tänker du på Johners tweet?Roppan skrev:Hela laget var tydligen ute och käkade tapas i lördags. Ett litet reportage eller bildreportage därifrån hade varit trevligt. JOBBA.
Frågetråden
Frågetråden
Re: Sv: Frågetråden
Det brukar vara annandagshockey. Extremt roligteaser90 skrev:Står säkert på sidan någonstans jag missat men, kommer det att vara någon hockeyturnering för fans i år även om man inte har säsongskort?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Re: Frågetråden
Jo, men han kanske menade hela laget som i hela familjen kom jag på nu. Fast nej, det vore långsökt.JohanPez skrev: tänker du på Johners tweet?

Frågetråden
Han menade familjen. Dåligt av, mig veterligen deltidsanställda Jimmy att inte rapportera därifrånRoppan skrev:Jo, men han kanske menade hela laget som i hela familjen kom jag på nu. Fast nej, det vore långsökt.JohanPez skrev: tänker du på Johners tweet?

Okej, får vänta och se om det kommer upp någon info senare!Sjöwall skrev:Det brukar vara annandagshockey. Extremt roligteaser90 skrev:Står säkert på sidan någonstans jag missat men, kommer det att vara någon hockeyturnering för fans i år även om man inte har säsongskort?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Har inte stått på ett par skridskor på säkert 8 år men fick helt plötsligt ett sug efter hockey igen

För jävligt.JohanPez skrev: Han menade familjen. Dåligt av, mig veterligen deltidsanställda Jimmy att inte rapportera därifrån

Re: hemmamatch
Har iofs lite onda ögat till dem fortfarande sen de lät Oskarshamn boka upp bord där efter matchen mot DIF.
Fast bara lite, de är rätt schyssta där ändå, men dock.. fortfarande lite grumpy över det.
Förstörde hela sorgeölen när jag fick reda på det.

Förstörde hela sorgeölen när jag fick reda på det.
Alltid Oavsett.
Sv: Frågetråden
Fick mejl från Jesper där läktaren diskuteras. Bl.a. klagas det på för mycket grova svordomar på läktaren och för att spelarna buas under matchen.
Jag anser att svordomar som hora, bög och homo inte är okej, däremot anser jag att kuk och fitta är okej, dock i väldigt begränsad utsträckning. Kuk är en gammal klassisk svordom på hovet. Vad tycker ni?
Vad gäller buandet... Det är inte okej att bua när vi har ett uppspel eller spelar dåligt power play. Däremot är suckandet vid en tappad puck helt okej. Sen tycker jag det är okej att bua ut sin frustration efter slutsignalen, eftersom alla andra lag i hela världen gör det. Men man tokbuar inte mitt i matchen. Ni som buar är precis lika frustrerade som jag, men jag buar inte.
Dessa saker måste bort direkt. Från och med nu kommer publikvärdar säga till vid missbruk av svordomar, precis som i fotbollen i England.
Vad anser ni om svordomar och buande och hur får vi bukt på problemet?
Jag anser att svordomar som hora, bög och homo inte är okej, däremot anser jag att kuk och fitta är okej, dock i väldigt begränsad utsträckning. Kuk är en gammal klassisk svordom på hovet. Vad tycker ni?
Vad gäller buandet... Det är inte okej att bua när vi har ett uppspel eller spelar dåligt power play. Däremot är suckandet vid en tappad puck helt okej. Sen tycker jag det är okej att bua ut sin frustration efter slutsignalen, eftersom alla andra lag i hela världen gör det. Men man tokbuar inte mitt i matchen. Ni som buar är precis lika frustrerade som jag, men jag buar inte.
Dessa saker måste bort direkt. Från och med nu kommer publikvärdar säga till vid missbruk av svordomar, precis som i fotbollen i England.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Äh, det måste finnas förståelse för svordomar och buande. Jag skulle personligen aldrig bua. Men alla har väl rätt till det.
Expert.
- zetterberg_88
- Medlem: Ja, vanlig medlem
svordomar mot domaren är okej för dom är ju under all kritik i denna serie...
Frågetråden
Va faaaaaaaaaan klart man ska få svära under matcher! Sen finns det ju vissa under matcher som drar detta till en överdrift där både det ena och det andra kommer ur munnen!
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sv: Frågetråden
Vilka klagar? Folk som inkommit med synpunkter till Jesper eller?pulverapa skrev:Fick mejl från Jesper där läktaren diskuteras. Bl.a. klagas det på för mycket grova svordomar på läktaren och för att spelarna buas under matchen.
Att bua är väl inte direkt konstruktivt, men man kommer aldrig kunna reglera det. Måste väl ändå alla förstå? Personligen gillar jag inte heller buande under match, men som sagt efteråt om vi blivit våldtagen av ett jävla bonngäng så förtjänar spelarna att höra det.
Svordomar är ju bara patetiskt att klaga på. Herregud.
Frågetråden
Förståelse finns väl men vi svenskar är ju så duktiga på att hålla käft när vi ser saker som är fel annars så varför släpper man handbromsen helt när man är på match?SirDIFalot skrev:Äh, det måste finnas förståelse för svordomar och buande. Jag skulle personligen aldrig bua. Men alla har väl rätt till det.
Problemet är ju att det kan förvärra befintliga problem eller skapa nya. Visserligen kan man tycka att elitidrottsmän inte SKA påverkas av detta men jag tycker mig se motsatsen.
- SirDIFalot
Ja, buande är bara kontraproduktivt. Men det är ju som sagt inget som man kan hindra folk att göra. Alla har rätt till det.JohanPez skrev:Förståelse finns väl men vi svenskar är ju så duktiga på att hålla käft när vi ser saker som är fel annars så varför släpper man handbromsen helt när man är på match?SirDIFalot skrev:Äh, det måste finnas förståelse för svordomar och buande. Jag skulle personligen aldrig bua. Men alla har väl rätt till det.
Problemet är ju att det kan förvärra befintliga problem eller skapa nya. Visserligen kan man tycka att elitidrottsmän inte SKA påverkas av detta men jag tycker mig se motsatsen.
Expert.
Jag är splittrad.
Men oavsett vilket så är det så mycket enklare om familjer sitter på anvisad plats vid bortre kurva.
De gånger jag tar med mitt barn så gör vi just så med mycket bra resultat. Normalt sitter jag mer i hetluften bland svordomar vid A11.
Men oavsett vilket så är det så mycket enklare om familjer sitter på anvisad plats vid bortre kurva.
De gånger jag tar med mitt barn så gör vi just så med mycket bra resultat. Normalt sitter jag mer i hetluften bland svordomar vid A11.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel