Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

bastis7 skrev:X-Sallinen-X
Possler-Ljungh-Brodin
Vejdemo-Linus-Peppe
Hank-Lundin-Ahlén

Varakas-Emil Johansson
Press-Arell
Aom-Falk

Bara hoppas två klassforwards kommer in och att nya junisar kan få genombrott! Åberg, Bergfors eller Videll får ju gärna komma in!

På backsidan kan ju faktiskt Englund stanna och då är frågan om Varakas är intressant längre!
Sådär lär verkligheten nog bli i närheten av. Tror att ett av forwardskryssen blir en skräll likt Matt Anderson. Det andra kan nog bli något som det spekulerats i.

Bakåt tror jag inte Emil är tänkt för topp-2. Jag tror att man vill ha in två nya topp-backar. Kanske kan Englund räknas som en av dessa.

XVarakas - X (Englund)
Arell - Press
AOM - E.Johansson
Falk - Westlund

Något sådant tror att det kan bli till hösten där egentligen Press, AOM, Johansson, Falk och Westlund slåss om tre platser.

Emil Johansson var riktigt vass sista månaderna och i slutspelet. Dock har Hv71 fansen inte varit speciellt nöjda med honom tidigare. Hans utveckling känns lite som Oscar Eklunds hos oss för ett gäng år sedan. Frågan är om han kan behålla den nivån till nästa säsong.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Steelmountain skrev:Allt skulle ju kännas betydligt tryggare om vi hade en sportchef med en rutin och kontakter.

Jocke kommer inte kunna lösa detta på ett vettigt sätt. Tragiskt att behöva säga detta men nästa säsong blir kval. :cry:
Håller med dig där, lite skrämmande faktiskt
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFtomppa skrev:
Steelmountain skrev:Allt skulle ju kännas betydligt tryggare om vi hade en sportchef med en rutin och kontakter.

Jocke kommer inte kunna lösa detta på ett vettigt sätt. Tragiskt att behöva säga detta men nästa säsong blir kval. :cry:
Håller med dig där, lite skrämmande faktiskt
Ja, jo, Jocke famlar säkert som en full, blind raggar-Johnny efter rekryteringar på Mallis. Eller. Han arbetar i en av Hockey-Europas anrikaste föreningar där nätverk osv finns att använda och att bygga vidare på. Förutom de redan existerande nätverk som finns är jag jävligt säker på att Jocke har egna kontakter från sina år i sporten.

Dessutom är killen en sportchef som aldrig skulle sätta oss i skiten ekonomiskt. Han är väl en av få sportchefer som har en civilekonom-utbildning att slå i skallen på drömmare. :)

23-årig center från Mora. Jag har absolut noll koll på killen. Nån här som har koll?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Jösses vi blir alltså sämre nästan säsong än denna, härlig utveckling detta tar som Jocke och Thomas va inne på i år, med ny tränare och allt!

vi kommer att hamna 10-12

God natt!
Göte

Inlägg av Göte »

Ahnelövs kontrakt gick väl ut nu. Så han borde ju vara riktigt intressant att få in i laget.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Brukar vara ofantligt pessimistisk, men det känns ändå okej för nästa säsong. Jag tror att Jocke har koll på grejerna. Svårt att säga med en hel hål kvar i truppen, men jag tror ändå på en 8-10:e plats i värsta fall.

Truppen vi hade när vi gick ner i HA var riktigt bra. Ändå gick det som det gick. Det handlar en hel del om inställningen hos gubbarna som är ute på isen under 52 matcher.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Jackel

Inlägg av Jackel »

Detta är något som mailat till kansliet såg jag på DIF supporters på facebook:

"Skickades till Jenny Jocke KG och Tjomme idag

Hej,

Har blivit ombedd av flera av mina bekanta att kontakta er.
Vi vill uttrycka våran stora oro över Djurgården och undrar om det finns bakomliggande orsaker till hur det ser ut.
Är Ekonomin i obalans? Har vi ett stort underskott?
Vill gärna att ni kommunicerar ut om det finns problem så vi kan hjälpa till.
Låt vara att Sören,Hultström etc vill testa NHL KHL etc.
Men någonstans måste ju föreningen känna att man måste ha ett slagkraftigt lag. Ni kommunicerade ut tydligt att vi skulle ta nästa steg denna säsong.

Vi har till dags datum förlorat en hel första femma samt våran bästa FW i kvart Robin Alvarez

Vi anser inte att Linus Johansson duger ej heller en eventuell signing av Adam Reideborn som det ryktas om.

Djurgården måste ju förstå att om man drar ned på produkten Djurgården,dvs det lag som representerar oss så kommer publiken till slut inte komma.

Sören själv drog säkert 500 pers extra per match likaså Tore.

Vad är föreningens målsättning ligger den kvar som tidigare rimligen topp 6 eller är Djurgårn ett lag som ska harva i botten för att överleva.

Det är inte värdigt Mesta Mästarna Det är inte värdigt Sveriges bästa publik

Då anser inte jag och många med mig att en värvning av Linus Johansson duger,likledes inte en värvning av Adam Reideborn som det ryktas om.

DIF måste ju agera utifrån att sälja biljetter också.

Vi önskar klargörande huruvida föreningens målsättning är det som kommunicerats tidigare eller att endast överleva.

Kommer DIF kunna ställa ett tillräckligt bra lag för att nå topp 6 nästa år som borde vara målsättningen?

Tacksam för svar

Skickat från Outlook Mobile"

Kul läsning :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Oj Mkt frågor och mkt "krav" där.
Att säga att en värvning av Linus J inte duger förstår jag inte alls.
Allt har att göra med vem han ska ersätta.
Är det istället för thoresen så är det såklart ett horribelt stort tapp men är det istället för Hage så ser jag det som en uppsida i bättre tekare.

Skulle dock Reideborn bli invärvad så förutsätter jag att man försvarar det och inte något småprat om att han var med och tog upp oss osv osv.
Jag vill att de ska redovisa vad de förväntar sig att få av Reideborn samt vad som kan ha varit för alternativ, även om jag inser att det inte kommer att ske varken de ena el de andra...
Örnen

Inlägg av Örnen »

Lider med anställda som tvingas läsa såna där mail och behöva ta det någorlunda seriöst och komma tillbaka med svar.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Jackel skrev:Detta är något som mailat till kansliet såg jag på DIF supporters på facebook:

Hej,

Vi vill uttrycka våran stora oro över Djurgården och undrar om det finns bakomliggande orsaker till hur det ser ut.
Men någonstans måste ju föreningen känna att man måste ha ett slagkraftigt lag. Ni kommunicerade ut tydligt att vi skulle ta nästa steg denna säsong.

Vi har till dags datum förlorat en hel första femma samt våran bästa FW i kvart Robin Alvarez

Vi anser inte att Linus Johansson duger ej heller en eventuell signing av Adam Reideborn som det ryktas om.

Djurgården måste ju förstå att om man drar ned på produkten Djurgården,dvs det lag som representerar oss så kommer publiken till slut inte komma.

Vad är föreningens målsättning ligger den kvar som tidigare rimligen topp 6 eller är Djurgårn ett lag som ska harva i botten för att överleva.

Då anser inte jag och många med mig att en värvning av Linus Johansson duger,likledes inte en värvning av Adam Reideborn som det ryktas om.

Vi önskar klargörande huruvida föreningens målsättning är det som kommunicerats tidigare eller att endast överleva.

Kommer DIF kunna ställa ett tillräckligt bra lag för att nå topp 6 nästa år som borde vara målsättningen?

Tacksam för svar

OM inte 3 TOPP Värvningar typ Norman dyker upp så håller jag med fullkomligt i allt !

Skriver järna under på att jag inte kommer att kasta ut res pengar nästa säsong med ett sämre lag än i år Vad hände med planeringen Jocke dax att leverera eller byt jobb !!!!
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Finns ju dock en del poänger i det. DIF har trots allt gått ut väldigt hårt med att vi åter ska bli en maktfaktor som utvecklar svensk hockey.

Än så länge så har vi tappat i princip alla våra spetsspelare och om (märk om) vårat målvaktspar består av en Tellan på jättedekis & Adam nästa år så blir jag ärligt talat förvånad om vi undviker kval.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

ALLTID DIF skrev:
Jackel skrev:Detta är något som mailat till kansliet såg jag på DIF supporters på facebook:

Hej,

Tacksam för svar

OM inte 3 TOPP Värvningar typ Norman dyker upp så håller jag med fullkomligt i allt !

Skriver järna under på att jag inte kommer att kasta ut res pengar nästa säsong med ett sämre lag än i år Vad hände med planeringen Jocke dax att leverera eller byt jobb !!!!

Då kan jag säga så här, vi kommer inte sakna dig om du inte kommer. Alltså att folk inte kan lära sig att man inte vinner matcher genom namnen på ryggen på spelare! Det Edna jag håller med om i brevet är väl om Reideborn, känns förjävligt om inte Söderström stannar då!
mb81

Inlägg av mb81 »

Klart vi på pappret inte kan ha lika bra lag kommande säsong som denna om vi inte höjer budgeten med massa miljoner. Även fast vi gör plusresultat i år igen och har ett bra eget kapital tycker inte jag det är vägen att gå.

Thoresen spelade långt under marknadsvärde, Högström spelade med allsvensk lön, Alvarez var värvad från allsvenskan,Hultströms 180 k/månaden får väl ses som ett fynd för vad han presterade.

Så även om vi ökar spelarbudgeten med 1-2 mille vilket vi nog kan göra kommer vi inte kunna ha ett lika namnkunnigt lag.

Det där mailet är ju fan helt sanslöst. Ok om det kommit i augusti när truppen är satt. Att gnälla att vi värvat en av allsvenskans bästa spelare. Fast å andra sidan var det väl nån i den där gruppen som tyckte vi skulle värva Hampus Lindholm. Fattar inte ens att jag är med där. Så mycket skit som skrivs.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Tråkigt att publiksnittet kommer sjunka med 1000 åskådare per match nu när Sören och Thore är borta :( :( :( :( :(
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

B.I.B.A skrev:Tråkigt att publiksnittet kommer sjunka med 1000 åskådare per match nu när Sören och Thore är borta :( :( :( :( :(
Överdriv inte.
Avskaffa tre mot tre.
Låst