Tyvärr tror jag Säcken är för dum för att coacha på det sättet med zonmatchning osv. På tal om Krüger-rollen så tog han mot Blues senast 11 tekningar, varav 0 i offensiv zon, 0 i neutral zon och 11 i defensiv zon. Snacka om att ha tydliga roller. GILLA.ciirree skrev:Håller med. Helt klart.Sjöwall skrev:Jocke hade varit en perfekt fjärdecenter i SHL. En spelare som främst startar i defensiv och neutral zon. Lite som Krüger i Chicago.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Förstår inte varför det är så dött varje Jä... Silly-season från Djurgårdens sida! Visst vi fick några innan påsk men det var ju ingen av de stora som det har ryktas om. Självklart kan man inte värva ihop ett helt lag direkt, tycker iaf att det borde hända lite mer vill Challe överhuvetaget ha Ahnelöv? hur går det ang Tellan? Det är sådana saker man funderar över vad vill han själv och vad gör han. Tröttsamt att Lyxfällan och Örebro även andra mindre klubbar slår till med större namn säger inte att namnet gör spelarna bättre en vad t.ex Alvarez är men dom har vart med på nivån tidigare fast de kanske inte vart de bästa i sina förgående klubbar. Gillar att Challe satsar på unga killar men ser helst att de vart på den här nivån tidigare. Alvarez och Armalis kommer nog lyckas bäst Rundqvist har hockey i blodet en riktig talang, kommer han klara av SHL det är frågan.. Skulle inte vart helt fel att få höra när man kollar Kronorna mot Norge senare ikväll att kommentatorn säger Ahnelöv spelar nästa säsong för DIF. Hoppas hur som helst att något större namn blir klart snart!
Undrar om tystnade kring Tellan innebär att förhandlingen har kraschat?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Alltid, Oavsett
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan inte skatteskäl vara anledningen till att Tellan inte är officiell? Blir väl dubbelskatt om han flyttar till Sverige det första halvåret?
Avskaffa tre mot tre.
Vad har örebro och leksand värvat som du går igång så jävligt på?Mankan84 skrev:Förstår inte varför det är så dött varje Jä... Silly-season från Djurgårdens sida! Visst vi fick några innan påsk men det var ju ingen av de stora som det har ryktas om. Självklart kan man inte värva ihop ett helt lag direkt, tycker iaf att det borde hända lite mer vill Challe överhuvetaget ha Ahnelöv? hur går det ang Tellan? Det är sådana saker man funderar över vad vill han själv och vad gör han. Tröttsamt att Lyxfällan och Örebro även andra mindre klubbar slår till med större namn säger inte att namnet gör spelarna bättre en vad t.ex Alvarez är men dom har vart med på nivån tidigare fast de kanske inte vart de bästa i sina förgående klubbar. Gillar att Challe satsar på unga killar men ser helst att de vart på den här nivån tidigare. Alvarez och Armalis kommer nog lyckas bäst Rundqvist har hockey i blodet en riktig talang, kommer han klara av SHL det är frågan.. Skulle inte vart helt fel att få höra när man kollar Kronorna mot Norge senare ikväll att kommentatorn säger Ahnelöv spelar nästa säsong för DIF. Hoppas hur som helst att något större namn blir klart snart!
Hudacek är en riktigt bra målvakt annars inte så många värvningar i örebro som jag skulle bli jätteglad över. Stefan Johansson eller?
Leksand har värvat spelare som inte andra shl-klubbar vill ha. Tycker ingen känns som supervärvning.
-
Henrik Karlsson hade nog närmare 300 lök/månaden i Saik lägg på en hundring så har du nog hans KHL lön. Känns det realistiskt? Svar nej
Står inget om att jag skulle gå igång på något av deras värvningar. Men de har vart med förr på den här nivån som vi nu spelar i.mb81 skrev:Vad har örebro och leksand värvat som du går igång så jävligt på?Mankan84 skrev:Förstår inte varför det är så dött varje Jä... Silly-season från Djurgårdens sida! Visst vi fick några innan påsk men det var ju ingen av de stora som det har ryktas om. Självklart kan man inte värva ihop ett helt lag direkt, tycker iaf att det borde hända lite mer vill Challe överhuvetaget ha Ahnelöv? hur går det ang Tellan? Det är sådana saker man funderar över vad vill han själv och vad gör han. Tröttsamt att Lyxfällan och Örebro även andra mindre klubbar slår till med större namn säger inte att namnet gör spelarna bättre en vad t.ex Alvarez är men dom har vart med på nivån tidigare fast de kanske inte vart de bästa i sina förgående klubbar. Gillar att Challe satsar på unga killar men ser helst att de vart på den här nivån tidigare. Alvarez och Armalis kommer nog lyckas bäst Rundqvist har hockey i blodet en riktig talang, kommer han klara av SHL det är frågan.. Skulle inte vart helt fel att få höra när man kollar Kronorna mot Norge senare ikväll att kommentatorn säger Ahnelöv spelar nästa säsong för DIF. Hoppas hur som helst att något större namn blir klart snart!
Hudacek är en riktigt bra målvakt annars inte så många värvningar i örebro som jag skulle bli jätteglad över. Stefan Johansson eller?
Leksand har värvat spelare som inte andra shl-klubbar vill ha. Tycker ingen känns som supervärvning.
Realistiskt? Ja, har han den lönen så har han. Något för DIF? Inte med en sådan lönSteelmountain skrev:Henrik Karlsson hade nog närmare 300 lök/månaden i Saik lägg på en hundring så har du nog hans KHL lön. Känns det realistiskt? Svar nej
Kan inte rå för att jag är näst intill perfekt
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu skjuter jag från höften men jag vill minnas att det var lika segdraget när DT skulle till oss senaste vändan av just skattemässiga skäl. Gissar att vi får vänta till månadsskiftet med Tellan.Mattias_87 skrev:Kan inte skatteskäl vara anledningen till att Tellan inte är officiell? Blir väl dubbelskatt om han flyttar till Sverige det första halvåret?
Ahnelöv vill säkert avvakta ev VM-spel och se vad som bjuds.
Att vi kan vara med och tävla om honom är nog enbart familjeskäl. Han behöver inte oroa sig att vi ska dra oss ur ifall han väntar med att bestämma sig. Lär finnas en hel del att välja bland för honom.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2014-04-23 13:29:23, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Det tror jag inte alls han hade i SAIK, väldigt väldigt sällan en spelare tjänar upp till 300K / månad (innan soc avgifter) i svenska sammanhang så tror du har fel där faktiskt. Tror snarare kring 200K / månad.Steelmountain skrev:Henrik Karlsson hade nog närmare 300 lök/månaden i Saik lägg på en hundring så har du nog hans KHL lön. Känns det realistiskt? Svar nej
Jag förstår inte hur alla tänker. Tror ni på riktigt inte Challe jobbar just nu när vi sitter och skriver här, på att forma truppen inför nästa säsong? Är helt säker på att vill Challe ha en spelare och skulle hamna i den situationen att en annan klubb skulle ge sig in i leken, så lovar jag att om han känner att det är värt och rätt så signar han honom. Tror inte en sekund på att vi "missar" några potentiella nyförvärv. Flera inom klubben, inklusive Challe, har varit i branschen tidigare och vet hur det går till...Mankan84 skrev:Förstår inte varför det är så dött varje Jä... Silly-season från Djurgårdens sida! Visst vi fick några innan påsk men det var ju ingen av de stora som det har ryktas om. Självklart kan man inte värva ihop ett helt lag direkt, tycker iaf att det borde hända lite mer vill Challe överhuvetaget ha Ahnelöv? hur går det ang Tellan? Det är sådana saker man funderar över vad vill han själv och vad gör han. Tröttsamt att Lyxfällan och Örebro även andra mindre klubbar slår till med större namn säger inte att namnet gör spelarna bättre en vad t.ex Alvarez är men dom har vart med på nivån tidigare fast de kanske inte vart de bästa i sina förgående klubbar. Gillar att Challe satsar på unga killar men ser helst att de vart på den här nivån tidigare. Alvarez och Armalis kommer nog lyckas bäst Rundqvist har hockey i blodet en riktig talang, kommer han klara av SHL det är frågan.. Skulle inte vart helt fel att få höra när man kollar Kronorna mot Norge senare ikväll att kommentatorn säger Ahnelöv spelar nästa säsong för DIF. Hoppas hur som helst att något större namn blir klart snart!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Stämmer av vad jag läst också. Sedan är det ju alltid svårt med exakta summor beroende på olika avtal som görs i kontrakten.-daniel- skrev:Det tror jag inte alls han hade i SAIK, väldigt väldigt sällan en spelare tjänar upp till 300K / månad (innan soc avgifter) i svenska sammanhang så tror du har fel där faktiskt. Tror snarare kring 200K / månad.Steelmountain skrev:Henrik Karlsson hade nog närmare 300 lök/månaden i Saik lägg på en hundring så har du nog hans KHL lön. Känns det realistiskt? Svar nej
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
I DT-soppan var det väl en förhandlingsfråga om jag minns rätt. Tjärna ville ju inte acceptera vilken lön som helst och nobbade DIF's bud. Sen gick väl DIF ut och sa att man inte kunde möta hans krav men till slut kom man överens trots detta. Men du kan ha rätt att det även var någon skattefråga som var inblandad, minns inte detaljerna. Får fortfarande dåliga vibbar när jag tänker på Daniel Tjärnqvist och hans snudd på hånfulla brist på backchecking i första KS-matchen mot RBK då vi torskade på HovetBOMBOM BOUCHARD skrev:Nu skjuter jag från höften men jag vill minnas att det var lika segdraget när DT skulle till oss senaste vändan av just skattemässiga skäl. Gissar att vi får vänta till månadsskiftet med Tellan.Mattias_87 skrev:Kan inte skatteskäl vara anledningen till att Tellan inte är officiell? Blir väl dubbelskatt om han flyttar till Sverige det första halvåret?
Att vi kan vara med och tävla om honom är nog enbart familjeskäl. Han behöver inte oroa sig att vi ska dra oss ur ifall han väntar med att bestämma sig. Lär finnas en hel del att välja bland för honom.

Tror Tellan mer eller mindre är klar men inväntar eventuellt kanonbud från KHL, det var väl ungefär vad som stod i Aftonblaskan. Frågan är hur länge det kan dröja dock..?
Ahnelöv hoppas jag mest på av alla möjliga backar. Han har verkligen varit grym när jag sett honom senaste säsongerna; alltid gjort bra ifrån sig.
Enligt denna tjeckiska sida är Tellan klar för Djurgården. (om nu google translate översatte bra)
http://www.hokej.cz/priklep-2619521/
http://www.hokej.cz/priklep-2619521/
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det låter mer bekant. Så var det nog.-daniel- skrev:I DT-soppan var det väl en förhandlingsfråga om jag minns rätt. Tjärna ville ju inte acceptera vilken lön som helst och nobbade DIF's bud. Sen gick väl DIF ut och sa att man inte kunde möta hans krav men till slut kom man överens trots detta. Men du kan ha rätt att det även var någon skattefråga som var inblandad, minns inte detaljerna. Får fortfarande dåliga vibbar när jag tänker på Daniel Tjärnqvist och hans snudd på hånfulla brist på backchecking i första KS-matchen mot RBK då vi torskade på HovetBOMBOM BOUCHARD skrev:Nu skjuter jag från höften men jag vill minnas att det var lika segdraget när DT skulle till oss senaste vändan av just skattemässiga skäl. Gissar att vi får vänta till månadsskiftet med Tellan.Mattias_87 skrev:Kan inte skatteskäl vara anledningen till att Tellan inte är officiell? Blir väl dubbelskatt om han flyttar till Sverige det första halvåret?
Att vi kan vara med och tävla om honom är nog enbart familjeskäl. Han behöver inte oroa sig att vi ska dra oss ur ifall han väntar med att bestämma sig. Lär finnas en hel del att välja bland för honom.![]()
Tror Tellan mer eller mindre är klar men inväntar eventuellt kanonbud från KHL, det var väl ungefär vad som stod i Aftonblaskan. Frågan är hur länge det kan dröja dock..?
Ahnelöv hoppas jag mest på av alla möjliga backar. Han har verkligen varit grym när jag sett honom senaste säsongerna; alltid gjort bra ifrån sig.
Känner mig också rätt säker på att det blir Tellan.
Sedan vågar jag nog inte hoppas för mycket på Ahnelöv. Varför skulle vi helt plötsligt lyckas få in en back av hans kaliber?