Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Den som droppade torpet som förslag måste ju vara full alternativt hög. Blir reideborn eller någon ung förmåga.
-
Reiderborn borde inte ens vara på tapeten, han borde spela i allsvenskan inte i shl.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om det är någon målvakt som varit ojämn så är det väl Torpet. Och han spelar inte i ett bottengäng (likt Adam).
Skiljer nästan 10 år mellan dessa också. Adam är bara 24 och kan säkert "ändra" en del saker och förbättra sin spelstil.
Får inte glömma att vi får in en ny tränare också. Det kan göra stor skillnad iom att vi bytt spelsätt.
Skiljer nästan 10 år mellan dessa också. Adam är bara 24 och kan säkert "ändra" en del saker och förbättra sin spelstil.
Får inte glömma att vi får in en ny tränare också. Det kan göra stor skillnad iom att vi bytt spelsätt.
Det är ju inga rykten och nyförvärv just nu som man dreglar över. Linus Johansson som var den ledande spelaren i Mora det säger ju inte så mycket om hur bra spelare han var. Men det känns inte så exalterade. Och Reideborn sämsta målvakten i SHL. Det känns inte bra om man jämför med de som DIF tappar. Det känns som att DIF bygger för att hålla sig kvar nästa år och inte ta ett steg till. Men hoppas att det vänder.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Nuvarande Silly ska vända skeppet.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Problemet med Adam av det jag sett under säsongen och även i kvalet är att han missar/tappar en del puckar som bör vara hans. Dragskott från blå går sällan in men på något sätt så går en del såna in hos honom och kanske är jag som överdriver men jag tror att Armalis hade haft minst 1-1.5% högre räddningsprocent i samma sits.ciirree skrev:Om det är någon målvakt som varit ojämn så är det väl Torpet. Och han spelar inte i ett bottengäng (likt Adam).
Och för att vara helt ärlig har inte Armalis/Tellan haft det helt enkelt med våran backuppsättning alla gånger.
-
Vikas skrev:Nuvarande Silly ska vända skeppet.

25/4-2025
-
Helt ärligt så är nog inte reideborn mycket sämre än mantas men själva grejen är ju att vi behöver någon som kan vinna matcher åt oss.
Angående Linus Johansson så känns det ju helt fantastiskt dåligt då han är en sämre kopia av ljung.
Vi behöver spets-spets-spets och åter spets
Angående Linus Johansson så känns det ju helt fantastiskt dåligt då han är en sämre kopia av ljung.
-
Nja Linus J får vi se som en ersättare till Hage och det byter tar jag alla dagar i veckan.Steelmountain skrev:Helt ärligt så är nog inte reideborn mycket sämre än mantas men själva grejen är ju att vi behöver någon som kan vinna matcher åt oss.
Jag tror att Linus kan utvecklas på samma sätt som Ljungh har gjort de här åren!
Hur har du tänkt att vi ska ha råd med 4 kedjor bestående av spets? Ska vi ha in någon slags klass i de två första kedjorna får vi leta budgetalternativ till de två andra, så enkelt är det.Steelmountain skrev:Helt ärligt så är nog inte reideborn mycket sämre än mantas men själva grejen är ju att vi behöver någon som kan vinna matcher åt oss.
Jamen vad f*n... skäms över att vi tydligen har en del helt hjärndöda *fans*....Jackel skrev:Detta är något som mailat till kansliet såg jag på DIF supporters på facebook:
<snip>
Vi anser inte att Linus Johansson duger ej heller en eventuell signing av Adam Reideborn som det ryktas om.
Djurgården måste ju förstå att om man drar ned på produkten Djurgården,dvs det lag som representerar oss så kommer publiken till slut inte komma.
Den som skriver sådan dynga kan stanna hemma, kommer inte sakna en sekund.
Linus har helt rätt ålder och en konstant uppåtgående utvecklingskurva och har levererat
där han spelat, självklart kommer han fortsätta göra det hos oss med.
Framför allt verkar han ha det Tjocke frågar/letar efter mest hos nya spelare - tävlar
och krigar VARJE byte.... vinnarskalle.
Adam, tja... finns potential och OM han signas så lär det vara efter noggrann analys och
bedömning ifrån Tjocke ihop med vår målmaktstränare för ha en konfidens att vissa saker
går förändra/tvätta bort ihop med en mentor typ Tellan...
Fattar inte varför Fernholms namn står kvar i truppen. Hans kontrakt går ju ut och lär knappast förlängas. Det borde man kunnat kommunicera i samma veva som övriga kontrakt som inte förlängdes. Har även svårt att se hur man ska motivera en förlängning av Fällströms kontrakt. Då blir det rent prestationsbaserat i så fall, per spelad match eller nåt.
Patrik Karlkvist är aktuell för Djurgården enligt Höken.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... jurgarden/
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... jurgarden/
Nej men SLUTA DIF Hockey!! Inte Karlqvist också! En bänkis från Modo, är målet och åka ur? Var signar jag på brevet som gick till Jocke Thomas och Jenny?
Haha.
Ja, sillyn så här långt gör en inte direkt upphetsad inför kommande säsong.
Allt talar för kval än så länge. Får se om det fortsätter så.
Ja, sillyn så här långt gör en inte direkt upphetsad inför kommande säsong.
Allt talar för kval än så länge. Får se om det fortsätter så.