Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
grandstoff

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av grandstoff »

jensa öhling skrev:Den som är klar kan mycket väl vara Klasen, som det surrats en hel del om. En bra värvning i så fall, bara den inte är på en annan lirarer (Linkans) bekostnad.

Ser dock hellre Ahlström-bröderna än Klasen i DIF. Sätt Andreas Engqvist ihop med bröderna och du har en grymt bra andrakedja till nästa säsong.
Frasse har ju skvallrat en del om den spelare som ryktas vara klar. Han har Stockholmsanknytning men spelar nu i en klubb utomlands...

Jag har hela tiden utgått från att det är Marcus Nilsson, men tvekar lite när Janne inte vill kommentera om någon spelare är klar men dementerar starkt att Marcus redan är kontrakterad inför nästa säsong. Detta öppnar ju för spekulationer om andra spelare, som Jonas Andersson, Staffan Kronwall, Tellan, Nils Ekman, Douglas Murray ( :roll: )...

Nåja. Tror fortfarande att det är Marcus Nilsson som är på väg hem.
Lucas

Inlägg av Lucas »

snobbas skrev:
Läste någonstans (tror det var Hallmans blogg) att vi kan glömma bröderna Ahlström.. Länken är den samma som finns på denna sida med hennes samtal med Janne.

Nä du minns lite fel. Det stod att bröderna inte var klara ÄN eftersom de fortfarande förhandlar och inte hade skrivit kontrakt än. Det ryktas ju att en spelare redan är klar och det hon skrev var att om någon spelare redan var klar (när det inlägget skrevs) så var det inte brorsorna men däremot kan de bli klara senare. Agenten hade visst sagt att det skulle bli klart någon gång i februari men kanske inte officiellt förrän senare i vår.[/quote]

Mycket riktigt, jag läste lite för snabbt. De förhandlar och vill inte offentliggöra något än. Hoppas för guds skull att dom inte väljer SSK eller AIK bara...

Grandstoff; Murray har kontrakt med bästa laget i NHL för närvarande där han är en riktig klippa, glöm honom för tillfället ;)
Tellan har själv sagt att han blir kvar ett tag till (kommer inte ihåg vart jag läste det, tror det var DN, men han sa att det inte var aktuellt att åka tillbaka till DIF).
Staffan, Ekman; vet jag inte mycke om, annat än att jag gärna vill ha dom, men känns inte riktigt troliga.. Och för övrigt att Nisse bröt nyckelbenet, ajaj. Staffan lirar som bekant i AHL.
Och denne Andersson som jag precis "lärde känna" kan man också bara hoppas på.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Aik ska tydligen ligga hårt på bröderna Ahlström. Går Aik upp talar nog en hel del för dem. I Aik skulle de ju få en bärande roll direkt.

Murray skulle få väldigt svårt på stora rinkar här hemma. Ingen att sukta efter. Mycket hellre en sån som Staffan Kronwall.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Lucas skrev:Grandstoff; Murray har kontrakt med bästa laget i NHL för närvarande där han är en riktig klippa, glöm honom för tillfället ;)
Tellan har själv sagt att han blir kvar ett tag till (kommer inte ihåg vart jag läste det, tror det var DN, men han sa att det inte var aktuellt att åka tillbaka till DIF).
Staffan, Ekman; vet jag inte mycke om, annat än att jag gärna vill ha dom, men känns inte riktigt troliga.. Och för övrigt att Nisse bröt nyckelbenet, ajaj. Staffan lirar som bekant i AHL.
Och denne Andersson som jag precis "lärde känna" kan man också bara hoppas på.
Mjo, jag var nog inte helt seriös i förra inlägget. :wink:
Helt klart är ju vissa av dessa namn mer troliga än andra. :)
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Från Marie Hallmans blogg:

Jag är absolut inte är klar för Djurgården än. Jag (Jonas) vet att det finns intresse från elitserieklubbar, dessutom är Kärpät intresserade av att behålla mig. Men jag vill avvakta lite också, dels för att jag vill spela färdigt här (i Kärpät) först och dels för att jag vill se vad som kan dyka upp i NHL eller KHL. Det lutar lite åt att jag vill spela där, men vi får se. Inget är klart än i allafall.

Om Jonas Andersson
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

Ragnarsson till NHL???
http://svtplay.se/v/1431748/marcus_ragn ... tre_kronor
2:04 in på klippet.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Kagen

Inlägg av Kagen »

Det där betyder ju ingenting, ingen vet var de spelar nästa säsong.

Om Ragnarsson vill det så kan han säkert ta en plats i ett NHL lag. Säkert får han också frågor från Almtunafans om han kan tänka sig spela för dem om de går upp i Elitserien nästa säsong osv.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Lucas

Inlägg av Lucas »

Va fan, trodde vi hade en "muntlig överrenskommelse" med Ragge? Tyckte att någon sa att det skulle räcka när det kommer till honom? Jaja.. Tror han fortsätter i DIF.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Rykten säger att Mark "in da park" owuya är sugen på att lira hockey i kanada till nästa säsong.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Lucas skrev:Va fan, trodde vi hade en "muntlig överrenskommelse" med Ragge? Tyckte att någon sa att det skulle räcka när det kommer till honom? Jaja.. Tror han fortsätter i DIF.
Det har aldrig funnits någon muntlig överenskommelse. De har börjat prata om nästa säsong, det är allt. Blås inte upp det här nu...
Lucas

Inlägg av Lucas »

grandstoff skrev:
Lucas skrev:Va fan, trodde vi hade en "muntlig överrenskommelse" med Ragge? Tyckte att någon sa att det skulle räcka när det kommer till honom? Jaja.. Tror han fortsätter i DIF.
Det har aldrig funnits någon muntlig överenskommelse. De har börjat prata om nästa säsong, det är allt. Blås inte upp det här nu...
Hm, nu när jag tänker efter kan jag ha läst det på Expressen. Alldeles ritkigt, inte värt att blåsa upp, vi tar det när det kommer!
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Prio 1 när det gäller nyförvärv bland forwards är Marcus Nilson! Ju mer man ser av honom desto mer längtar man tills han drar på sig en tröja med DIF på bröstet!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

robin_dif skrev:Rykten säger att Mark "in da park" owuya är sugen på att lira hockey i kanada till nästa säsong.
Löjligt isåfall. Om han fortsätter i den här takten har han en ordinarie spade senast om två år.
Säg den glädje som varar
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

DIF är intresserade av Sanny Lindström.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Såhär säger Sanny i en ett år gammal interjuv med Marie Halman:

* Men vi har ju pratat tidigare om det här ( skratt från mig) med Stockholm, Sanny! Är det inte dags att komma hem nu och spela i SSK eller Djurgården?
– Nej, inte nu. Men jag har inget emot Djurgården, jag kanske kan spela där sedan, någon gång senare (stort leende). Och man får väl se när vi kommer hem igen, då kanske det är Stockholm man vill bo i, jag är ju ändå från Stockholm.
Låst