Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

Snittat 2,4 p/match sedan Säcken kom in.
Donkels
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

Vi skulle ha fimpat Snabeln för länge sedan då hade vi legat på kvalplats
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Bild

Såhär tippade jag resterande matcher för top 5 innan dagens match.
3/5 rätt idag.
Ifall jag haft 100% rätt så hade vi legat 3 poäng bakom Karlskoga vid grundseriens slut. Om jag har rätt på resten så kommer vi ligga 1 poäng bakom.

Hoppas jag får lite fel, fast åt rätt håll!
Praetori

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Vi kan fortfarande vinna serien ;-)
Vi tar 16 av 18 resterande poäng. Alla lag över oss i tabellen tar max tre pinnar och vi slutar då 1 poäng bakom VIK medan Malmö kniper tredjeplatsen en pinne efter. Sanna mina ord för jag ljuger bara när jag är onykter och ikväll har jag inte druckit en droppe. :roll:

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Skön +/- statistik på Englund. +5
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Intressant är att Djurgården bara har förlorat 10 matcher av 42, minst av alla lagen i HA i detta nu.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Har sagt det i två säsonger (var ungefär såhär förra med om ni minns, mindre kryss dock) att vi är sjukt svåra att slå, tyvärr har vi ibland sjukt svårt att vinna. Men andra har hintat om det och jag håller med. Där har vi det mentala. Viljan att vinna är inte större än rädslan att förlora. Den var påtaglig förra säsongen, har inte riktigt sett den lika mycket i år. Men tror dock fortfarande att den finns där.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Dock så är viljan att inte förlora större än rädslan att förlora, därför vi kryssar så mycket.

Hoppas Säcken är DIF hockey 13/14's Per-Messias! ;)
Bluebrigade08

Inlägg av Bluebrigade08 »

Säcken har gjort det bra , hoppas att de fortsätter på inslagna vägen nu
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Salas skrev:Skadan på Nisse behöver nödvändigtvis inte vara total katastrof. Sam kommer få gott om förtroende nu i PP, och om han hittar formen nu i Nisses frånvaro kan vi ha ett litet "sparkapital" till kvalmatcherna.

Hoppas han tar chansen nu hur som helst, såg lovande ut idag.
Skrev detta för snart en månad sedan, och även om det finns mer att hämta, så har Sam gått från en konstant riskfaktor som knappt gör ett rätt på isen, till att spela enkelt och distinkt, med ett jävla självförtroende och utdelning i målprotokollet som följd.

Oerhört glädjande, och med Nisse tillbaka, så kan Sam förhoppningsvis fortsätta på den inslagna vägen och styra ett andra backpar i PP. Han ser ruggigt het ut för tillfället.

Alla skador på våra backar har sjukt nog i övrigt slagit ut väl. Englund och Ollas Mattsson ser kanonbra ut. Dom spelar rejält och enkelt, och har i de framträdanden som de gjort hittills utstrålat ett självförtroende och lugn som jag bara kunde ha drömt om för ett par veckor sedan.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Salas skrev:
Salas skrev:Skadan på Nisse behöver nödvändigtvis inte vara total katastrof. Sam kommer få gott om förtroende nu i PP, och om han hittar formen nu i Nisses frånvaro kan vi ha ett litet "sparkapital" till kvalmatcherna.

Skrev detta för snart en månad sedan, och även om det finns mer att hämta, så har Sam gått från en konstant riskfaktor som knappt gör ett rätt på isen, till att spela enkelt och distinkt, med ett jävla självförtroende och utdelning i målprotokollet som följd.

Oerhört glädjande, och med Nisse tillbaka, så kan Sam förhoppningsvis fortsätta på den inslagna vägen och styra ett andra backpar i PP. Han ser ruggigt het ut för tillfället.

Alla skador på våra backar har sjukt nog i övrigt slagit ut väl. Englund och Ollas Mattsson ser kanonbra ut. Dom spelar rejält och enkelt, och har i de framträdanden som de gjort hittills utstrålat ett självförtroende och lugn som jag bara kunde ha drömt om för ett par veckor sedan.
Bold till infinity. Helt otroligt vad bra han spelar numera, ryckte upp sig ORDENTLIGT efter att det ryktades om att han var påväg bort.
25/4-2025
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om det stämmer med en sänkning av budgeten med hela fem miljoner inför kommande säsong blir ju detta "nu eller aldrig säsongen" för vår del. Om det kommer stå fyra platser på spel till SHL kommande säsong kommer ju flera lag storsatsa medan vi gör det motsatta.

Om så blir fallet utgår jag från att DIFs ledning kommer vara väldigt tydliga med att budgeten för spelare kommer toksänkas och att målsättningen då också skrivs därefter. Än viktigare att detta tydligt talas om blir så inte folk köper säsongskort till en produkt vars värde blivit kraftigt sänkt utan att först blivit meddelade detta.

Läge för nuvarande styrelse att ge sig ut med mössan i hand och börja be rätt personer om penningbidrag inför kommande säsong redan nu för då måste vi verkligen kunna ställa ett vettigt lag på isen.

Sedan får vi inte glömma bort att vad jag misstänker är väldigt dyra spelare som t ex Timmy Pettersson har ett utgående kontrakt och sedan måste rimligtvis en hel del deg sparas in på att polisnotorna försvinner. Om sedan Råtta ryker vilket inte är direkt osannolikt har vi ju ett antal sköna miljoner i extra intäkter där också. Skulle vi ta oss till kvalserien har vi ju också en skön extra miljon att räkna in genom ett derby också, kanske till och med mer om matchen förläggs till Globen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Som jag sagt förut stämmer inte detta ("nu eller aldrig") förutsatt att serien inte stängs. Med 14 lag i SHL blir det två färre topplag i HA, vilket sänker konkurrensen och gör det lättare att vinna HA. Det kan lika gärna bli så att alla konkurrerar sig till döds nästa år och det blir enkelt att gå upp året efter i stället.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

minalman skrev:Som jag sagt förut stämmer inte detta ("nu eller aldrig") förutsatt att serien inte stängs. Med 14 lag i SHL blir det två färre topplag i HA, vilket sänker konkurrensen och gör det lättare att vinna HA. Det kan lika gärna bli så att alla konkurrerar sig till döds nästa år och det blir enkelt att gå upp året efter i stället.
Jag ser att du har använt order enkelt, det blir 10 piskrapp ;)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

förevigtdjurgården skrev:
Salas skrev:

Bold till infinity. Helt otroligt vad bra han spelar numera, ryckte upp sig ORDENTLIGT efter att det ryktades om att han var påväg bort.
Jag tycker er analys av Sam inte är helt klockren. Han är en spelare likt allas vår Kyle Klubertanz som fungerar utmärkt offensivt i ett lag som vinner och har bra självförtroende (och mindre press). Nu när det flutit på för hela laget har Sam liksom fått till det något bättre.

Däremot tycker jag han fortfarande är ett lika stort riskmoment i egen zon och på blå; klassexempel härommatchen när han försöker ta ner en studsande puck på volley på blå och naturligtvis missar vilket får till följd det blir ett tokfriläge. Juniormisstag.
Låst