DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
20002001

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Tillbaka i Köpenhamn nu.

Ja, vad ska man säga? Jäklar vad vi körde över dem på läktaren.

Matchen? Usch... bäst var Amartey och Span.

http://www.jarnkaminerna.se/2013/03/20/ ... orrkoping/ SKRIV UPP ER!

Imorgon runt 12.00 bär det av mot Stockholm igen och sen på torsdag är det dags att ta bilen till Norrköping.

VI ÄR MED ER ÖVERALLT!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lidingö DIF »

Man försökte tända en gnista glädje igen i ens miserabla liv efter denna hockeysäsong, men det ljuset blåstes snabbt ut av DIF Fotboll. Det är inte lätt att vara Djurgårdare på 2010-talet det står nu utom alla tvivel.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: DIF Fotboll

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Med bara en snubbe kvar från förra årets startelva är det bara såå tråkigt att vi presterar precis lika dåligt. Tycker vi ser bättre ut på pappret men det här var så fantastiskt bedrövligt. Inte ens när HIF slutat spela kunde vi skapa en målchans.
Längtan och förhoppningar efter en bra försäsong smashades efter fyra minuter och ännu mer efter en halvtimme, och allt känns nu precis som vanligt. Är så otroligt besviken och bitter.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Alltid - Oavsett är ett uttryck som jag tror förstör med än hjälper till nu. DIF Hockey åker ur eliten, det är Alltid - oavsett som gäller. Det kanske inte alltid kan vara Alltid-Oavsett.

Visst supportrarna håller på DIF alltid Oavsett, men det får inte sprida sig bland tränarna osv, det är inte alltid oavsett där, där måste man prestera, det måste vara så mycket mer. Beviset ser vi nu när vi misslyckas i Hockey & Fotbollen.

Det måste finna KRAV, målbilder, hjärtan, framförallt så tror jag på att det måste ställas hårdare/brutala krav på spelarna, det är för mycket förskola överallting det tar oss ingenstans.

Alltid - oavsett, var som än händer spelar det ingen roll efter som det är Alltid Oavsett som gäller i dessa klubbar.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Varken DIF Hockey eller DIF Fotboll verkar klara att skaffa och behålla bra försvar längre. Vet inte hur man tänker egentligen?
På något sätt är det Djurgårdens själ, att ställa upp kraftfulla murar i slutet av banan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Själv spyr jag på uttrycket alltid - oavsett. Just nu.
baate

Inlägg av baate »

pulverapa skrev:Själv spyr jag på uttrycket alltid - oavsett. Just nu.
Mmm känns väldigt mycket reklambyrå...

Sedan undrar jag när skall MP och DIF börja visa något, värvningar och resultat har ju knappast genererat något. Snack är det enda vi fått hittills kan jag tycka.
Användarvisningsbild
David1891

Sv: DIF Fotboll

Inlägg av David1891 »

Jävla skitmatch. Tur som fan att det ryktas om att en mittback är påväg in. Hur fan tänker MP när han säljer Toivo veckor innan premiären? Straffade sig rätt så rejält igår, maken på passivare försvarsspel som vid 2-0 och 3-0 har jag inte sett på länge. Amartey var vår bästa spelare igår, riktigt bra var han. Erton försvann helt, hybrisvarning på honom kanske? Bara hoppas på en uppryckning mot Peking för spelar vi såhär under resten av säsongen kan det bli en väldigt jobbig sommar som kommer.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
baate

Inlägg av baate »

David1891 skrev:Jävla skitmatch. Tur som fan att det ryktas om att en mittback är påväg in. Hur fan tänker MP när han säljer Toivo veckor innan premiären? Straffade sig rätt så rejält igår, maken på passivare försvarsspel som vid 2-0 och 3-0 har jag inte sett på länge. Amartey var vår bästa spelare igår, riktigt bra var han. Erton försvann helt, hybrisvarning på honom kanske? Bara hoppas på en uppryckning mot Peking för spelar vi såhär under resten av säsongen kan det bli en väldigt jobbig sommar som kommer.
Om MP fått välja tror jag inte att Toivo försvunnit, antagligen hade han någonting i kontraktet som hindrade DIF från att tacka nej...
Boharta

Inlägg av Boharta »

Skönt att vi gjorde oss av med Keene.
Användarvisningsbild
XantE

DIF Fotboll

Inlägg av XantE »

Boharta skrev:Skönt att vi gjorde oss av med Keene.
Bra av ledningen där..
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

XantE skrev:
Bra av ledningen där..
Kostade väl dock en hel del att behålla? Gör just idag mycket nytta i elfsborg...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
XantE

DIF Fotboll

Inlägg av XantE »

Jepe skrev:
XantE skrev:
Bra av ledningen där..
Kostade väl dock en hel del att behålla? Gör just idag mycket nytta i elfsborg...
Hade säkert gått å lösa.. Alla lyckas utanför Djurgården men när de kommer till oss så säger det stopp..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
XantE skrev:
Bra av ledningen där..
Ja, det sägs så. Men likväl smärtsamt..
Expert.
Boharta

Inlägg av Boharta »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:
XantE skrev:
Bra av ledningen där..
Ja, det sägs så. Men likväl smärtsamt..
Tycker han förkroppsligar allt Dif vill stå för. Synd att han blev tvungen att lämna. Tror att vi kommer att känna av förlusten av honom genom hela serien.
Skriv svar