Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Man lider verkligen med Björklöven just nu, ännu en förlust ikväll mot TIK. De har alltså förlorat 19 av sina 20 senaste matcher.
Victory is sweetest when you've known defeat.
14 raka utan poäng dessutom. Rätt magiskt, egentligen.Henke95 skrev:Man lider verkligen med Björklöven just nu, ännu en förlust ikväll mot TIK. De har alltså förlorat 19 av sina 20 senaste matcher.
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
Dessutom, om inte jag minns fel, så var Björklöven som bäst när de hade 5-6 spelare på skadelistan. Ganska konstigt. Vafan hände efter 10 raka vinster?Vikas skrev:14 raka utan poäng dessutom. Rätt magiskt, egentligen.Henke95 skrev:Man lider verkligen med Björklöven just nu, ännu en förlust ikväll mot TIK. De har alltså förlorat 19 av sina 20 senaste matcher.
Jag vet inte hur snabb man ska vara med analyserna efter ett tränarbyte, men jag kan inte undgå att fascineras över det försvarsspel som visas upp idag. Man visste ju sedan tidigare att Säckens främsta styrka är defensiven, och om detta är en tillfällighet eller Säckens verk, det är svårt att säga, men försvaret har faktiskt sett otroligt bra ut sedan tränarbytet.
Backarna spelar enkelt och har minimerat antalet stora missar i egen zon rejält. Det har känts väldigt stabilt på sistone, helt enkelt. Detta trots att vi idag saknar tre (!) ordinarie backar.
Tycker det bådar gott inför fortsättningen. Karlskrona och Karlskoga bör vi inte komma inte om inget sjukt inträffar, men rent spelmässigt så är vi före dom båda just nu. Rögle ser jag som det största hotet i kvalet till kvalserien, även om vi känns vassare än dom. Viktigt att vi håller dom på säkert avstånd bakåt, så att vi slipper en rysare om femteplatsen (om vi inte lyckas klättra förstås) inför omgång 52 nere i Ängelholm.
Backarna spelar enkelt och har minimerat antalet stora missar i egen zon rejält. Det har känts väldigt stabilt på sistone, helt enkelt. Detta trots att vi idag saknar tre (!) ordinarie backar.
Tycker det bådar gott inför fortsättningen. Karlskrona och Karlskoga bör vi inte komma inte om inget sjukt inträffar, men rent spelmässigt så är vi före dom båda just nu. Rögle ser jag som det största hotet i kvalet till kvalserien, även om vi känns vassare än dom. Viktigt att vi håller dom på säkert avstånd bakåt, så att vi slipper en rysare om femteplatsen (om vi inte lyckas klättra förstås) inför omgång 52 nere i Ängelholm.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tråkigt med Löven. De imponerade stort på mig under mitten av säsongen. Med den kraften i anfallspelet såg de ett tag ut att kunna nå PO.Henke95 skrev:Man lider verkligen med Björklöven just nu, ännu en förlust ikväll mot TIK. De har alltså förlorat 19 av sina 20 senaste matcher.
Mif däremot, går från klarhet till klarhet. Har varit seriens bästa lag hela säsongen när de varit på humör. Nu verkar de som att de börjat bry sig varje match.
Vilket lag ska hindra dem från att gå upp?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Djurgårdens IFBOMBOM BOUCHARD skrev:Tråkigt med Löven. De imponerade stort på mig under mitten av säsongen. Med den kraften i anfallspelet såg de ett tag ut att kunna nå PO.Henke95 skrev:Man lider verkligen med Björklöven just nu, ännu en förlust ikväll mot TIK. De har alltså förlorat 19 av sina 20 senaste matcher.
Mif däremot, går från klarhet till klarhet. Har varit seriens bästa lag hela säsongen när de varit på humör. Nu verkar de som att de börjat bry sig varje match.
Absolut, deras svaghet är utvisningarna de tar i tid och otid.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tråkigt med Löven. De imponerade stort på mig under mitten av säsongen. Med den kraften i anfallspelet såg de ett tag ut att kunna nå PO.Henke95 skrev:Man lider verkligen med Björklöven just nu, ännu en förlust ikväll mot TIK. De har alltså förlorat 19 av sina 20 senaste matcher.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fyrdomarssystemet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tråkigt med Löven. De imponerade stort på mig under mitten av säsongen. Med den kraften i anfallspelet såg de ett tag ut att kunna nå PO.Henke95 skrev:Man lider verkligen med Björklöven just nu, ännu en förlust ikväll mot TIK. De har alltså förlorat 19 av sina 20 senaste matcher.

Näe, men håller sig Malmö på isen så går de upp, utan tvekan.
Tycker också att Löven visade upp en jävligt frejdig ishockey (ffa första hemmamatchen mot dem denna säsong) och hoppades någonstans att det skulle gå vägen för dem. Ett spelförande lag, till skillnad från alla andra HA-lag som bara ska sakta ner spelet hela matcherna. En frisk vind liksom.
De borde dock klara kvalet utan större problem.
25/4-2025
Jag skulle inte ha något emot att Vita Hästen tar deras plats. Men jag vet inte vad som talar för att de skulle gå upp helt plötsligt. Kallinge-Ronneby verkar ju heta och det vore ju en katastrof för HA om dem går upp. Då får vi hoppas på att Björklöven skärper till sig istället.förevigtdjurgården skrev:Fyrdomarssystemet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tråkigt med Löven. De imponerade stort på mig under mitten av säsongen. Med den kraften i anfallspelet såg de ett tag ut att kunna nå PO.Henke95 skrev:Man lider verkligen med Björklöven just nu, ännu en förlust ikväll mot TIK. De har alltså förlorat 19 av sina 20 senaste matcher.
Tycker också att Löven visade upp en jävligt frejdig ishockey (ffa första hemmamatchen mot dem denna säsong) och hoppades någonstans att det skulle gå vägen för dem. Ett spelförande lag, till skillnad från alla andra HA-lag som bara ska sakta ner spelet hela matcherna. En frisk vind liksom.
Schmosby skrev:Jag skulle inte ha något emot att Vita Hästen tar deras plats. Men jag vet inte vad som talar för att de skulle gå upp helt plötsligt. Kallinge-Ronneby verkar ju heta och det vore ju en katastrof för HA om dem går upp. Då får vi hoppas på att Björklöven skärper till sig istället.förevigtdjurgården skrev:Fyrdomarssystemet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tråkigt med Löven. De imponerade stort på mig under mitten av säsongen. Med den kraften i anfallspelet såg de ett tag ut att kunna nå PO.Henke95 skrev:Man lider verkligen med Björklöven just nu, ännu en förlust ikväll mot TIK. De har alltså förlorat 19 av sina 20 senaste matcher.
Åhh Vita hästen!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Ja, nog för att jag är delvis bleking, men fy f-n inte både coco och kallingarna i Allsvenskan...Schmosby skrev:Jag skulle inte ha något emot att Vita Hästen tar deras plats. Men jag vet inte vad som talar för att de skulle gå upp helt plötsligt. Kallinge-Ronneby verkar ju heta och det vore ju en katastrof för HA om dem går upp. Då får vi hoppas på att Björklöven skärper till sig istället.förevigtdjurgården skrev:Fyrdomarssystemet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tråkigt med Löven. De imponerade stort på mig under mitten av säsongen. Med den kraften i anfallspelet såg de ett tag ut att kunna nå PO.Henke95 skrev:Man lider verkligen med Björklöven just nu, ännu en förlust ikväll mot TIK. De har alltså förlorat 19 av sina 20 senaste matcher.
Hästen får gärna gå upp, skön bortamatch och lite historia hos dom ändå
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Verkligheten kom ikapp dem skulle jag tro, ett lag kan höja sig en period när man får skador på många spelare, men till sist kommer skadorna börja ta ut sitt. Vissa spelare blir tvingade att spela alldeles för mycket och laget i helhet får det jobbigt när det alltid fattas folk.ciirree skrev:Dessutom, om inte jag minns fel, så var Björklöven som bäst när de hade 5-6 spelare på skadelistan. Ganska konstigt. Vafan hände efter 10 raka vinster?Vikas skrev:14 raka utan poäng dessutom. Rätt magiskt, egentligen.Henke95 skrev:Man lider verkligen med Björklöven just nu, ännu en förlust ikväll mot TIK. De har alltså förlorat 19 av sina 20 senaste matcher.
Jo det har du rätt i. Och just nu efter såhär många förluster så är det ett lag helt utan självförtroende. Hade gärna sett dem närma sig PO ist för Almtuna!Rix skrev:Verkligheten kom ikapp dem skulle jag tro, ett lag kan höja sig en period när man får skador på många spelare, men till sist kommer skadorna börja ta ut sitt. Vissa spelare blir tvingade att spela alldeles för mycket och laget i helhet får det jobbigt när det alltid fattas folk.ciirree skrev:Dessutom, om inte jag minns fel, så var Björklöven som bäst när de hade 5-6 spelare på skadelistan. Ganska konstigt. Vafan hände efter 10 raka vinster?Vikas skrev:14 raka utan poäng dessutom. Rätt magiskt, egentligen.Henke95 skrev:Man lider verkligen med Björklöven just nu, ännu en förlust ikväll mot TIK. De har alltså förlorat 19 av sina 20 senaste matcher.
Tar gärna att Nyköping och Hästen går upp istället för både Björklöven och Troja. Blir två gjutna bortamatcher då helt plötsligt
Tre om man räknar med Södertälje.