smurf02 skrev:Liwing Persson och ericson skulle jag villja ha bort från truppen först och främmst dels för att dom tar platts och är helt kassa men för dessa 3, Fernholm kan vi säkert få hit en bra back
och för jiri om han inte stannar som jag tycker är välldigt synd då en hyffsad målskytt!!
senn en annan fråga angående:
Tim Eriksson har kontrakt med Lhc men är på väg till ssk är detta någt?? tror han har nämmnts i forumet tidigare men jag kan ha fel. http://eliteprospects.com/player.php?player=462
Hellst skulle jag villja se förstärkning vid namn
Tjärnqvist
Boyle
Macke Nilson
Patric "Kung" Thoresen
Nisse Ekman
Även om detta är en dröm så kan man alltid hoppas!!
Boyle? Jo tjena..
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Jag tycker att Björn Bjurling är en ypperlig målvakt!!
Han är klasser bättre än tex Timrås Backlund, som nu står i landslaget!
Björn skulle vara förstemålis i Djurgården likväl som i Södertälje och många andra elitserielag!
Sen tycker jag att han är en ruskigt skön person oavsett vad folk säger!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Leif skrev:Jag tycker att Björn Bjurling är en ypperlig målvakt!!
Han är klasser bättre än tex Timrås Backlund, som nu står i landslaget!
Björn skulle vara förstemålis i Djurgården likväl som i Södertälje och många andra elitserielag!
Sen tycker jag att han är en ruskigt skön person oavsett vad folk säger!
För en gångs skull håller jag faktiskt med dig lite. Han är inte bättre än Backlund, men han hade varit perfekt som andremålvakt bakom Daniel.
Lär inte vara alltför dyr heller, och trivdes i Djurgården. Dock så är det ingen vidare poäng med att spekulera om honom eftersom ingen målvakt kommer tas in.
smurf02 skrev:Liwing Persson och ericson skulle jag villja ha bort från truppen först och främmst dels för att dom tar platts och är helt kassa men för dessa 3, Fernholm kan vi säkert få hit en bra back
och för jiri om han inte stannar som jag tycker är välldigt synd då en hyffsad målskytt!!
Tim Eriksson har kontrakt med Lhc men är på väg till ssk är detta någt?? tror han har nämmnts i forumet tidigare men jag kan ha fel. http://eliteprospects.com/player.php?player=462
Tjärnqvist
Boyle
Macke Nilson
Patric "Kung" Thoresen
Nisse Ekman
Varför skulle vi plocka bort en ung och ytterst lovande 18-årig back för? Billig och dessutom utvecklingsbar till 1000. Däremot har du helt rätt i att Liwing och ericsson skall bort.
Av de andra spelarna du nämner är samtliga mer eller mindre utopier då de med största säkerhet kommer bli kvar i NHL, ekman som enda möjliga undantag. ( Är helt övertygad om att Daniel Tjärnqvist får nytt kontrakt over there så bra är han. )
Tjärnqvist
Boyle
Macke Nilson
Patric "Kung" Thoresen
Nisse Ekman
Har svårt att se Bjurlingsom förstemålvakt både i Djurgårn och Södertälje och andra elitserielag, i Djurgårn hade han haft svårt att konkurrera ut Larsson och i SSK hade han haft det svårt mot Enroth.
Han är säkert en skön person men i mina ögon håller han inte.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
pekka21 skrev:Har svårt att se Bjurlingsom förstemålvakt både i Djurgårn och Södertälje och andra elitserielag, i Djurgårn hade han haft svårt att konkurrera ut Larsson och i SSK hade han haft det svårt mot Enroth.
Han är säkert en skön person men i mina ögon håller han inte.
Jag tror de flesta vill ha honom som andremålvakt.
Målvkatsidan i DIF är lite väl ung nu... Om vi tar oss till slutspel nästa säsong har vi ingen rutin alls på målvaktsfronten.
Märklig inställning bland de flesta här att så fort en spelare är på väg att lämna DIF så är han helt plötsligt jättekass och ingen förlust om han drar. Fernholm är kanske ingen superback men är nog bland de 15 bästa i ES och med det lag DIF förfogar över i dagsläget så skulle jag gärna se att han stannade.
Dennis Persson beskrivs som en jättetalang så honom ser jag gärna att han får utvecklas i DIF, vi kan inte bara ha färdiga spelare i truppen - styrelsens strategi är ju att försöka få fram så många egna produkter som möjligt (ja, jag vet att Persson inte är en egen produkt men jag syftar på unga spelare). Samtidigt borde man väl ge honom chansen om han nu är en så pass stor talang, då borde han hålla ES-klass även om han är väldigt ung. Han kan ju inte vara sämre än Ericsson.
Micke Peterssons kotrakt i Modo har tydligen sagts upp...kanske skulle kunna vara nått...han gjorde ett riktigt bra slutspel iaf...vet inte riktigt hur han var under grundserien dock!?..
m0ng00se skrev:Micke Peterssons kotrakt i Modo har tydligen sagts upp...kanske skulle kunna vara nått...han gjorde ett riktigt bra slutspel iaf...vet inte riktigt hur han var under grundserien dock!?..
Nja jag är lite tveksam. Han är tydligen en ganska defensiv forward, och det är inte vad vi behöver.