-daniel- skrev:Jag tycker faktiskt inte Riddarn kan lastas för något av målen...Det är INTE OK att släppa in 7 mål, men han fick verkligen noll hjälp av backarna. 6-4 målet var en solklar styrning på backens klubba om ni inte såg det - knappast enkelt att plocka pucken som totalt ändrar vinkel.
Nä fy fan, orkar inte tänka mer på den här matchen snart. Blir så jävla upprörd främst på vårt spel i egen zon och sen pissdomslut.
De såg jag inte. Men en fråga. varför gör många målvakter så att de lyfter axeln vid just sådana situationer?
Borde det inte va bättre att slänga upp plockhandsken i de lägena. borde täcka mer än en axel som man inte kan lyfta hur jäkla högt som helst...
-daniel- skrev:Jag tycker faktiskt inte Riddarn kan lastas för något av målen...Det är INTE OK att släppa in 7 mål, men han fick verkligen noll hjälp av backarna. 6-4 målet var en solklar styrning på backens klubba om ni inte såg det - knappast enkelt att plocka pucken som totalt ändrar vinkel.
Nä fy fan, orkar inte tänka mer på den här matchen snart. Blir så jävla upprörd främst på vårt spel i egen zon och sen pissdomslut.
Efter att jag gått igenom LHC´s mål så tycker jag att Riddarn får ta på sig 6-4 pucken, där gör han en Wesslau och går ner på knä på tok för tidigt. Fast han kanske borde kanske tagit LHC´s 3 PP mål också........
Nu måste DIF upp på spåret igen, det gör dom bäst genom att köra över frölunda.
lhc´s fruktansvärt dåliga publik. Fattar inte huuuuur man lyckas vara så kass! Måste va pinsamt för cluuuuuuuuben att det inte var några andra matcher idag så att de verkligen fick visa folket hur dålig en publik verkligen kan vara!
Ska väl tilläggas att det här definitivt var en av LHCs bästa publikinsatser för den här säsongen.
Jag har sett en del andra LHC matcher i cloetta center på tv, och det brukar vara betydligt tystare än vad det var idag.
Sätter man Oscar Eklund på isen så förtjänar man inte att vinna matcher, så det kändes rättvist. Allvarligt. Han är så dålig att jag saknar ord. Har inte sett någon motsvarighet i något annat lag sedan "Ribben" härjade som värst.
lhc´s fruktansvärt dåliga publik. Fattar inte huuuuur man lyckas vara så kass! Måste va pinsamt för cluuuuuuuuben att det inte var några andra matcher idag så att de verkligen fick visa folket hur dålig en publik verkligen kan vara!
Ska väl tilläggas att det här definitivt var en av LHCs bästa publikinsatser för den här säsongen.
Jag har sett en del andra LHC matcher i cloetta center på tv, och det brukar vara betydligt tystare än vad det var idag.
*Knirre skrev:Sätter man Oscar Eklund på isen så förtjänar man inte att vinna matcher, så det kändes rättvist. Allvarligt. Han är så dålig att jag saknar ord.
Håller i stora delar med, även fast han var en riktig stark backvirtuos idag jämfört med flera andra matcher han startat i. Förstår inte varfär inte Deilert får chansen, tycker han (trots en hel del oslipade misstag) har grymt mycket större potential...
Om inte Ragge är tillbaka på torsdag så tror jag tyvärr vi kan räkna med ytterligare ett bottennapp.
Har lugnat ner mig lite efter matchen. Vi är helt enkelt för klemiga i de bakre regionerna. Det går helt enkelt inte att vinna med ett så uselt o fantasilöst backspel. Vi kan skatta oss lyckliga att vi har de anfallare vi har som är riktigt starka och bidrar att matchen lever i 2 perioder. Det oförlåtliga misstaget av linjedomaren att inte veta vad han har fotklafsarna + Rönnmarks avsaknad av spelkänsla är äckligt irriterande. Det som är ännu mer anmärkningsvärt är att Rönnmark inte ställer upp i en intervju och ger sin syn på vad som hände i slutet på andra perioden. Där hade du haft möjlighet att rädda lite av det anseende en elitdomare bör va beskaffad med. Fegt och pinsamt att smita undan med svansen mellan benen. Kräver nu en tokladding och total överkörning av Frölunda på torsdag, BASTA
Senast redigerad av Doyle den 2010-01-18 22:20:32, redigerad totalt 2 gång.
När vi ändå pratar domare. Fick precis ett SMS från idrottsgalan.Vår kära Wolmer Edqvist fick pris, men jag antar att det inte är för hans domarinsatser.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Caveman skrev:
Efter att jag gått igenom LHC´s mål så tycker jag att Riddarn får ta på sig 6-4 pucken, där gör han en Wesslau och går ner på knä på tok för tidigt. Fast han kanske borde kanske tagit LHC´s 3 PP mål också........
Kanske, men samtidigt är det där med gå ner på knäna en sjukt svår bedömningsfråga. Angående PP-målet så visst, det såg väl inte helt omöjligt ut. Men det är ett sånt läskigt underbetyg till försvarsspelet att man i stort sett inte kan lasta målvakten för något enskilt mål när man släpper in 7 puckar...vet inte om jag någonsin sett det i hockey.
I torsdags Wolmer Edqvist idag Rönnmark. Vad f*n är det frågan om?
Den svenska domarkåren är ett stort skämt.... usch
Sen gör inte DIF sin bästa match idag heller försvarsspelet är under all kritik. Oskar Eklund är alldeles för passiv och klen i egen zon. Förstår fortfarande inte varför han får istid.
Jag hade hellre kört denna variant nu när ragge är Borta
A.Holmqvist - Printz
Timmy - Deilert
Falk - Klubbertanz
Dock känns denna variant något klen också, men vår back besättning är ju som den är!
Caveman skrev:
Kanske, men samtidigt är det där med gå ner på knäna en sjukt svår bedömningsfråga. Angående PP-målet så visst, det såg väl inte helt omöjligt ut. Men det är ett sånt läskigt underbetyg till försvarsspelet att man i stort sett inte kan lasta målvakten för något enskilt mål när man släpper in 7 puckar...vet inte om jag någonsin sett det i hockey.
Vart lite ironisk där, angående LHc´s PP-mål. Lhc var briljanta i den spelformen.
Torsk mot LHC efter ännu en bedrövlig domarinsats. Han ger LHC 5-3 i 2 minuter! Sen tar han inte utvisning på Jämtin när han slashar klubban ur händerna på Mackan. Bedrövligt!!!
Tycker det har varit mycket svaga domarinsatser de två senaste matcherna. Men släpper man in 7 mål vinner man sällan. Ridderwall var sämst i laget idag och gör sin sämsta insats i DIF hittills denna säsong. 6:e målet är bedrövligt billigt, lika dåligt som det Wesslau släppte in mot Luleå. Såna puckar får inte gå in.
Sen var väl inte försvarsspelet på topp idag, Ragge saknas där.
LHC måste ändå berömmas för sitt sjukt starka PP. Hlinka, Hlavac och Mårtensson är grymt pucksäkra och Magnus Johansson är också grym i PP med sitt direktskott som alltid träffar mål. Där är de riktigt riktigt farliga och bäst i elitserien tycker jag.