Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Har helt ärligt noll koll på denna målvakt.
Ingen koll alls på karlns nuvarande status. Men helt klart imponerande CV. Krävs en målvakt som ska utmana Svedberg. Inte utmana Jensen.
Han skulle bara våga ta nr 31....
Han skulle bara våga ta nr 31....
Noll koll här också, men kan inte vara sämre än den kombon vi satt på tills igår.
Liten moralsmäll för Svedberg dock om han inte tar det som en bra utmaning... Annars lär han (som redan hade lite sargat självförtroende efter förra året) bara deppa ihop och skita i allt. Hoppas han tar det rätt och vi får två målisar som kämpar för första spaden på allvar.
Time will tell...
Liten moralsmäll för Svedberg dock om han inte tar det som en bra utmaning... Annars lär han (som redan hade lite sargat självförtroende efter förra året) bara deppa ihop och skita i allt. Hoppas han tar det rätt och vi får två målisar som kämpar för första spaden på allvar.
Time will tell...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
189cm var han iallafall och 93kg så lär ju täcka hela målet bara av att vara där.
"Rämö is a big goalie who plays the butterfly style. Covers a lot of net and is very calm under pressure. Could improve his lateral movement and rebound control." /EP
"Rämö is a big goalie who plays the butterfly style. Covers a lot of net and is very calm under pressure. Could improve his lateral movement and rebound control." /EP
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Förra året hade vi väl lägsta medelåldern i serien? Hur ser det egentligen ut i år.
Känns bra med Karri, men så var det det här med medåldern...
Är det långsiktiga övergivet? Lika bra det för det funkar ändå inte.
Känns bra med Karri, men så var det det här med medåldern...
Är det långsiktiga övergivet? Lika bra det för det funkar ändå inte.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Mycket bra värvning känns detta som, verkar vara ett bra kontrakt Jocke fått igenom med att vi kan bryta efter 6 veckor om vi vill men annars är det över säsongen. Tror prislappen inte är den saftigaste heller om man jämför med ortio pga hans senaste skador.
Returer alltså. Typ det vårat försvar är sämst på att ta hand om och Svedberg är just nu i skedet att han också sprider returer....captcash skrev:189cm var han iallafall och 93kg så lär ju täcka hela målet bara av att vara där.
Känns tillräckligt bra för att kunna tävla lite med Svedberg så det kanske kan vara positivt. Hoppas han snackar svenska så de kan fortsätta på det spåret i omklädningsrummet tills Garrison anländer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vet inte hur aktuell beskrivningen på EP är men lite smått ironiskt att det står, ".. could improve his lateral movement and rebound control."
Just dessa två jag tycker Svedberg har mest problem med
Just dessa två jag tycker Svedberg har mest problem med

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag är mest nyfiken på vad han gjorde förra säsongen.
Pappaledig?
Pappaledig?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Rehabiliterade väl dåliga knän?BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag är mest nyfiken på vad han gjorde förra säsongen.
Pappaledig?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Mm, det låter ju sådär. Men det han gjort innan känns ju helt okey.Örebroarn skrev:Rehabiliterade väl dåliga knän?BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag är mest nyfiken på vad han gjorde förra säsongen.
Pappaledig?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
Skadad till februari ungefär. Fick sedan sitta på läktaren pga för många icke-ryssar. Vi hade väl inte fått denna dealen annars där vi kan utvärdera i 6 veckor innan vi tar ett beslut.BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag är mest nyfiken på vad han gjorde förra säsongen.
Pappaledig?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tack för info.Jim Morrison skrev:Skadad till februari ungefär. Fick sedan sitta på läktaren pga för många icke-ryssar. Vi hade väl inte fått denna dealen annars där vi kan utvärdera i 6 veckor innan vi tar ett beslut.BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag är mest nyfiken på vad han gjorde förra säsongen.
Pappaledig?
Sant, han hade säkerligen suttit på ett bra kontrakt annars.
-
Det intressantaste med Karri är att han ännu inte har gjort en dålig säsong och det dessutom i ligor som NHL och KHL, så bara hans knän håller sitter vi med stor sannolikhet på ligans bästa målvaktspar. Rämö-Svedberg är en helt annan femma än Svedberg-Jensen. Tror dessutom att Svedberg kommer att steppa upp ytterligare om han får konkurrens om förstaspaden.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Sabbatsår. Skulle förverkliga sig själv, började gå en kurs i bokbinderi fann att det inte var något för vår gode vän så slutade med att han hittade sitt rätta jag under en resa till Tammerfors anordnad av det finska fickpingisförbundet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag är mest nyfiken på vad han gjorde förra säsongen.
Pappaledig?
I övrigt ser jag fram emot den obligatoriska posten av Kall-El: "finnar misslyckas alltid i DIF!".