Torpedo Novgorod skrev:VARFÖR backar man hem i en hel period när man har ETTMÅLSLEDNING??
Det är inte direkt första gången som Monten/Johansson gör så, och exakt som förut så gör motståndarna mål och plockar poäng.
Varför kan dom inte lära sig att den taktiken INTE fungerar?!
Nu är det ändå för sent att byta tränare men dem som tog beslut att anställa årets tränare bör
inte få ha talan i den frågan till nästa säsong, då jag tar helt för givet att vi har ny tränare.
Inte helt klart än att vi blir kvar i Elitserien. Jag har sagt detta tidigare , ett flertal gånger vi kanske får harva i Allsvenskan några år om vi fortsätter att hålla så ojämn klass på spelet.
Kommer vi till Kvalserien kommer vi att få svårt mot Gnaget,Leksand, Rögle, STS.
Hemska tanke om vi hamnar där.
Torpedo Novgorod skrev:VARFÖR backar man hem i en hel period när man har ETTMÅLSLEDNING??
Det är inte direkt första gången som Monten/Johansson gör så, och exakt som förut så gör motståndarna mål och plockar poäng.
Nu är det ändå för sent att byta tränare men dem som tog beslut att anställa årets tränare bör
inte få ha talan i den frågan till nästa säsong, då jag tar helt för givet att vi har ny tränare.
Inte helt klart än att vi blir kvar i Elitserien. Jag har sagt detta tidigare , ett flertal gånger vi kanske får harva i Allsvenskan några år om vi fortsätter att hålla så ojämn klass på spelet.
Kommer vi till Kvalserien kommer vi att få svårt mot Gnaget,Leksand, Rögle, STS.
Vi kommer inte byta tränare och med tanke på att vi håller på att slussa in en hel del nya och unga spelare i truppen så skall Djurgården måna och kontinuitet på ledarsidan.
Laget behöver arbets ro och byta av tränare kommer inte ge det lugn som behövs.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF 1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Vi kommer inte byta tränare och med tanke på att vi håller på att slussa in en hel del nya och unga spelare i truppen så skall Djurgården måna och kontinuitet på ledarsidan.
Jag får svindel av tanken att se Monténs flin i båset även nästa säsong. Han ligger bakom en av DIFs mest fruktansvärda säsonger i modern tid och att låta honom harva vidare skulle vara både ett erkännande och ett premierande av uselhet.
Nu vill jag veta var den här informationen kommer från? Säsongen måste väl utvärderas?
Det finns väl inte någon person som kan säga att vi haft en bra säsong. Något MÅSTE göras och det naturligaste är att byta tränare. Den duon har verkligen inte har fungerat den här säsongen, eller är satsningen från DIF att vi ska fortsätta i Allsvenskan, där vi i nuläget kanske passar bättre.
Stadion skrev:Alla hackar på Montèn men ingen på Johansson, vad jag vet så har han lika stor del i det här om inte större.
Jag håller med.
Montén har gjort ett betydligt större intryck på mig än vad Johansson har gjort. Jag tror om man ger Montén lite tid så kan han bli riktigt duktig.
Allra helst ser jag till nästa säsong att Johanssons kickas, Montén får vara kvar med en ny sidekick som är mer rutinerad och har mer pondus. För mig vore det det mest ultimata.
Stadion skrev:Alla hackar på Montèn men ingen på Johansson, vad jag vet så har han lika stor del i det här om inte större.
Jag håller med.
Montén har gjort ett betydligt större intryck på mig än vad Johansson har gjort. Jag tror om man ger Montén lite tid så kan han bli riktigt duktig.
Allra helst ser jag till nästa säsong att Johanssons kickas, Montén får vara kvar med en ny sidekick som är mer rutinerad och har mer pondus. För mig vore det det mest ultimata.
Kanske Leif Boork han är ju sugen på att vara med i Djurgården
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Bjurre skrev:Kanske Leif Boork han är ju sugen på att vara med i Djurgården
Eller så ringer vi bara Niklas Wikegård!
Fast en kombination av Leif Boork och Niklas Wikegård låter dock inte helt fel... Tyvärr så vet vi alla om att någon av dessa lär aldrig träna DIF. Eventuellt Boork, men Wikegård har väl (eller?) lagt tränarkarriär på hyllan. Undrar egentligen om någon har försökt att anställa honom... För att om ingen har gjort det är det absolut dags för DIF att ge honom en förfrågan! För att Wikegård skulle kunna skapa ett nytt lag av Djurgården, ett lag som utan problem räcker till slutspel varje säsong. Det är jag rätt så säker på.
Montén coachar på matcher, Johansson på träningar, tror det är därför alla hackar på Montén. Han är den som syns och hörs under matcher och på tränngar är inte så många av oss närvarande, väl...
Killarna är taggade inför matcherna och startar oftast matcherna enligt taktiken. Det är UNDER matcherna coachningen faller, när vi tappar överlägen eller blir alldeles för oroliga och stillastående då vi ska föra matchen vid ledning. Och då är det ju Montén (och Ölvestad?) som ska kliva fram och tala om var skåpet ska stå. Det är här vi saknar den riktiga ledaren, den med blodsmak i munnen, krig i blicken och erfarenhet av liknande situationer.
Tror både Montén och Johansson kan fortsätta utvecklas som tränare, men kanske inte tillsammans...
Tessan skrev:Montén coachar på matcher, Johansson på träningar, tror det är därför alla hackar på Montén. Han är den som syns och hörs under matcher och på tränngar är inte så många av oss närvarande, väl...
Killarna är taggade inför matcherna och startar oftast matcherna enligt taktiken. Det är UNDER matcherna coachningen faller, när vi tappar överlägen eller blir alldeles för oroliga och stillastående då vi ska föra matchen vid ledning. Och då är det ju Montén (och Ölvestad?) som ska kliva fram och tala om var skåpet ska stå. Det är här vi saknar den riktiga ledaren, den med blodsmak i munnen, krig i blicken och erfarenhet av liknande situationer.
Tror både Montén och Johansson kan fortsätta utvecklas som tränare, men kanske inte tillsammans...
Längesedan jag läste något så vettigt. Du har helt rätt i det du säger. Men vart hittar vi en ledare med ett stort DIF-hjärta? Ingen i dagens lag verkar vara villig att ställa upp.
Järlefelts förtroende för TM & MJ tog oss inte till slutspel.
Vilket jag verkligen hoppas att målet för Djurgården var, denna säsong.
Jaja. Ny säsong nästa år... i Elitserien får vi hoppas!
* Calle Johansson
* Håkan Södergren
* Perra Johansson (eller är det Johnsson?)
* Hardy Nilsson (föga realistiskt att silverräven underlåter sig att coacha ett dynggäng)
Dags för Järlefeldt att checka ut tillsammans med Montén och låt Boork ta över.
Fricke skrev:Rangordnad önskelista på förstatränare:
* Calle Johansson
* Håkan Södergren
* Hardy Nilsson (föga realistiskt att silverräven underlåter sig att coacha ett dynggäng)
Ingen låter intressant..
Jag vill att DIF gör förändringar i styrelsen till att börja med...
Jag har alltid gillat Boustedt, men han är kanske inte intressant/intresserad?
* Calle Johansson
* Håkan Södergren
Hardy Nilsson är den som låter mest intressant för mig..
Leffe Boork eller Tommy Boustedt som sportchef.
Bort med sportkommitten..
Och undrar hur många löften om satsningar från Mats Larsson man kommer höra framöver.
* Calle Johansson
* Håkan Södergren
Helt klart ett lyft
Skulle vilja se Calle Johansson mest. Tror han skulle kunna göra det riktigt bra.