Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
Ölvestad lär bli kvar. Tror även Dragan stannar. Löfberg lär lånas ut. Thörn tycker jag vi ska ha kvar i truppen. Sjögren kan få lämna.
Bengan lär signas av Nashville mens spela kvar hos oss ett år till.
Synd att vi har tvåårskontrakt med Danielsson, Liwing och Ericsson. De håller inte och bör sättas upp på transferlistan.
Bengan lär signas av Nashville mens spela kvar hos oss ett år till.
Synd att vi har tvåårskontrakt med Danielsson, Liwing och Ericsson. De håller inte och bör sättas upp på transferlistan.
Källan är pålitlig mer än så får jag inte säga. Nu kan ju Anger vuxit upp och mognat till rejält, men det är ingen kille med Ölvestads attityd direkt om man säger så. Det finns mer lämpade spelare att bygga ett lag med. Dessutom har jag för mig att Anger i intervjuer sagt att han har det rätt bra nere på kontinenten, m a o jag tror inte detta skulle bli en direkt billig värvning. Skulle betydligt hellre se att pengarna lades på något annat.Fricke skrev:Kall-El skrev:Oavsett vilket gäng man spelar i skall man inte ha -20. Detta säger faktiskt en hel del om spelaren ifråga. Dessutom betvivlar jag starkt att Edvin gynnas av de nya regelbedömningarna. Robin ja tack Staffan Kronwall ja tack, men inte Edvin....
Dessutom bör man leta efter spelare med fart ned tanke på de nya reglerna. Kan tänka mig att Edvin har fått sitta rätt mycket på botbänken under säsongen.
Andreas H från LHC kan vi glömma. Har hört att han har rätt feta lönekrav.
Anger vill jag inte ha hit av den enkla anledningen att han brukar för osämja med sig i grupper och sådant har vi inte råd med....
Har du någon källa på Angers dåliga attityd?
Ok, jag köper det. Gamla goda DIF.NET tiden...
Skulle vara roligt att läsa dom gamla artiklarna och foruminläggen igen..
Det känns onekligen osannolikt att Anger skulle komma hem. Men han har inte varit lika produktiv denna säsongen och man brukar vara snabb med att riva kontrakten däre nere då, sen lockar säkert Stockholm som stad. Det är faktiskt något som talar för både Anger, Hannula och Andreas Karlsson som det snackades om förra året. Pastorns flickvän var väl från Stockholm och han är väl numera petad i Tampa...
Det känns onekligen osannolikt att Anger skulle komma hem. Men han har inte varit lika produktiv denna säsongen och man brukar vara snabb med att riva kontrakten däre nere då, sen lockar säkert Stockholm som stad. Det är faktiskt något som talar för både Anger, Hannula och Andreas Karlsson som det snackades om förra året. Pastorns flickvän var väl från Stockholm och han är väl numera petad i Tampa...
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Gamla goda, fina, saknade DIF.netFricke skrev:Ok, jag köper det. Gamla goda DIF.NET tiden...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
-
Det finns en del svenska spelare som är av Djurgårdsmaterial i Europa, resten är bara att skita i, följande spelare är utav Djurgårdsmaterial:
Dick Axelsson (Redan klar)
Linus Klasén (Ung, bra attityd, ödmjuk)
Mika Hannula (Rivig och målskytt)
Robin Jonsson (Stenhård kille på plan men som inte vill stå i centrum utanför)
På andra sidan pölen hittar vi:
Staffan Kronwall
Marcus Nilson
Nisse Ekman
Daniel Tjärnqvist
I mitt tycke är de fyra första (minus Dicken) prio nr1 när det gäller nyförvärv. Samtidigt ska man behålla den viktiga stommen på backsidan med Jiri, Timmy och Ferna i spetsen.
Dragan, Bäcker, Sjögren och Lindman är inte så mycket att ha.. Tyvärr..
Staffan Kronwall
Marcus Nilson
Nisse Ekman
Daniel Tjärnqvist
I mitt tycke är de fyra första (minus Dicken) prio nr1 när det gäller nyförvärv. Samtidigt ska man behålla den viktiga stommen på backsidan med Jiri, Timmy och Ferna i spetsen.

Angående DIF.NET så har jag starkt för mig att statsminister Reinfeldt prenumerade på nyhetsbrevet på den tiden.Andy skrev:Gamla goda, fina, saknade DIF.netFricke skrev:Ok, jag köper det. Gamla goda DIF.NET tiden...
-
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, Bäcker får utstå oförtjänad kritik. Han ligger ju indirekt, med sitt defensiva ansvarstagande, bakom mycket av det produktiva framåt i kedjan. Linkan och Bengan tillåts ju att gå fram precis i den utsträckning som Bäcker täcker upp motsvarande bakåt. Balansen i den kedjan är ju 100% och det rubbas om Bäcker flyttas på. Dessutom lär han inte bli sämre år två, tvärtom.Fricke skrev:Bäcker har varit strålande som städgumma bakom Linkan/Bengan...
Vad gäller Dragan kan jag inte förstå att vissa vill ha bort honom. Lirare finns det alltid plats för. Och framförallt behöver vi snubbar som kan "göra sin kille" i ett lag som annars har många som jobbar i det tysta (Falken, Otto, Fimpen m fl). Och argumentet att han inte jobbar tillräckligt håller inte för han har bättrat sig avsevärt på den punkten och igår delade han ut en riktig karamell i offensiv zon. Härligt! Jag gillar Dragan! Och han är ingen målskytt som drar sig undan när det börjar gälla som många andra "lirare" har en tendens att göra. Vem minns inte det oerhört viktiga (och snygga) 1-0 målet mot Timrå senast.
Självklart ska han vara kvar och precis som Bäcker kommer han bara bli bättre med tiden i DIF tröjan.
Blue Brigade Sthlm
- Remy Lebeau
Samma pris? Det låter lite sjukt. Tror inte Bäcker har mycket betalt. Anledningen att han valde DIF var att han var garanterad speltid, och inte för den feta lönechecken.Therocket1 skrev:Haha, är det samma Bäcker vi ser? Finns ju mycket bättre städgummor än Bäcker för samma pris, tillexempel Petr Sykora i Pardubice som är tjeckisk landslagsman..
-
Vettiga spelare inte minst de 4 "inhemska".Therocket1 skrev:Det finns en del svenska spelare som är av Djurgårdsmaterial i Europa, resten är bara att skita i, följande spelare är utav Djurgårdsmaterial:
Staffan Kronwall
Marcus Nilson
Nisse Ekman
Daniel Tjärnqvist
Dock är det nog än viktigare att man behåller de bärande spelarna från denna säsong. Det funkar inte att byta ut 50% av laget varje säsong. Av just den anledning kan bäcker få vara kvar, men också för att han spelar i en av få kedjor som faktiskt producerar. Dragan kan också få vara kvar.
Sjögren
Lindman
Liwing
Ask
Danielsson
Ericsson
Eklund
Har i alla fall inte imponerat direkt på mig. 2x Christoffer har inte gjort det heller egentligen. Alla dessa spelare kanske man inte skall bli av med, men i alla fall en majoritet framför allt då kanske Liwing, Lindman och Ericsson...
-