Speciellt eftersom Ottawa får ett sjundeval i draften 2018 medan Rangers får ett val i andrarundan. Däremot har Zibanjad bara ett år kvar på kontraktet. Blir löneförhöjning nästa år.mb81 skrev:Nu har inte jag jättekoll på NHL men byter de inte två jämnbra spelare varav den ena är mycket yngre. Känns som Rangers gör en betydligt bättre affär.jsson skrev:Zibanejad trejdad till Rangers
Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Såg det och ändrade 17 sekunder(!!!) innan du postade! Så Ottawas vinning är att de vill göra plats med löneutrymme till framtiden.jaccan skrev:Speciellt eftersom Ottawa får ett sjundeval i draften 2018 medan Rangers får ett val i andrarundan. Däremot har Zibanjad bara ett år kvar på kontraktet. Blir löneförhöjning nästa år.mb81 skrev:Nu har inte jag jättekoll på NHL men byter de inte två jämnbra spelare varav den ena är mycket yngre. Känns som Rangers gör en betydligt bättre affär.jsson skrev:Zibanejad trejdad till Rangers
Roligt! Jag ska till New York i höst när Sharks och Red Wings är på besök. Det är första veckan på säsongen så jag hoppas Sören tar chansen nu så man får se honom lite, men med Mika i Rangers så blir det ju åtminstone en riktig hockeyspelare på banan i den matchen också.
inte nödvändigtvis, Ottawa är ett av lagen med intern budget och en i samanhanget fattig ägare, så det behöver inte vara för att få mer lönutrymme till framtiden, kan lika gärna vara att helt enkelt spara in lite slantar i framtiden.mb81 skrev:Såg det och ändrade 17 sekunder(!!!) innan du postade! Så Ottawas vinning är att de vill göra plats med löneutrymme till framtiden.jaccan skrev:Speciellt eftersom Ottawa får ett sjundeval i draften 2018 medan Rangers får ett val i andrarundan. Däremot har Zibanjad bara ett år kvar på kontraktet. Blir löneförhöjning nästa år.mb81 skrev:Nu har inte jag jättekoll på NHL men byter de inte två jämnbra spelare varav den ena är mycket yngre. Känns som Rangers gör en betydligt bättre affär.jsson skrev:Zibanejad trejdad till Rangers
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Rangers betalade Brassard en signing bonus på $2M 1 juli också. Även om han har en cap hit på 5M kommande tre åren så återstår det bara 10M i lön.Steef skrev:inte nödvändigtvis, Ottawa är ett av lagen med intern budget och en i samanhanget fattig ägare, så det behöver inte vara för att få mer lönutrymme till framtiden, kan lika gärna vara att helt enkelt spara in lite slantar i framtiden.mb81 skrev:Såg det och ändrade 17 sekunder(!!!) innan du postade! Så Ottawas vinning är att de vill göra plats med löneutrymme till framtiden.jaccan skrev:Speciellt eftersom Ottawa får ett sjundeval i draften 2018 medan Rangers får ett val i andrarundan. Däremot har Zibanjad bara ett år kvar på kontraktet. Blir löneförhöjning nästa år.mb81 skrev:Nu har inte jag jättekoll på NHL men byter de inte två jämnbra spelare varav den ena är mycket yngre. Känns som Rangers gör en betydligt bättre affär.jsson skrev:Zibanejad trejdad till Rangers
Vet inte om det är riktigt rätt tråd men Micke Johansson avgår ifrån tränarjobbet i Vita Hästen.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Går bra för Philip Holm i alla fall. Målskytt och snurrade fint i anfallszon mot Saik ett par gånger idag.
Avgå Jocke.
Undra vad eller vad vi nu inte gjorde för att behålla honom.B.I.B.A skrev:Går bra för Philip Holm i alla fall. Målskytt och snurrade fint i anfallszon mot Saik ett par gånger idag.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Utan tvekan rollen vi erbjöd kontra rollen Växjö erbjöd. Sen så är det nog så att Holm själv kände att det var dags för ett miljöombyte.Henke_F skrev:Undra vad eller vad vi nu inte gjorde för att behålla honom.B.I.B.A skrev:Går bra för Philip Holm i alla fall. Målskytt och snurrade fint i anfallszon mot Saik ett par gånger idag.
Vi hade ju en defensivt inriktad framtid för honom medans Växjö kanske erbjöd en mer kreativ, offensiv roll.
Sent from my iPhone using Tapatalk
DIF la väl ut något på Twitter eller liknande med en bild på Micke för någon dag sedan. Kanske finns ett samband?Henke_F skrev:Vet inte om det är riktigt rätt tråd men Micke Johansson avgår ifrån tränarjobbet i Vita Hästen.
Någon som har sett/följt Högström något den här säsongen? EP-scoutade lite snabbt på statistiken, men det säger ju inget om hur han har spelat.
-
Hultström nerskickad till AHL
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Rätt väntat.Benjamin L. Willard skrev:Hultström nerskickad till AHL
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- ALLTID DIF
Vi får förhoppningsvis snart säga VÄLKOMMEN HEM !Morwin skrev:Rätt väntat.Benjamin L. Willard skrev:Hultström nerskickad till AHL
Skickat från min E6853 via Tapatalk

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så nu blev även Sörensen nedflyttad... Känns sjukt onödigt att tappa både Hultan och honom till AHL... Hoppas att de får chansen senare!