Du är alltså redan igång om degradering? När vi ligger trea i tabellen och kunnat växla upp i nästan (nåja) alla matcher trots klappuselt spel och vattentramp under under dessa?Manijock skrev:Inte särskilt dyrt kontra en degradering. Något som med historien i ryggen, är långt ifrån omöjligt med våra backars(och delvis centrars) syn på försvarsspel. Skrämmande låg nivå! Svedberg är bra, men kommer inte göra några underverk. Knappast topp 5 i SHL. Vi behöver topp 2! Där kan Ortio ligga om han inte försämrats sen Saik.Support 81 skrev:Har luskat lite vad Ortio s löneanspråk ligger på 280-300 fick min Cmore polare fram
Och ” Ryckte på stan”.är att Dick börjar träna med DIF f o m Söndag
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Alltså vi ligger trea i tabellen och ni kräver att vi ska värva en forward för förstakedjan och en ny förstamålvakt, för att det är billigare än degradering?
Tröttnar ni inte på er själva någon gång? Hoppas så få spelare, ledare och supportrar som möjligt läser det här forumet. Energiläckage modell större.
Dags att logga ut härifrån ett tag igen känner jag.
Tröttnar ni inte på er själva någon gång? Hoppas så få spelare, ledare och supportrar som möjligt läser det här forumet. Energiläckage modell större.
Expert.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Hej då !SirDIFalot skrev:Alltså vi ligger trea i tabellen och ni kräver att vi ska värva en forward för förstakedjan och en ny förstamålvakt, för att det är billigare än degradering?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hejdå styrelsens förlängda armSirDIFalot skrev:Alltså vi ligger trea i tabellen och ni kräver att vi ska värva en forward för förstakedjan och en ny förstamålvakt, för att det är billigare än degradering?
Ceterum censeo Solna esse delendam
Så Bemström är med i premiären i NHL...
---dubbelpost---
Senast redigerad av rikkard den 2019-10-03 08:48:45, redigerad totalt 1 gånger.
Snack om degradering känns löjligt. Vi kommer inte åka ur i år. Sätter gärna 1000:- på det om någon är beredd att sätta emot.
Däremot har vi höga ambitioner i år. Vi siktar på guld, och utifrån den ambitionen ser det inte så bra ut. Vi har inte fått ihop ett fungerande spel än så länge. Det saknas kemi i kedjorna och fart. Toppspelare underpresterar. Vi har en osäker målvaktsituation.
Har mycket svårt att se att målvaktsparet Svedberg och Jensen leder oss till Guld. Svedberg är överallt och ingenstans. Står fel, är okoncentrerad. Blandar strålande ingripande med målvaktstavlor. Jensen är i mina ögon talanglös. Det finns inget riktigt att bygga vidare på. Har ingen direkt styrka över huvud taget.
Däremot har vi höga ambitioner i år. Vi siktar på guld, och utifrån den ambitionen ser det inte så bra ut. Vi har inte fått ihop ett fungerande spel än så länge. Det saknas kemi i kedjorna och fart. Toppspelare underpresterar. Vi har en osäker målvaktsituation.
Har mycket svårt att se att målvaktsparet Svedberg och Jensen leder oss till Guld. Svedberg är överallt och ingenstans. Står fel, är okoncentrerad. Blandar strålande ingripande med målvaktstavlor. Jensen är i mina ögon talanglös. Det finns inget riktigt att bygga vidare på. Har ingen direkt styrka över huvud taget.
Läser man hela mitt inlägg så ser man att jag skriver "ingen omöjlighet med historien i ryggen"... Flera är inne på det! Flera liknelser med året som man inte får nämna. Kan rabbla alla om SirDIF och ni andra vill, men för de flesta så är det något man redan reflekterat över. Sen behöver det inte bli så, men känslan är oroväckande lik.
Byt ut Wandell mot Almtorp och Haga mot Mattias Carlsson bara. Skrämmande bra backsida. Ett försvarsspel som snaaaart kommer igång. Osv!
Tröttnar? Nej då, då är det bättre att du tar en paus!
Byt ut Wandell mot Almtorp och Haga mot Mattias Carlsson bara. Skrämmande bra backsida. Ett försvarsspel som snaaaart kommer igång. Osv!
Tröttnar? Nej då, då är det bättre att du tar en paus!
Sen kan man ju se det på olika sätt. Som ni säger så har vi ju trots allt tagit en del poäng. Detta till trots att vi knappt gjort en godkänd match om man ens lägger ihop det. En styrka att lyckas ta poäng trots vääääldigt svagt spel. Framförallt i försvaret! Eller så är det bara så att verkligheten kommer ikapp oss och vi slutar få dessa gratispoäng. Ser faktiskt inget som tyder på att vi kan få ordning på vårat försvarsspel inom en rimlig framtid. Det är så fatalt toksnett att det inte går att täppa till över en natt. Det måste till något radikalt.
Bra spelare i grunden som slapphänt inte tar det grundläggande jobbet.
Frågan är var så som måste till?
Bra spelare i grunden som slapphänt inte tar det grundläggande jobbet.
Frågan är var så som måste till?
- SirDIFalot
Ja, ni sa samma sak förra året...
Ortio klar för Zürich.
Ortio klar för Zürich.
Expert.
Började vi dåligt förra året? Minns det som att vi gjorde mål på allt och hade ett omänskligt Powerplay. Dock hade vi problem med våra dippar i matcherna. Något som hängde med hela säsongen. Nu har vi snarare problem med att vi saknar toppar!SirDIFalot skrev:Ja, ni sa samma sak förra året...
Ortio klar för Zürich.
Tråkigt med Ortio.
Vi började bra ifjol liksom vi gjort i år poängmässigt. 13 poäng i fjol efter 6 mathcher. 11 i år. PP är till och med bättre i år än efter lika många matcher ifjol. 24 mål ifjol mot 20 i år totalt. 52,11% i corsi ifjol(efter 6 matcher) och 51,43% i år.Manijock skrev:Började vi dåligt förra året? Minns det som att vi gjorde mål på allt och hade ett omänskligt Powerplay. Dock hade vi problem med våra dippar i matcherna. Något som hängde med hela säsongen. Nu har vi snarare problem med att vi saknar toppar!SirDIFalot skrev:Ja, ni sa samma sak förra året...
Ortio klar för Zürich.
Tråkigt med Ortio.
Känns verkligen som det är för tidigt att dra några domedagsslutsatser(eller sväva iväg heller för den delen).
Om man struntar i poängen en stund, och bara ser till spelet i år kontra ifjol då? Offensivt maximal utdelning som sagt var, det minns jag. Lite mera knackigt denna säsong på den fronten. Minns faktiskt inte hur försvarsspelet såg ut. Vi hade ju en bättre målvakt plus Urbom som torde göra sitt. Alexander saknar vi verkligen!
Spelet var väl inte så bra ifjol under de första 6 matcherna lika lite som det varit så dåligt som man kanske känner/tycker.Manijock skrev:Om man struntar i poängen en stund, och bara ser till spelet i år kontra ifjol då? Offensivt maximal utdelning som sagt var, det minns jag. Lite mera knackigt denna säsong på den fronten. Minns faktiskt inte hur försvarsspelet såg ut. Vi hade ju en bättre målvakt plus Urbom som torde göra sitt. Alexander saknar vi verkligen!
Ifjol hade vi en förstakedja som fick in allt och ledde hela poängligan i början av säsongen. Då var väl gnället mer på att det bara var de som producerade. Nu har vi istället en förstakedja(och andrakedja) som inte riktigt fått ut det man vill utan snarare tredje och fjärdekedjorna som gör det bra.
Försvarsspelet har inte heller fungerat helt i början av denna säsong. Det finns givetvis mycket som kan bli bättre och det vet alla(ledare, spelare, supportrar).
Men vi kan väl ta det lugnt ett tag till innan vi börjar snacka om att vi ska åka ur osv. Vi ligger trots allt trea och det har endast gått 6 matcher.
Dubbelpost.Manijock skrev:Om man struntar i poängen en stund, och bara ser till spelet i år kontra ifjol då? Offensivt maximal utdelning som sagt var, det minns jag. Lite mera knackigt denna säsong på den fronten. Minns faktiskt inte hur försvarsspelet såg ut. Vi hade ju en bättre målvakt plus Urbom som torde göra sitt. Alexander saknar vi verkligen!
Senast redigerad av mb81 den 2019-10-03 16:22:00, redigerad totalt 1 gånger.