Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Mäklaren »

Eftersom Ridderwalls utveckling i princip har stått still de senaste tre säsongerna och Wesslau bara varit riktigt bra i typ 15 matcher, så anser inte jag att målvaktstränaren har fått något vidare bra kvitto på sitt arbete.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

-daniel- skrev:Mitt DIF-hjärta blöder en smula när jag läser intervjun med Linkan hos Marie. Får ytterligare vatten på min kvarn när jag läser om löneanspråken... har hela tiden trott att han dissades av Järlan och aldrig fick något vettigt bud.

Det är verkligen inget snack om att Linkan skulle passa in i vårt nuvarande spelsystem, och att han skulle göra det med bravur.

Är det så här vi behandlar gamla trotjänare som räddat oss gång på gång på gång? :|
Skall givetvis ta hem Linkan om möjlighet finns , allt tjafs om Hardys spelide osv vafan . Det är Linkan vi pratar om , såg till att vi slapp kvalserien i 2 säsonger och är en artist som de flesta av oss gillar att kolla på . Han skulle givetvis passa in hos oss, stannar Mackan har han en lekkamrat och få vi Ekman kan det bli riktigt revligt. Ta hem honom !

Gå in och kolla på SSK:s forum , dom har drömt sig bort med Linkan i ssktröja , får inte hoppas att det blir så
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
janne08 skrev:Ett inlägg i debatten till er alla som tjatar om Linkans ev återgång till DIF
är det ingen av er som såg hur laget spelade under 2009-2010. för min del kan jag inte i min vildaste fantasi se hur Linkan skulle passa in i laget. Och det är inget konstigt, han är och han kommer aldrig att bli någon slitvarg eller hårt jobbande forward. Linkan är en LIRARE och dessa behövs oxå, dock inte i DIF:s fall för där behövs en LIRARE och en hårt arbetande sådan.

Jag tror att Linkan som fyller 37 år i sommar troligen är mer intresserad av att tjäna så mycket det går, de max 2 år som han kommer att spelare.
För den bistra sanningen är att slutet börjar att närma sig. Dessutom hur stor tror ni att motivationen är för en sådan spelare.
Linkan gjorde detta val förra året när han valde att lämna DIF !!!
Så för min del var det redan förra året Tack å Hej och leverpastej :lol:

Nä DIF behöver hårt arbetande och motiverade spelare som dessutom har en stark lagkänsla.

Nu är det bara lire drykt 4 månader kvar :D
Förstår inget av ditt resonemang. Linkan skulle självklart gå in och förstärka vårt lag. Hade vi haft hans handleder i finalen hade guldet varit vårt. Det syntes tydligt att vi saknade spetskompetens i framförallt pp. Sedan håller inte snacket om att han inte sliter och kämpar. Inget har gnällt på Mackans vara eller inte vara trots 100-talet idiotitiska droppassningar eller "kontringspassningar". Ska vi nå ända fram kan vi inte bara ha hårt jobbande spelare utan vi behöver killar som älskar att vara med puck i anfallszon och som dessutom producerar något.

Det spel vi spelar nu skulle passa honom perfekt. Han är grym på att hålla i pucken och stark längs sargerna. Finns knappt en back som orkar sätta emot i sargduellerna. Det är häftigt att se hur han tar emot deras tacklingar genom att bara trycka ifrån och bara ta ny fart av deras försök. Känslan blir att han leker med dem.

Sätt ihop Linkan med kloka centrar så är problemet löst. Sedan har killen ett hjärta för klubben. Tycker Linkan hade en otroligt bra attityd senast han var här. Öste in poäng och gav allt till ett lag som i bästa fall klarade att undvika kvalserien. Tänk så mycket gladare han skulle få vara att spela med oss nu när vi är ett slutspel- och guldjagande lag.

Linkan är självklart välkommen hem.
Läste nyss intevjun med Linkan som Marie har gjort. Inte undra på att jag gillar honom och vill ha tillbaka honom. Vi tycker löjligt lika (nästan lika löjligt som att citera sig själv men jag var bara tvungen :) ). Hans svar är nästan identiska med vad jag skrev för ett par dagar sedan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
addeman1

Inlägg av addeman1 »

ludde- skrev:Någon som har lite bättre koll på den nya målvaktstränaren?

Är han mer av den gamla typen eller jobbar han också med det mer moderna målvaktsspelet?
Han är en riktigt bra tränare som har koll på alla stilar, han lär dig det du vill kunna.
Så du behöver nog inte oroa dig...
Mot17
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Värvningen av Thomas Magnusson är ju underbar. En av Sveriges absolut bästa målvaktstränare. Gammal i yrket, men fortfarande klass.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lakrisal »

Crashmash skrev:Värvningen av Thomas Magnusson är ju underbar. En av Sveriges absolut bästa målvaktstränare. Gammal i yrket, men fortfarande klass.
Hade nöjet att träna med honom ett antal gånger som 14-15 åring. Han är fantastiskt bra, pushar en alltid och är riktigt seriös och professionell trots att jag var så ung (och kass för den delen 8) )

Nu ska jag inte leka expert men så uppfattade jag honom
Highwind

Inlägg av Highwind »

Är människorna i DIF's ledning galna? Är de inte intresserade av Bremberg?

Jag kan som sagt förstå att tar Mackan och Ekman före. Men att t.ex. Nordgren skulle ligga före Bremberg i prioritering ser jag som skandal.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Marie Hallman i kommentarsfältet.

"När det gäller DIF så blir jag inte klok på deras inställning.
Det är inte pengar, det är inte Hardy. Det är något annat. Jag har frågat både Järlan och Engström och båda ger samma svar, att han inte passar in i lagbygget för den hockey som spelas nu."

"Att DIF inte ens tagit kontakt känns verkligen märkligt när så många andra lag står på kö."

Det sista är skrämmande....
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Vi supportrar måste göra någonting. Det skulle göra ont i hjärtat att se Linkan glida in på Hovet iklädd någon annat än en DIF-dress.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Highwind skrev:Vi supportrar måste göra någonting. Det skulle göra ont i hjärtat att se Linkan glida in på Hovet iklädd någon annat än en DIF-dress.
Vad ska vi göra? Ska vi tvinga ledningen att börja förhandla med Bremberg? Jag är rätt säker på att ledningen vet till 100% vad vi supportrar vill. Förhoppningsvis stannar han utomlands, men vill han hem så förstår jag honom till fullo om han går till ett annat lag(inte ajk då givetvis).
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Highwind skrev:Vi supportrar måste göra någonting. Det skulle göra ont i hjärtat att se Linkan glida in på Hovet iklädd någon annat än en DIF-dress.
Jag är helt klar på!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Snazzi skrev:
Vad ska vi göra? Ska vi tvinga ledningen att börja förhandla med Bremberg? Jag är rätt säker på att ledningen vet till 100% vad vi supportrar vill. Förhoppningsvis stannar han utomlands, men vill han hem så förstår jag honom till fullo om han går till ett annat lag(inte ajk då givetvis).
Namnlista kanske. Som vi lämnar över till ledningen? Till och börja med ska vi berätta på forumet vad vi tycker!

Vill minnas att Tommy Engström gick ut med att DIF ville behålla Bremberg officiellt förra året. Anledningen var att han ville vara tydligt med detta mot oss supportrar. Så visst bryr sig ledningen om vad vi tycker!

Låt oss säga det!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Gör det du måste. Men icke att förglömma är att Järlan och Hardy tog oss från en 10e plats till en 2a plats. Så på något sätt måste man ändå lita på honom. Men det känns fortfarande galet fel när DIF inte ens pratat med Bremberg.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Ni får väl starta en facebookgrupp eller nåt...

Finns det några andra spelare ni ska kräva att DIF signar?
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Snazzi skrev:Marie Hallman i kommentarsfältet.

"När det gäller DIF så blir jag inte klok på deras inställning.
Det är inte pengar, det är inte Hardy. Det är något annat. Jag har frågat både Järlan och Engström och båda ger samma svar, att han inte passar in i lagbygget för den hockey som spelas nu."

"Att DIF inte ens tagit kontakt känns verkligen märkligt när så många andra lag står på kö."

Det sista är skrämmande....
Allt som Marie skriver stämmer ju överens med vad som händer i klubben.....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Låst