Skadetråden
Re: Skadetråden
Nilson skadad är självfallet en _sportstlig_ förlust. När han fick spela i en toppkedja producerade han och därefter med det som är hans övriga kvalitéer såsom bra passningsspel, duktig på att hålla i puck och hyfsat fysisk. Säger inte att han är bäst i världen men med Samme borta vet jag inte vem ni menar skulle göra det han gör bättre.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han gjorde en schyst framspelning till Ljungh i alla fall.JohanPez skrev:Nilson skadad är självfallet en _sportstlig_ förlust. När han fick spela i en toppkedja producerade han och därefter med det som är hans övriga kvalitéer såsom bra passningsspel, duktig på att hålla i puck och hyfsat fysisk. Säger inte att han är bäst i världen men med Samme borta vet jag inte vem ni menar skulle göra det han gör bättre.
Sen målvaktstavlan av Ersberg och assistpoäng vid mål i tom kasse.
Hur mycket bättre omgivning spelade han egentligen i under den matchen? Han har ju inte fått dåligt med speltid i alla fall. Och fortsatt fått spela med dom bästa i PP.
Expert.
Ja ni två verkar ju gilla att spä på osämjan...Jim Morrison skrev:Att folk ens kan argumentera emot att det här var det sämsta som kunde hända föreningen. Folk bråkar ju för fan varenda dag.SirDIFalot skrev:Efterskalven av MN-värvningen fortsätter ser jag.
Härligt.
- Jim Morrison
? Jag ställer mig som sagt inte på någon sida så jag vet inte var du får den uppfattningen ifrån. Konstaterar bara att detta skapat enorma splittringar.BigJ skrev:Ja ni två verkar ju gilla att spä på osämjan...Jim Morrison skrev:Att folk ens kan argumentera emot att det här var det sämsta som kunde hända föreningen. Folk bråkar ju för fan varenda dag.SirDIFalot skrev:Efterskalven av MN-värvningen fortsätter ser jag.
Härligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Jag tror din attityd är mer provocerande och skapar mer tändvätska på hela fejden än vad du anar.BigJ skrev:Ja ni två verkar ju gilla att spä på osämjan...Jim Morrison skrev:Att folk ens kan argumentera emot att det här var det sämsta som kunde hända föreningen. Folk bråkar ju för fan varenda dag.SirDIFalot skrev:Efterskalven av MN-värvningen fortsätter ser jag.
Härligt.
Expert.
JohanPez skrev:Nilson skadad är självfallet en _sportstlig_ förlust. När han fick spela i en toppkedja producerade han och därefter med det som är hans övriga kvalitéer såsom bra passningsspel, duktig på att hålla i puck och hyfsat fysisk. Säger inte att han är bäst i världen men med Samme borta vet jag inte vem ni menar skulle göra det han gör bättre.
När man gör en bra match så är man plötsligt en sportslig förlust! Det enda vi förlorar är bredd! Dock har vi junisar som kan göra ett bra jobb som tyvärr Säcken vägrar använda.
Synd att vi inte har Luleå hemma igen.. Vill se nån ta han ordentligt
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Han gjorde precis 3-2 i chl-finalenAlltidDIF skrev:Synd att vi inte har Luleå hemma igen.. Vill se nån ta han ordentligt
En målvakt gör väl i regel en tavla/halvtavla per match och är man då där och nätar så har man producerat sen skiter jag fullständigt i om det är ett enkelt mål eller inte.SirDIFalot skrev:Han gjorde en schyst framspelning till Ljungh i alla fall.JohanPez skrev:Nilson skadad är självfallet en _sportstlig_ förlust. När han fick spela i en toppkedja producerade han och därefter med det som är hans övriga kvalitéer såsom bra passningsspel, duktig på att hålla i puck och hyfsat fysisk. Säger inte att han är bäst i världen men med Samme borta vet jag inte vem ni menar skulle göra det han gör bättre.
Sen målvaktstavlan av Ersberg och assistpoäng vid mål i tom kasse.
Hur mycket bättre omgivning spelade han egentligen i under den matchen? Han har ju inte fått dåligt med speltid i alla fall. Och fortsatt fått spela med dom bästa i PP.
Hur många ramträffar och missade öppna mål har i stort sett samtliga spelare inte haft under vår svacka?
Mot Luleå spelade han med Heinerö och Saviano. Mot Leksand var det Rundqvist och Saviano. Skulle det vara typ samma som Sören, Ljungh eller Fleury?
Mm, vårt glimrande PP ja... Det har börjat se bättre ut men kan du verkligen mena allvar med att lasta honom för att han inte producerar där?
Jag var ju rätt tydlig med att jag inte baserar mitt resonemang på HV-matchen. Nilson är en av få som kan hålla i pucken, slå en öppnande passning och samtidigt väger tillräckligt för att inte plockas bort vid första bästa tackling i offensiv zon.bastis7 skrev:JohanPez skrev:Nilson skadad är självfallet en _sportstlig_ förlust. När han fick spela i en toppkedja producerade han och därefter med det som är hans övriga kvalitéer såsom bra passningsspel, duktig på att hålla i puck och hyfsat fysisk. Säger inte att han är bäst i världen men med Samme borta vet jag inte vem ni menar skulle göra det han gör bättre.
När man gör en bra match så är man plötsligt en sportslig förlust! Det enda vi förlorar är bredd! Dock har vi junisar som kan göra ett bra jobb som tyvärr Säcken vägrar använda.
Såg de .. Frustrerande..#10 skrev:Han gjorde precis 3-2 i chl-finalenAlltidDIF skrev:Synd att vi inte har Luleå hemma igen.. Vill se nån ta han ordentligt
- JackHeart
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spydde precis lite i min mun när jag såg det på tv. Känns så fel.#10 skrev:Han gjorde precis 3-2 i chl-finalen
Poeten äcklet Forsberg! Fan att Ahlén inte fick ta han ordentligt.
Nej, det sämsta som kan hända vår förening är om vi får för oss att en konsensuskultur är något positivt. Oenighet är både naturligt och sunt i en förening på över 5000 medlemmar. Det är därför vi har föreningsdemokrati, för att på ett konstruktivt sätt försöka hantera meningsskiljaktigheterna. Att sätta konsensus som imperativ minskar inte oenigheten - den kommer alltid finnas kring beslut - det sätter bara oenigheten under skäppan. Med obönhörlig följd att ett fåtal inflytelserika blir normbildande i en informell, outtalad och svårdiskuterad maktstruktur. Övriga massan som inte ansluter tappar på sikt engagemanget, blir likgiltiga eller faller ifrån. Vi har sett det i både "platta" politiska ytterlighetsorganisationer - främst på vänsterkanten - och i "platta" religiösa sekter när man i mer eller mindre välvilja tror sig kunna stärka den interna styrkan genom att sätta konsensus som imperativ. Det går aldrig väl.Jim Morrison skrev:Att folk ens kan argumentera emot att det här var det sämsta som kunde hända föreningen. Folk bråkar ju för fan varenda dag.SirDIFalot skrev:Efterskalven av MN-värvningen fortsätter ser jag.
Härligt.
Det nästa sämsta som kan hända vår förening, är att de goda och konstruktiva föreningsdemokratiska metoder som finns för att hantera meningsskiljaktigheter får stryka på foten till förmån för läktarmanifestationer, hätsk retorik, våldsanvändning och raljeranden.
Ordningsvakter kan hantera bråkstakar. Informella maktstrukturer till följd av en konsensuskultur, uppstånden av rädsla för att istället hantera oenighet öppet, kan inte hanteras av någon. Det kan bara leda till föreningslivets långsamma marsch mot sotdöden. Problemet är inte att styrelsens beslut skapat splittring, problemet är hur många av oss valt att hantera det. Och att vi överhuvudtaget räds splittringen i sig, i illusionen att den försvinner om vi döljer den under yttre konsensus. Alternativt blir så handlingsförlamande att vi aldrig tar beslut som vissa törhända inte önskar men som är nödvändiga att ta.
- ALLTID DIF
Vilken jävla stackars människa kan skriva något liknandeDifiale skrev:Inget mörker att MN skadade sig!
Men inte bra med samme och fällström!
Det är ju det bästa som kunde hända för både läktaren och lite för truppen enligt mig. Nu kan man börja lägga det här lite bakom sig.
DU borde hålla käften !!!!