Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Vad håller Västerås på med? SHL eller konkurs, man börjar ju undra. Spelare efter spelare värvar dom, senast in är Erik Lindhagen från Linköping.
Det finns inte en chans i världen att deras intäkter täcker alla utgifter för spelare. Dom måste ha allsvenskans dyraste spelartrupp just nu.
Man undrar ju hur det hela finansieras. Luktar unket på långt håll.
Det finns inte en chans i världen att deras intäkter täcker alla utgifter för spelare. Dom måste ha allsvenskans dyraste spelartrupp just nu.
Det har väl sålt en bit trottoar som "alla" andra... svårare än så är det inte!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Västerås kommun gick ju ut förra året med att de skall börja sponsra "lokala lag".Salas skrev:Vad håller Västerås på med? SHL eller konkurs, man börjar ju undra. Spelare efter spelare värvar dom, senast in är Erik Lindhagen från Linköping.
Karlskoga 84
Karlskrona 82
Djurgården 78
6 omgångar kvar... Vi möter både Karlskoga och Karlskrona, och båda lagen är helt ur form. Karlskoga på Hovet på torsdag... seger där, och med lite hjälp av Almtuna, så kan vi vara ynka tre poäng från en direktplats med 5 omgångar kvar.
Känner man Djurgården rätt kommer en praktusel insats snart, och så är det kört igen. Men hoppet lever, och matchen på torsdag kommer bli högintressant. Längtar som bara fan.
Karlskrona 82
Djurgården 78
6 omgångar kvar... Vi möter både Karlskoga och Karlskrona, och båda lagen är helt ur form. Karlskoga på Hovet på torsdag... seger där, och med lite hjälp av Almtuna, så kan vi vara ynka tre poäng från en direktplats med 5 omgångar kvar.
Känner man Djurgården rätt kommer en praktusel insats snart, och så är det kört igen. Men hoppet lever, och matchen på torsdag kommer bli högintressant. Längtar som bara fan.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Synd att våran målskillnad är mycket sämre jämfört med lagen ovan. Så vi måste nästan till med en extra poäng där.
Avskaffa tre mot tre.
Lite jobbigt att vi går in i slutstriden med många skador.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, en direktplats skulle ge en välbehövlig paus. Annars är det rökt.PeterPan skrev:Lite jobbigt att vi går in i slutstriden med många skador.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det var ett slitet manskap på slutet ikväll. Men skönt att dom fixar det.
- -daniel-
Min gissning är att vi kommer vara ca 3-4 pinnar från top 3 när 52 omgångar har gått, vi kommer ha skador på nyckelspelare och vara allmänt tröttkörda (från att ha varit "så nära") och följaktligen gå igenom playoffet som en påse nötter. Känner någon igen scenariot från förra året? 

- minalman
Du är sannolikt ganska rätt ute. Enda skillnaden mot förra och förrförra säsongen är Säcken.-daniel- skrev:Min gissning är att vi kommer vara ca 3-4 pinnar från top 3 när 52 omgångar har gått, vi kommer ha skador på nyckelspelare och vara allmänt tröttkörda (från att ha varit "så nära") och följaktligen gå igenom playoffet som en påse nötter. Känner någon igen scenariot från förra året?
Ja, det låter rimligt. Förhoppningsvis så har man lärt sig från förra säsongen, dvs två torskar mot BIK och KHK är nog det bästa för alla.-daniel- skrev:Min gissning är att vi kommer vara ca 3-4 pinnar från top 3 när 52 omgångar har gått, vi kommer ha skador på nyckelspelare och vara allmänt tröttkörda (från att ha varit "så nära") och följaktligen gå igenom playoffet som en påse nötter. Känner någon igen scenariot från förra året?
Då kan vi i lugn och ro fokusera på playoff. Jag tror stenhårt på att våra spelare egentligen inte är skadade utan Säcken väljer att vila dem inför playoff. Kvalserien kommer vi ändå aldrig kunna nå direkt.
i
Blir ju riktigt spännande detta. Bik-Boks schema är snarlikt vårat men jag skulle ändå rangordna deras som svårare.
2 hemmamatcher, mot Asplöven och KHK.
4 bortamatcher, mot oss, MIF, RBK och Troja.
Var kul att titta på tabellen för första gången på 3 omgångar. Har ju gått bra på slutet
2 hemmamatcher, mot Asplöven och KHK.
4 bortamatcher, mot oss, MIF, RBK och Troja.
Var kul att titta på tabellen för första gången på 3 omgångar. Har ju gått bra på slutet

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Nja, är det verkligen så illa? För att ta in poäng behöver vi vinna och de förlora.Mattias_87 skrev:Synd att våran målskillnad är mycket sämre jämfört med lagen ovan. Så vi måste nästan till med en extra poäng där.
Just nu är det väl 10 som skiljer till Bik. Låt säga att vi vinner med 2 på torsdag skiljer ju bara 6.
Men Coco hinner vi knappast ifatt målmässigt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hela avslutningen bygger på att vi avslutar makalöst starkt, inget tvivel om den saken. Då ska man ha i åtanke att vi vunnit fem av de sex senaste matcherna. Vi kan nog bara tappa tre-fyra poäng om vi ska kunna nå top tre.
Avslutande spelschema
Djurgårdens sex sista matcher
Karlskoga (h)
Björklöven (b)
Södertälje (h)
Karlskrona (b)
Asplöven (h)
Rögle (b)
Karlskogas sex sista matcher
Djurgården (b)
Asplöven (h)
Rögle (b)
Malmö (b)
Karlskrona (h)
Troja-Ljungby (b)
Karlskrona sex sista matcher
Almtuna (b)
Mora (b)
Timrå (h)
Djurgården (h)
Karlskoga (b)
Björklöven (h)
Karlskoga har det klart svåraste spelschemat. Slår vi dom hemma, kommer vi garanterat ta in en del poäng i övrigt på dom skulle jag tro.
Karlskrona har ett rätt enkelt schema, men med deras sviktande form, och eventuell skada på Smotherman idag, så kan det mycket väl bli enkla poängtapp för dom, precis som det varit på sistone.
Kort och gott, så har vi en chans att nå top tre. Den chansen kommer i form av segrar under ordinarie tid mot både Karlskoga och Karlskrona. Om vi leker med tanken att vi lyckas med det, och skriver dit en tabell:
47 spelade matcher - Karlskoga 84 poäng (fördel målskillnad)
48 spelade matcher - Djurgården 84 poäng
47 spelade matcher - Karlskrona 82 poäng (fördel målskillnad)
När jag räknar på det hela, så inser jag själv att det blir oerhört tufft, även förutsatt att vi ny skulle slå dom båda under ordinarie tid, vilket är en så in i helvettes tuff uppgift bara det. Men med det faktum att Karlskoga möter Karlskrona, och lagen tillsammans kommer tappa tre poäng bara där, så lever ändå hoppet måste jag säga.
Den som lever får se... Jag ger oss ändå 20% chans till top tre. Fortsätter bara poängen att trilla in, så är ingenting omöjligt.
Avslutande spelschema
Djurgårdens sex sista matcher
Karlskoga (h)
Björklöven (b)
Södertälje (h)
Karlskrona (b)
Asplöven (h)
Rögle (b)
Karlskogas sex sista matcher
Djurgården (b)
Asplöven (h)
Rögle (b)
Malmö (b)
Karlskrona (h)
Troja-Ljungby (b)
Karlskrona sex sista matcher
Almtuna (b)
Mora (b)
Timrå (h)
Djurgården (h)
Karlskoga (b)
Björklöven (h)
Karlskoga har det klart svåraste spelschemat. Slår vi dom hemma, kommer vi garanterat ta in en del poäng i övrigt på dom skulle jag tro.
Karlskrona har ett rätt enkelt schema, men med deras sviktande form, och eventuell skada på Smotherman idag, så kan det mycket väl bli enkla poängtapp för dom, precis som det varit på sistone.
Kort och gott, så har vi en chans att nå top tre. Den chansen kommer i form av segrar under ordinarie tid mot både Karlskoga och Karlskrona. Om vi leker med tanken att vi lyckas med det, och skriver dit en tabell:
47 spelade matcher - Karlskoga 84 poäng (fördel målskillnad)
48 spelade matcher - Djurgården 84 poäng
47 spelade matcher - Karlskrona 82 poäng (fördel målskillnad)
När jag räknar på det hela, så inser jag själv att det blir oerhört tufft, även förutsatt att vi ny skulle slå dom båda under ordinarie tid, vilket är en så in i helvettes tuff uppgift bara det. Men med det faktum att Karlskoga möter Karlskrona, och lagen tillsammans kommer tappa tre poäng bara där, så lever ändå hoppet måste jag säga.
Den som lever får se... Jag ger oss ändå 20% chans till top tre. Fortsätter bara poängen att trilla in, så är ingenting omöjligt.
- minalman
Vi kan fortfarande vinna serien