Ingen från Scenen(de som fixar alla torrenter i Sverige typ) rippade matchen tyvärr. Den går i repris imorgon, det är sista chansen att rippa den. Annars är det kört.Henkos skrev:+1!DJUU skrev:Någon som spelade in matchen som kan lägga upp på piratebay eller något? Skulle vara skoj att se den på tv så här i efterhand.
Hade nästan räknat med att den skulle komma upp men verkar inte så
Djurgårdens IF - Färjestad, 2/1 2010 - Järnkaminernas Dag!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Färjestad, 2/1 2010 - Järnkaminernas Dag!
Expert.
Flaggorna lär komma tillbaka, och förmodligen något simpelt tifo.Snazzi skrev:Tycker förövrigt att Fabriken lyckades göra ett klart godkänt tifo, jag brukar sällan ge dem beröm men detta var klart över förväntan. Man får hoppas att det kommer något mer i hockeyn också, till slutspelet.
Men mycket mer pengar än så tänker nog inte Fabriken spendera på hockeyn.
Dom bygger väl som vanligt inför kommande fotbollssäsongen och nya misslyckade tifon... suck.
Skulle vara kul att se statistik på hur mycket av det som samlas in på hockeymatcher som går till tifon på Hovet. Lär inte vara allt för många procent.
Den visas i repris på Canal+ Sport1 imorgon klockan 12:00 om jag minns rätt.Henkos skrev:+1!DJUU skrev:Någon som spelade in matchen som kan lägga upp på piratebay eller något? Skulle vara skoj att se den på tv så här i efterhand.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du får inte glömma att tifon är väldigt dyra. Fast ja, man tycker ju att hockeyn borde ge lite mer pengar eftersom det är 27 matcher att samla pengar på istället för fotbollens 15. Jag brukar vara sjukt kritisk mot allt de gör faktiskt. Dessutom hur okunniga många av dem är. Äsch vi droppar det här, så jag kan hålla mig lugn och somna inatt.sthlm_dif skrev: Men mycket mer pengar än så tänker nog inte Fabriken spendera på hockeyn.
Dom bygger väl som vanligt inför kommande fotbollssäsongen och nya misslyckade tifon... suck.
Skulle vara kul att se statistik på hur mycket av det som samlas in på hockeymatcher som går till tifon på Hovet. Lär inte vara allt för många procent.

Men tifot var i alla fall snyggt.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Sant att tifona är dyra, men Fabriken sköter det mesta under all kritik.Snazzi skrev:Du får inte glömma att tifon är väldigt dyra. Fast ja, man tycker ju att hockeyn borde ge lite mer pengar eftersom det är 27 matcher att samla pengar på istället för fotbollens 15. Jag brukar vara sjukt kritisk mot allt de gör faktiskt. Dessutom hur okunniga många av dem är. Äsch vi droppar det här, så jag kan hålla mig lugn och somna inatt.
Men tifot var i alla fall snyggt.
Ger noll information till oss supportrar.
Om dom med klara besked kunde säga vad som gällde hade allt varit enklare. Jag anser till exempel att det är uppenbart att det som samlas in på Hovet ska användas på Hovet, och inte på Stadion/Råsunda. Men tyvärr så finns det allt för många som endast bryr sig om fotbollen, och hellre ser ett dyrt och misslyckat tifo inför ett halvtomt södra mot aik, och det är väldigt synd. Fabriken får inte pengar av mig pga detta... Hoppas att dom bättrar på sig i framtiden, så att man kan bidra till våra tifon.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Precis, om de bara hade skött allt bättre. Deras hemsida är ju sedan länge död. Dock lägger jag fortfarande mina överblivna enkronor i burken, skulle aldrig ändå använda dem annars.
Men det vore härligt om de kunde uppdatera sidan, och berätta vilka matcher de har planerat in tifon på.
Efter att jag sett klippet på gårdagens tifo hade det varit helt sjukt mäktigt om vi hade sjungt "År 1891", kasst av pojkarna med mamma i handen att inte starta den tycker jag.
Men det vore härligt om de kunde uppdatera sidan, och berätta vilka matcher de har planerat in tifon på.
Efter att jag sett klippet på gårdagens tifo hade det varit helt sjukt mäktigt om vi hade sjungt "År 1891", kasst av pojkarna med mamma i handen att inte starta den tycker jag.

Lycka är att vara Djurgårdare.
- DIF_Soldier
Ni som kastade ut saker på isen och ni som bankade i reklamskyltarna förtjänar nackskott!
Inget tjafs!
Jag har en liten fråga om nåt som jag tror inte har kommit upp än - fick ni nånsin ut hela laget på isen igen eller fick ni nöja er med sång från Riddarn och Ölvestad (eller ni kanske fortfarande vägrar att gå hem och således står kvar än?
)?
Inget tjafs!
Jag har en liten fråga om nåt som jag tror inte har kommit upp än - fick ni nånsin ut hela laget på isen igen eller fick ni nöja er med sång från Riddarn och Ölvestad (eller ni kanske fortfarande vägrar att gå hem och således står kvar än?

Säg den glädje som varar
Haha, hela laget fick vi tyvär inte ut, men ragge och några till kom ut och drog "vad tycker vi om gnaget". Jävligt trevligt efter matchen var det iaf, sambatåget inte minst!DIF_Soldier skrev:Ni som kastade ut saker på isen och ni som bankade i reklamskyltarna förtjänar nackskott!
Inget tjafs!
Jag har en liten fråga om nåt som jag tror inte har kommit upp än - fick ni nånsin ut hela laget på isen igen eller fick ni nöja er med sång från Riddarn och Ölvestad (eller ni kanske fortfarande vägrar att gå hem och således står kvar än?)?
Alltid oavsett
För er som undrar ifall matchen kommer upp senare som torrent :
Det är flera på järnkaminernas forum som tydligen har matchen på DVD. så den kommer nog upp för eller senare.
Det är flera på järnkaminernas forum som tydligen har matchen på DVD. så den kommer nog upp för eller senare.
Losing all hope was freedom.
Snazzi skrev:Precis, om de bara hade skött allt bättre. Deras hemsida är ju sedan länge död. Dock lägger jag fortfarande mina överblivna enkronor i burken, skulle aldrig ändå använda dem annars.
Ni har inte funderat på att separera sporterna då?sthlm_dif skrev:Flaggorna lär komma tillbaka, och förmodligen något simpelt tifo.Snazzi skrev:Tycker förövrigt att Fabriken lyckades göra ett klart godkänt tifo, jag brukar sällan ge dem beröm men detta var klart över förväntan. Man får hoppas att det kommer något mer i hockeyn också, till slutspelet.
Men mycket mer pengar än så tänker nog inte Fabriken spendera på hockeyn.
Den visas i repris på Canal+ Sport1 imorgon klockan 12:00 om jag minns rätt.Henkos skrev:+1!DJUU skrev:Någon som spelade in matchen som kan lägga upp på piratebay eller något? Skulle vara skoj att se den på tv så här i efterhand.
Tror seriöst att hockeyn kan behöva och klara sig med en egen "fabrik" som står för tifon och annat och samtidigt förbättra de punkter som påpekats i tidigare inlägg..
How do you feel mjölk?
Lunga ned er lite gott folk ni får inte glömma att Fabriken gör en helt ideell insats. Lägger ned massvis med tid på att få pappersark att se snyggt ut..
Kan dock hålla med att man skall vara lite kritiska till deras jobb då väldigt många ger bort pengar åt dem.
Kan dock hålla med att man skall vara lite kritiska till deras jobb då väldigt många ger bort pengar åt dem.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
-
Får hoppas att den ploppar upp snart då. Vill verkligen se denna match ur TV-perspektiv!Raus skrev:För er som undrar ifall matchen kommer upp senare som torrent :
100% DJURGÅRDSJ***L
Har spelat in matchen och har den nu på DVD. Någon som är intresserad?
Skicka ett PM.
Skicka ett PM.
Skulle vara grymt tacksam om du kunde lägga upp den på piratebay eller liknande.PNY skrev:Har spelat in matchen och har den nu på DVD. Någon som är intresserad?
Skicka ett PM.
Alltid oavsett
Att gnälla på folk som lägger ner ideellt arbete med t ex TIFO-arrangemang känns rätt märkligt. Var glada att de gör något alls skulle jag vilja säga.
Att de inte satsar så mycket på hockeyn kan bero på att det krävs fullstor klacksektion för att Tifot skal gå att genomföra och hur ofta kan detta seriöst garanteras med tillräcklig lång tid i förväg så att ett tifo kan planeras?
Vidare kanske de inte vill att någon information om TIFOT skall läcka ut och därför vill de hålla det hela hemligt så länge som möjligt.
När det gäller redovisning av pengar kanske någon kan erbjuda sig att på sin fritid ta hand om detta göromål?
I detta fall tycker nog jag att man skall vara glada och nöjda att vi har TIFOn alls och inte gnälla över att de inträffar för sällan.
Att de inte satsar så mycket på hockeyn kan bero på att det krävs fullstor klacksektion för att Tifot skal gå att genomföra och hur ofta kan detta seriöst garanteras med tillräcklig lång tid i förväg så att ett tifo kan planeras?
Vidare kanske de inte vill att någon information om TIFOT skall läcka ut och därför vill de hålla det hela hemligt så länge som möjligt.
När det gäller redovisning av pengar kanske någon kan erbjuda sig att på sin fritid ta hand om detta göromål?
I detta fall tycker nog jag att man skall vara glada och nöjda att vi har TIFOn alls och inte gnälla över att de inträffar för sällan.
Så det är bättre att ha ett tifo på Södra när det står 4000 utspridda människor över en sektion som rymmer 8000, än att göra ett tifo på en helgmatch på Hovet, som alltid innebär en slutsåld kortsida?Kall-El skrev:Att gnälla på folk som lägger ner ideellt arbete med t ex TIFO-arrangemang känns rätt märkligt. Var glada att de gör något alls skulle jag vilja säga.
Man ska självklart ha tifon mot aik, men att lägga ner så sjukt mycket pengar när ändå inga går på matchen är så jävla meningslöst.
Jag uppskattar självklart att dom lägger ner mycket tid på tifon, men att pengar som samlas in på Hovet går till tifon på Stadion/Råsunda gör mig bara förbannad. Jag vill bidra till snygga hockeytifon, men definitivt inte till nya tifon på Råsunda eftersom Fabriken har misslyckats med samtliga tifon under senaste tiden. Sist fick man ju skämmas när dom skulle bilda ett DIF märke, och det som syntes på tifot var ett sönderslitet märke, samtidigt som aik stod för ett av de snyggaste tifona någonsin i svensk historia.
Men som du säger, man ska väl vara glad över att någon gör detta åtminstone. Men så länge som dom inte bättrar på sin verksamhet så får dom inte ett öre av mig. Jag vill veta vart mina pengar går, och det tycker jag att alla ska ha rätt till att få veta.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården