Håller med, igår såg det mer enkelt ut i försvarsspelet än vad det gjort på hela säsongen. Jag skulle dock inte tacka nej till ett byte mellan Kronwall och Kyle för det. Sen har ju Wesslau varit sinnessjuk de senaste omgångarna, "fladdrande Wesslau" har inte synts till på länge.-daniel- skrev:Det är väl inte så konstigt, vi har släppt in förbannat många mål trots en stundtals omänskligt bra målvakt? Det är ju bara på slutet som vi täppt till defensiven...SkönaDjurgårn skrev:Och alla babblar om defensiva nyförvärv. Det kan jag bara inte få in i min lilla hjärna.Datsyuk_13 skrev:DIF har alltså gjort 0 mål på sina tre senaste bortamatcher. Bra där.![]()
Men visst, det säger en del om backbesättningen också.
EDIT: De senaste elva matcherna har vi gått mållösa fem gånger.
Edit. Vi släpper dock till alldeles för många frilägen och detta är både forwards och backarnas fel...dock beskyller jag backarna mer då dom alldeles för lättvindigt blir rundade och släpper puckarna längs sargerna. Fan vi får ju aldrig något tryck i anfallszon när motståndarna vet att dom bara kan skjuta i rundeln så kommer pucken sticka ut i mittzon i höjd med båsdörrarna.