Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Kan man fortfarande plocka "fritt" från HockeyAllsvenskan? Med tanke på Antes mycket oklara status måste nog Jocke se sig om efter ny center – och helst inte nån otränad kanadensare på free agent.
Dags att plocka hem Fredric Weigel!
Inte plocka fritt. Men vi har haft bra samarbete med Almtuna i flera år. Och Lundin kan Djurgården. Så det var mer min tanke.
-
Så vitt jag vet är han tyvärr redan ”hemma mentalt” men jag kan vara felinformerad...Kakanello skrev:Kan man fortfarande plocka "fritt" från HockeyAllsvenskan? Med tanke på Antes mycket oklara status måste nog Jocke se sig om efter ny center – och helst inte nån otränad kanadensare på free agent.
Går det inte för Ante tycker jag Jocke ska slå en signal till Jussi Jokinen. Fick inget kontrakt med Detroit, och har sagt att ifall det inte blir NHL så är han intresserad av SHL ( https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ina-pengar )
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... si-jokinen
Skulle va en perfekt ersättare för Ante
Dick - Jokinen - Bergfors
Lilja - Josefsson - Brodin
Davidsson - Davidsson - Fjällby
Possler - Strandberg - Bemström
Helvete alltså
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... si-jokinen
Skulle va en perfekt ersättare för Ante
Dick - Jokinen - Bergfors
Lilja - Josefsson - Brodin
Davidsson - Davidsson - Fjällby
Possler - Strandberg - Bemström
Helvete alltså
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men är han så mycket bättre än Falk att det är värt det?ciirree skrev:Inte plocka fritt. Men vi har haft bra samarbete med Almtuna i flera år. Och Lundin kan Djurgården. Så det var mer min tanke.
Ska vi ta in en center tycker jag han ska vara betydligt bättre än Lundin. Annars kan vi spela Lillfalken ett par omgångar till.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Då kan vi lika gärna kasta in Grewe.BOMBOM BOUCHARD skrev:Men är han så mycket bättre än Falk att det är värt det?ciirree skrev:Inte plocka fritt. Men vi har haft bra samarbete med Almtuna i flera år. Och Lundin kan Djurgården. Så det var mer min tanke.
Ska vi ta in en center tycker jag han ska vara betydligt bättre än Lundin. Annars kan vi spela Lillfalken ett par omgångar till.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vi ska givetvis leta efter en ny center. Det tror jag Jocke redan gör. Men det är knappast någon panik. Bättre vi hittar rätt än att det blir någon panikvävning. Det har funkat rätt bra även utan Ante nu i början av säsongen så håll ögonen öppna och hugg när det dyker upp rätt center.
Gärna svensk eller stockholmare
Nu kan Falk, Grewe, Holtz, Wiå, och Walli få värdefull a-lagsrutin.
Gärna svensk eller stockholmare
Nu kan Falk, Grewe, Holtz, Wiå, och Walli få värdefull a-lagsrutin.
Den stora och mest obegripliga gåtan är väl ändå hur en ansvarig sportchef kan släppa både Ljungh och Johansson inför denna säsong med vetskapen om Antes skadebekymmer. Vi släppte alltså två riktigt bra SHL-centrar och nu står vi där och saknar en "etta". ( Även om det för all del kan hävdas att Josefsson tagit över den rollen med bravur. )
För mig är det agerande obegripligt, inte minst eftersom Davidsson dessutom högst troligen lämnar efter denna säsong.
För mig är det agerande obegripligt, inte minst eftersom Davidsson dessutom högst troligen lämnar efter denna säsong.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Varken Ljungh eller Johansson ville väl spela tredjecenter, och vi hade knappast haft råd med dom som tredjecenter heller.Kall-El skrev:Den stora och mest obegripliga gåtan är väl ändå hur en ansvarig sportchef kan släppa både Ljungh och Johansson inför denna säsong med vetskapen om Antes skadebekymmer. Vi släppte alltså två riktigt bra SHL-centrar och nu står vi där och saknar en "etta". ( Även om det för all del kan hävdas att Josefsson tagit över den rollen med bravur. )
Avskaffa tre mot tre.
Du hade kunnat fixa ihop det spelmässigt och gett även en "trea" ordentligt med speltid. ( Dessutom med Antes skadehistoria borde man nog bara sett honom som en "bonus".Mattias_87 skrev:Varken Ljungh eller Johansson ville väl spela tredjecenter, och vi hade knappast haft råd med dom som tredjecenter heller.Kall-El skrev:Den stora och mest obegripliga gåtan är väl ändå hur en ansvarig sportchef kan släppa både Ljungh och Johansson inför denna säsong med vetskapen om Antes skadebekymmer. Vi släppte alltså två riktigt bra SHL-centrar och nu står vi där och saknar en "etta". ( Även om det för all del kan hävdas att Josefsson tagit över den rollen med bravur. )
För att vi har ett helt gäng centrar på väg upp i systemet där flera är lovande.Kall-El skrev:Den stora och mest obegripliga gåtan är väl ändå hur en ansvarig sportchef kan släppa både Ljungh och Johansson inför denna säsong med vetskapen om Antes skadebekymmer. Vi släppte alltså två riktigt bra SHL-centrar och nu står vi där och saknar en "etta". ( Även om det för all del kan hävdas att Josefsson tagit över den rollen med bravur. )
Både Ljungh och LJ hade blivit dyra så det förslår och dessutom kunde vi inte lova speltid eller plats i tongivande kedjor.
Jag förstår helt och hållet beslutet som sådant. Sen är det tråkigt med Ante men det är ju inte tänkt att han skall bära laget 5-6 år framåt heller. Satsningen att ligga i toppen är ju långsiktig och då kan vi inte bli sittande med dyra mellanpjäser.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Är det verkligen obegripligt? Hade det varit vettigt att matcha HV och Färjestads bud och i så fall gå bet på JJ?Kall-El skrev:Den stora och mest obegripliga gåtan är väl ändå hur en ansvarig sportchef kan släppa både Ljungh och Johansson inför denna säsong med vetskapen om Antes skadebekymmer. Vi släppte alltså två riktigt bra SHL-centrar och nu står vi där och saknar en "etta". ( Även om det för all del kan hävdas att Josefsson tagit över den rollen med bravur. )
Vi har inte budget för tre eller möjligen fyra (?) centrar med "förstecenter-lön".
4 centrar med 1:a centerlön...Kakanello skrev:Är det verkligen obegripligt? Hade det varit vettigt att matcha HV och Färjestads bud och i så fall gå bet på JJ?Kall-El skrev:Den stora och mest obegripliga gåtan är väl ändå hur en ansvarig sportchef kan släppa både Ljungh och Johansson inför denna säsong med vetskapen om Antes skadebekymmer. Vi släppte alltså två riktigt bra SHL-centrar och nu står vi där och saknar en "etta". ( Även om det för all del kan hävdas att Josefsson tagit över den rollen med bravur. )
Vi har inte budget för tre eller möjligen fyra (?) centrar med "förstecenter-lön".
Jag har svårt att få det till fyra även med en spelare in till nuvarande trupp.
När det kommer till pengar kunde man börjat med att fimpa Axelsson direkt. Har också svårt att se behovet av Petersson. Det hade sparat in en del pengar i alla fall.
Sedan menar jag att man helt enkelt hade fått ta en liten ekonomisk smäll denna säsong för att säkra upp en riktig bra center över en längre period.
Är ganska övertygad om att de ekonomiska problem som en extra center hade inneburit hade försvunnit efter denna säsong och då hade vi dessutom haft en riktigt bra center i truppen som kunde spelat hos oss under många säsonger.
Det är den typen av spelare som ett lag behöver om man verkligen vill nå långvarig framgång.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Och som vi inför säsongen skaffat oss i åtminstone JJ men även Ante (som såg ut att vara symtomfri hela försäsongen.) Det är väldigt enkelt att vara efterklok dock...Kall-El skrev:4 centrar med 1:a centerlön...Kakanello skrev:Är det verkligen obegripligt? Hade det varit vettigt att matcha HV och Färjestads bud och i så fall gå bet på JJ?Kall-El skrev:Den stora och mest obegripliga gåtan är väl ändå hur en ansvarig sportchef kan släppa både Ljungh och Johansson inför denna säsong med vetskapen om Antes skadebekymmer. Vi släppte alltså två riktigt bra SHL-centrar och nu står vi där och saknar en "etta". ( Även om det för all del kan hävdas att Josefsson tagit över den rollen med bravur. )
När det kommer till pengar kunde man börjat med att fimpa Axelsson direkt. Har också svårt att se behovet av Petersson. Det hade sparat in en del pengar i alla fall.
Sedan menar jag att man helt enkelt hade fått ta en liten ekonomisk smäll denna säsong för att säkra upp en riktig bra center över en längre period.
Är ganska övertygad om att de ekonomiska problem som en extra center hade inneburit hade försvunnit efter denna säsong och då hade vi dessutom haft en riktigt bra center i truppen som kunde spelat hos oss under många säsonger.
Det är den typen av spelare som ett lag behöver om man verkligen vill nå långvarig framgång.
Jag tror du överskattar vad Dick signade för kontrakt. Han kvalade inte ens in på topp-10 i SHL när han var som bäst i Färjestad (vilket rimligen låg under 2millar i Kaffepengar (pun intended)) och han gick enligt uppgift ner rejält i lön för att få komma till oss.Kall-El skrev:
4 centrar med 1:a centerlön...
Läser man mellan raderna så bör det inte landa på mer än 2-300k/mån vilket är mindre än vad Luleå var beredda att ge för Ljungh och förmodligen i trakterna vad han fick i HV.
Ljungh i all ära men jag väljer Dick alla dagar i veckan i kombination med en junior-center.