DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Tillbaka i Köpenhamn nu.
Ja, vad ska man säga? Jäklar vad vi körde över dem på läktaren.
Matchen? Usch... bäst var Amartey och Span.
http://www.jarnkaminerna.se/2013/03/20/ ... orrkoping/ SKRIV UPP ER!
Imorgon runt 12.00 bär det av mot Stockholm igen och sen på torsdag är det dags att ta bilen till Norrköping.
VI ÄR MED ER ÖVERALLT!
Ja, vad ska man säga? Jäklar vad vi körde över dem på läktaren.
Matchen? Usch... bäst var Amartey och Span.
http://www.jarnkaminerna.se/2013/03/20/ ... orrkoping/ SKRIV UPP ER!
Imorgon runt 12.00 bär det av mot Stockholm igen och sen på torsdag är det dags att ta bilen till Norrköping.
VI ÄR MED ER ÖVERALLT!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Man försökte tända en gnista glädje igen i ens miserabla liv efter denna hockeysäsong, men det ljuset blåstes snabbt ut av DIF Fotboll. Det är inte lätt att vara Djurgårdare på 2010-talet det står nu utom alla tvivel.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- SkönaDjurgårn
Sv: DIF Fotboll
Med bara en snubbe kvar från förra årets startelva är det bara såå tråkigt att vi presterar precis lika dåligt. Tycker vi ser bättre ut på pappret men det här var så fantastiskt bedrövligt. Inte ens när HIF slutat spela kunde vi skapa en målchans.
Längtan och förhoppningar efter en bra försäsong smashades efter fyra minuter och ännu mer efter en halvtimme, och allt känns nu precis som vanligt. Är så otroligt besviken och bitter.
Längtan och förhoppningar efter en bra försäsong smashades efter fyra minuter och ännu mer efter en halvtimme, och allt känns nu precis som vanligt. Är så otroligt besviken och bitter.
Alltid - Oavsett är ett uttryck som jag tror förstör med än hjälper till nu. DIF Hockey åker ur eliten, det är Alltid - oavsett som gäller. Det kanske inte alltid kan vara Alltid-Oavsett.
Visst supportrarna håller på DIF alltid Oavsett, men det får inte sprida sig bland tränarna osv, det är inte alltid oavsett där, där måste man prestera, det måste vara så mycket mer. Beviset ser vi nu när vi misslyckas i Hockey & Fotbollen.
Det måste finna KRAV, målbilder, hjärtan, framförallt så tror jag på att det måste ställas hårdare/brutala krav på spelarna, det är för mycket förskola överallting det tar oss ingenstans.
Alltid - oavsett, var som än händer spelar det ingen roll efter som det är Alltid Oavsett som gäller i dessa klubbar.
Visst supportrarna håller på DIF alltid Oavsett, men det får inte sprida sig bland tränarna osv, det är inte alltid oavsett där, där måste man prestera, det måste vara så mycket mer. Beviset ser vi nu när vi misslyckas i Hockey & Fotbollen.
Det måste finna KRAV, målbilder, hjärtan, framförallt så tror jag på att det måste ställas hårdare/brutala krav på spelarna, det är för mycket förskola överallting det tar oss ingenstans.
Alltid - oavsett, var som än händer spelar det ingen roll efter som det är Alltid Oavsett som gäller i dessa klubbar.
- minalman
DIF Fotboll
Varken DIF Hockey eller DIF Fotboll verkar klara att skaffa och behålla bra försvar längre. Vet inte hur man tänker egentligen?
På något sätt är det Djurgårdens själ, att ställa upp kraftfulla murar i slutet av banan.
På något sätt är det Djurgårdens själ, att ställa upp kraftfulla murar i slutet av banan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Själv spyr jag på uttrycket alltid - oavsett. Just nu.
Mmm känns väldigt mycket reklambyrå...pulverapa skrev:Själv spyr jag på uttrycket alltid - oavsett. Just nu.
Sedan undrar jag när skall MP och DIF börja visa något, värvningar och resultat har ju knappast genererat något. Snack är det enda vi fått hittills kan jag tycka.
Sv: DIF Fotboll
Jävla skitmatch. Tur som fan att det ryktas om att en mittback är påväg in. Hur fan tänker MP när han säljer Toivo veckor innan premiären? Straffade sig rätt så rejält igår, maken på passivare försvarsspel som vid 2-0 och 3-0 har jag inte sett på länge. Amartey var vår bästa spelare igår, riktigt bra var han. Erton försvann helt, hybrisvarning på honom kanske? Bara hoppas på en uppryckning mot Peking för spelar vi såhär under resten av säsongen kan det bli en väldigt jobbig sommar som kommer.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Om MP fått välja tror jag inte att Toivo försvunnit, antagligen hade han någonting i kontraktet som hindrade DIF från att tacka nej...David1891 skrev:Jävla skitmatch. Tur som fan att det ryktas om att en mittback är påväg in. Hur fan tänker MP när han säljer Toivo veckor innan premiären? Straffade sig rätt så rejält igår, maken på passivare försvarsspel som vid 2-0 och 3-0 har jag inte sett på länge. Amartey var vår bästa spelare igår, riktigt bra var han. Erton försvann helt, hybrisvarning på honom kanske? Bara hoppas på en uppryckning mot Peking för spelar vi såhär under resten av säsongen kan det bli en väldigt jobbig sommar som kommer.
Skönt att vi gjorde oss av med Keene.
DIF Fotboll
Bra av ledningen där..Boharta skrev:Skönt att vi gjorde oss av med Keene.
DIF Fotboll
Kostade väl dock en hel del att behålla? Gör just idag mycket nytta i elfsborg...XantE skrev:Bra av ledningen där..Boharta skrev:Skönt att vi gjorde oss av med Keene.
2014-04-07, vad hände?
DIF Fotboll
Hade säkert gått å lösa.. Alla lyckas utanför Djurgården men när de kommer till oss så säger det stopp..Jepe skrev:Kostade väl dock en hel del att behålla? Gör just idag mycket nytta i elfsborg...XantE skrev:Bra av ledningen där..Boharta skrev:Skönt att vi gjorde oss av med Keene.
- SirDIFalot
Ja, det sägs så. Men likväl smärtsamt..Jepe skrev:Kostade väl dock en hel del att behålla? Gör just idag mycket nytta i elfsborg...XantE skrev:Bra av ledningen där..Boharta skrev:Skönt att vi gjorde oss av med Keene.
Expert.
Tycker han förkroppsligar allt Dif vill stå för. Synd att han blev tvungen att lämna. Tror att vi kommer att känna av förlusten av honom genom hela serien.SirDIFalot skrev:Ja, det sägs så. Men likväl smärtsamt..Jepe skrev:Kostade väl dock en hel del att behålla? Gör just idag mycket nytta i elfsborg...XantE skrev:Bra av ledningen där..Boharta skrev:Skönt att vi gjorde oss av med Keene.