?

Tycker även Otto såg lite blek & försiktig ut
Otto såg ut som han gjorde i slutspelet. Tar inte för sig och ser lite svag ut i armarna, men det kommer att lossna även för honom.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

android skrev:Ridderwall firade segern på stureplan. Hemma 07.30, och var ute på is 11.30.
Du skojar hoppas jag..
Highwind

Inlägg av Highwind »

Kall-El skrev:Beträffande vår backsituation kommer inte en match att ändra min uppfattning, då den helt enkelt är för svag. mer text
Att Bremberg serverar några öppna lägen per match är något man får räkna med. Det gör han mot alla lag. Så duktig är han. Det säger ingenting om våra backar.

Vi brände minst lika många chanser som HV.

Sett över hela matchen var vi det spelförande laget.

Det ser onekligen bra ut gällande vårt försvar. Men visst kan vi avakta några matcher innan vi slår fast det helt.
coden

Inlägg av coden »

Favorit i repris?

Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Henkos skrev:
android skrev:Ridderwall firade segern på stureplan. Hemma 07.30, och var ute på is 11.30.
Du skojar hoppas jag..
Helt riktigt. Borde kanske förtydligat lite så att folk som inte följt diskussionen om Stefan senaste veckorna förstod också. Sorry.

Sen som någon annan skrev, att Linkan tilläts servera 5-6 superpassningar kommer väl inte som någon överraskning? Det gjorde han ju alla säsonger i DIF också. Det betydde ju inte att alla motståndarbackar var sämst då. Nej, det argumentet håller verkligen inte.

Som förra säsongen verkar Hardy tillsammans med Montén gjort ett jättejobb med att jobba med backarna. Låtit dom hitta ett spel dom är trygga i. Även om dom individuellt inte är jätteskickliga så vet dom att dom har 2-3 passningsalternativ i egen zon när dom blir pressade. Dom vet även när dom ska sätta press och inte. Hade vi haft 2-3 klassbackar till hade det fan varit omöjligt att göra mål på oss.
Född till sportchef.
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

Pluggen skrev:
Josefsson skrev:Vad tycker Linda Brevitz om HV-supportrarnas uppträdande på läktarna? Är det fortfarande så att dom bara får beröm av vakterna för sitt exemplariska uppförande, som det hette sist de var på besök?
Läser man på deras forum så är det tydligen VI som betett oss som svin igen... Men det är som vanligt, hv är den vidrigaste klubben med det vidrigaste laget och dom sämsta supportrarna, men det är alla andra det är fel på... :evil:
"Två sidor på myntet fanns det definitivt och jag såg själv hur DIF-fans började kasta ölglas och hetsa och vad jag har hört var det även nåt DIF-fans som spottade på en HV-supporter (värt att nämnas var att minst ett DIF-fans blev utslängt i samband med dessa händelser, så det fanns som sagt två sidor på myntet).

Utöver detta såg jag inget och tänker därför inte uttala mig om något mer"
Dessa coola killar är det som stökade i torsdags, http://bluecrewjkpg.blogspot.com/2010/0 ... mment-form

Dessa 3 häftiga killar är med i den ökända firman BC haha
Skriv svar