DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Nu kan man ju inte klaga på soppiga gräsmattor iaf om man ser till den eminenta plattan på Råttis. Spelet lämnade väl en del övrigt att önska dock, trots allt en ganska underhållande match. Tycker DIF rycker upp sig rejält i andra halvleken.

In alles - fan vad jag längtar efter hockeysäsongen!
A M E N!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Arma människor, 29 omgångar kvar.
Stor parodi på spelet fotboll, inget nytt under solen...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
lilleman

Inlägg av lilleman »

Lee Harvey Oswald skrev:Arma människor, 29 omgångar kvar.
Jag älskar Djurgårdens IF, inte underhållningen, Djurgårdens IF. Gör du det? Jag går inte på DIF överlag för att se någon underhållning, jag går dit för att se laget jag älskar.
Förövrigt,
Det är premiär, det var ett derby. Jag hade inte förväntat mig annat.

Kalmar-invasion nästa!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

lilleman skrev:
Jag älskar Djurgårdens IF, inte underhållningen, Djurgårdens IF. Gör du det? Jag går inte på DIF överlag för att se någon underhållning, jag går dit för att se laget jag älskar.
Förövrigt,

Kalmar-invasion nästa!
Men sluta hyckla för helvete. Du följer DIF Fotboll och DIF Hockey, inget annat. Kom inte dragandes med nåt annat. Eller du kanske har koll på hur DIF Polo sköter sig?

Jag håller givetvis på Djurgårn, det gör vi alla. Jag orkar bara inte se på skiten.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Varför sitta och skriva om hur fotbollen är så tråkig och att hockey är bäst osv osv, lägg ner fan, vissa gillar Hockey och andra gillar Fotboll och vissa gillar både och men alla älskar vi Djurgården så lägg ner gnället och gå till en annan tråd om ni bara ska spy galla över fotbollen
lilleman

Inlägg av lilleman »

DIF_Soldier skrev:
lilleman skrev:
Förövrigt,

Kalmar-invasion nästa!
Men sluta hyckla för helvete. Du följer DIF Fotboll och DIF Hockey, inget annat. Kom inte dragandes med nåt annat. Eller du kanske har koll på hur DIF Polo sköter sig?

Jag håller givetvis på Djurgårn, det gör vi alla. Jag orkar bara inte se på skiten.
DIF Polo finns inte. Jag håller på DIF i alla sporter, något LHO ärligt inte verkar göra, ber om ursäkt om jag misstförstått men han verkar skita totalt i det.
Han håller på DIF Hockey, jag håller på DIF, så har jag förståt det i alla fall.

Jag skiter i om en match är underhållande, vill jag se underhållande fotboll åker jag till Spanien eller England, men jag älskar DIF och vill se dem.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev: DIF Polo finns inte. Jag håller på DIF i alla sporter, något LHO ärligt inte verkar göra, ber om ursäkt om jag misstförstått men han verkar skita totalt i det.
Han håller på DIF Hockey, jag håller på DIF, så har jag förståt det i alla fall.

Jag skiter i om en match är underhållande, vill jag se underhållande fotboll åker jag till Spanien eller England, men jag älskar DIF och vill se dem.
När senast var du på DIF Fäktning / Konståkning / Simhopp / Kast med liten igelkott?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det jag bevittnade i Sålna ikväll var fullständigt makabert. Det var som en bilolycka, fast den här ville man inte se på.

När börjar Nordic Trophy?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev: Det jag bevittnade i Sålna ikväll var fullständigt makabert. Det var som en bilolycka, fast den här ville man inte se på.

När börjar Nordic Trophy?

Hahaha... :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det mest makabra är ju, Edin, hur du kan ha förväntat dig nåt annat? :shock:
lilleman

Inlägg av lilleman »

-daniel- skrev:
lilleman skrev: DIF Polo finns inte. Jag håller på DIF i alla sporter, något LHO ärligt inte verkar göra, ber om ursäkt om jag misstförstått men han verkar skita totalt i det.

När senast var du på DIF Fäktning / Konståkning / Simhopp / Kast med liten igelkott?
Läs om mitt inlägg. När nämner jag att går på allt som DIF gör? Å andra sidan sitter jag inte å försöker vara rolig angående underhållningsvärdet på matchen. Åk till Spanien då för att få det.

Återigen, läs om mitt inlägg.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Det mest makabra är ju, Edin, hur du kan ha förväntat dig nåt annat? :shock:
Bra fråga. Jag hade inte varit på fotboll på ett tag och mindes tillbaka till de allsvenska säsongerna då det faktiskt fanns ett underhållsvärde i ett derby. Men ikväll blev jag påmind om varför jag inte går på fotboll så ofta.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev:
-daniel- skrev:

Läs om mitt inlägg. När nämner jag att går på allt som DIF gör? Å andra sidan sitter jag inte å försöker vara rolig angående underhållningsvärdet på matchen. Åk till Spanien då för att få det.

Återigen, läs om mitt inlägg.
Har läst & läst men förstår fortfarande inte. Du klagar på dem som inte gillar DIF Fotboll och kallar dessa enbart för Hockey-fans. Frågan kvarstår fortfarande...följer du DIF Fäktning och alla andra brödgäng som finns inom vår förening? Annars skall du inte uttala dig om vilken typ av supporter man skall klassificeras som.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Men lägg ner den korkade debatten och ni som nu hatar allt vad fotboll är och bara vill ha hockey varför sitter ni bara här och gör er roliga på dem som faktiskt tycker om fotboll?
Håll fingrarna borta från tangenterna och gå till annan forum del!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Grejen är den att jag egentligen finner fotboll (när DIF spelar) intressant, men det går bara inte att hålla sig borta från att kommentera lillemannens sandlådeargument om "DU HÅLLER JU BARA PÅ DIF I HOCKEY!" när han själv hycklar.
Skriv svar