K2: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 13/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Landberg
Kontakt:

Inlägg av Landberg »

Är så glad över att vi itne är i kvalserien med den här viljan!

Ja säckens Time Outs är knepiga, men nästa år så kommer det komma snabbare hoppas vi!
Vad gör en intelprocessor i en mac? mycket mer än den nånsin gjort i en PC
Orko
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Orko »

Vet inte om Säcken kan göra så mycket. Han har ju i dag bara 3-4 spelare värda att toppa med och man kan ju inte lira med en lina hela matchen.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jag förväntar mig att Jimmie fullkomligt mosar Weinhandl på lördag, helst med en armbågstackling...
espen21

Inlägg av espen21 »

Fy fan så pinsamt
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Emil svelander skrev:Jag förväntar mig att Jimmie fullkomligt mosar Weinhandl på lördag, helst med en armbågstackling...
Allra helst skicka både Mårtensson o Weinhandl till sjukbädden med två riktigt schyssta stenhårda tacklingar.
Sen skulle jag gärna sen Printz spöa upp Jocke Eriksson duktigt efter dennes höger han delade ut på Frylen helt ostraffat.

Det måste bli något sånt här för att tända detta laget tror jag. Nu har det blivit 2 förluster och inte en käft visar dom riktigt heta slutspelskänslorna.(Jimmie undantaget)
Dags att visa att det ska fan i mej göra ont åtminstone om man ska slå ut oss.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Oswald, känns mer som att pusselbitarna finns, men att vi är för nöjda för att plocka fram dem. Djurgården hade så stort fokus att ta sig till slutspel såpass att när man väl var där inte var redo. Laget är för nöjt.

Grejen är att vi har ju inget att förlora egentligen. Det borde vara en drivkraft och inget hinder. jag ställer mig frågande till Bengans chanser i NHL. Killen är totalt osynlig förutom när det hettar till framför mål och det blir lite tjuvnyp.

Fem spelare får godkänt av mig idag, och det är Larsson, Fimpen (till viss del) Otto (bäst idag) Linkan och Ölvestad (till viss del). Resten får grovt underkänt och förtjärnar skäll så in i helvete.

Det är ingen dussinförening de lirar i och det måste man förstå. Man måste inse att när man spelar i DIF så handlar det om prestiege och stolthet - Inget av det fannas på isen idag. Okej att vi torskar, det är inte det, det är sättet vi torskar på som gör mig så jävla förbannad.

En sak är dock säker. Jag tänker skrika högst på Hovet på lördag, oavsett vad det står, för detta kan tyvärr vara sista hemmamatchen på mycket mycket länge. Nån som vill utmana mig?

För detta är stunden, mina vänner, där kanske spelarna sviker oss, men vi ska då fan inte stanna hemma för det, eller hur?
Säg den glädje som varar
Lädersliparen

Snart så

Inlägg av Lädersliparen »

Snart äntligen fotboll.
Där finns det sanna krigare som inte är rädda att gå ut på plan för att svetta ned sig lite.
Starkt dock av säcken att stå kvar i båset, om jag hade varit säcken hade jag knallat ut i omklädningsrummet under 2a perioden och öppnat en bärs för att fira att semestern snart börjar...

Uselt dif! skippar matchen och ser melodifestival på tv.
Kanske ngn svartabörs haj emottar mina plåtar 4-free ;-)
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Jag hoppas verkligen att DIF höjer sig och vinner på Lördag för det här är pinsamt. Bänka ANGER!!! Kan inte fan göra mål och tar onödiga utvisningar a la Ölvestad. Varför i Helvete har man Säcken - "I have no gameplan" och Micke Johansson - "mm...gott tuggummi" som tränarpar. Fan ingen av dom e den där som hojtar till och väcker laget. Och Säcken e mer rädd för att förlora än att våga vinna. Man tar inte timeout vid 4-1 utan man gör det direkt vid 3-1. Som Frölunda gjorde. De fick till en reducering till 3-2 och kunde nästan kvittera. Men hem nu fan och träna PP för jag lovar att varenda person här inne på forumet skulle lira bättre PP än DIF just nu....
Användarvisningsbild
sthlm_1
Kontakt:

Inlägg av sthlm_1 »

DIF agerar som ett pojkhockeylag idag, det här är kört LHC vinner med 4-0 i matcher, det är så man får skämmas för det här laget. :twisted: :twisted:
Mannen, myten, legenden
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Grabbar för i helvete sluta klaga !!...jaa det var en värdelös match idag men det är inte avgjort på långa vägar, vinner vi på lördag så står det 1-2 i matcher. och det kommerdet antagligen göra i resten av kvartsfinalerna också, så det ör inte avgjort. på lördag kommer alla vara sjkt taggade både på läktáren och på isen, nu krossar vi lhc med 6-0.. vi vinner på lördag 1-2 vi vinner på måndag 2-2 vi torskar på tisdag 2-3 vi vinner på torsdag 3-3 sen avgör vi på lördag och vinner med 4-3.. där har ni precis hur det kommer sluta.
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Re: Snart så

Inlägg av DIF_Soldier »

Lädersliparen skrev:Snart äntligen fotboll.
Din jävla medgångssupporter! Jag önskar dig all ondska i framtiden.
Det finns inga värre än såna som dig. Att du ens vågar kalla dig för Djurgårdare. Fy fan!
Säg den glädje som varar
Orko

Inlägg av Orko »

Mårten Gås fick ju faktiskt en tryckare i tredje och efter det så vart han grinig o tappa puck så där har vi helt klart nyckeln till LHC´s lås.

Och som nån sa, OM de nu ska slå ut oss ska de bara ha ett halvt lag till semin.
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Lädersliparen skrev:Starkt dock av säcken att stå kvar i båset, om jag hade varit säcken hade jag knallat ut i omklädningsrummet under 2a perioden och öppnat en bärs för att fira att semestern snart börjar...
Hehe..
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Lädersliparen skrev:Snart äntligen fotboll.
Där finns det sanna krigare som inte är rädda att gå ut på plan för att svetta ned sig lite.
Starkt dock av säcken att stå kvar i båset, om jag hade varit säcken hade jag knallat ut i omklädningsrummet under 2a perioden och öppnat en bärs för att fira att semestern snart börjar...

Tror det är få som är lika jävla förbannade som jag i detta läget. Men jag skulle aldrig, ALDRIG sluta se eller stödja mitt Djurgården för det. Dom skulle kunna ryka ner i division 3, jag skulle brinna lika mycket för DIF ändå.
Och du kallar dej supporter? Ja, herrejävlar.

Att du ens kan längta till "Alla är lika dåliga-svenskan" mitt under ett slutspel i ishockey där vi för första gången är med på tre år är ju bara helt otroligt.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag hade nästan velat se en större LHC-seger så att DIF förstått att något måste göras. LHC är inte överdrivet bra och domarna gör absolut inga matchavgörande fel, vi är helt enkelt för bleka. Nåt som oroar mig är att inte ens Ossi gör något vidare intryck. Hoppas att laget inte vaknar för sent. Det vore kul att åtminstone ge LHC lite motstånd innan vi åker ur...
Skriv svar