Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Lugnet

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lugnet »

Jag tycker verkligen inte att Djurgården skall drabbas av panik och värva några svaga gamla tjecker eller finnar, ta hellre in en eller två juniorer till. Laget ser inte så tokigt ut ändå.
Lägg hellre pengarna på spelare under säsongens-gång. När Linkan har tröttnat på vodka och kaviar eller Hörnqvist som blivit less på farmarligan där borta eller eventuellt ta en målvakt mitt under säsongen om Wesslau inte håller måttet. Både forwards och back besättningen ser helt OK ut, så nej - inga PANIK-värvningar, tack!
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lugnet skrev:Jag tycker verkligen inte att Djurgården skall drabbas av panik och värva några svaga gamla tjecker eller finnar, ta hellre in en eller två juniorer till. Laget ser inte så tokigt ut ändå.
Lägg hellre pengarna på spelare under säsongens-gång. När Linkan har tröttnat på vodka och kaviar eller Hörnqvist som blivit less på farmarligan där borta eller eventuellt ta en målvakt mitt under säsongen om Wesslau inte håller måttet. Både forwards och back besättningen ser helt OK ut, så nej - inga PANIK-värvningar, tack!
Det beror ju helt & hållet vad man har för mål. Nöjer vi oss med kvalserien kan vi ju fortsätta ha laget som det är nu.

Förstår inte hur du kan säga att forwarduppsättningen ser "helt OK ut". Vem skall göra poäng? Vi måste definitivt ha in en poänggörare av rang för att ens kunna vara i närheten att täcka upp för Linkan. Räcker liksom inte med Mackan, Engqvist, Otto som i nuläget är våra enda riktigt vassa forwards... Att räkna med att juniorerna tar ytterligare ett kliv, att Holmqvist / Danielsson / Eriksson skall lägga in en växel till eller att Ölvestad skall börja SPELA BRA HOCKEY igen håller liksom inte på den här nivån.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Lugnet skrev:Jag tycker verkligen inte att Djurgården skall drabbas av panik och värva några svaga gamla tjecker eller finnar, ta hellre in en eller två juniorer till. Laget ser inte så tokigt ut ändå.
http://eliteprospects.com/player.php?player=4285

http://eliteprospects.com/player.php?player=2685

Vet inte om jag vill kalla dessa två för panik-värvningar.

Juniorer har vi gott om, det som behövs är en målgörare och en bra back. DIF måste satsa nu annars kommer vi harva runt i botten tills vi konkar.

Spelarbudgeten skulle höjas och därför hoppas och tror jag att det kommer minst ett nyförvärv till innan säsongen börjar.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Det tar emot att säga, men jag hade faktiskt gärna sett M-Tjärna i DIF. Visst, ingen stark poängplockare men med honom i linen så behöver inte centern vara så defensiv. Tänk Engqvist eller Josef.

Men visst, han har pissat på oss några gånger - därför tar det emot att säga det.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

136_Djurgårdare skrev:
http://eliteprospects.com/player.php?player=4285

http://eliteprospects.com/player.php?player=2685

Vet inte om jag vill kalla dessa två för panik-värvningar.

Juniorer har vi gott om, det som behövs är en målgörare och en bra back. DIF måste satsa nu annars kommer vi harva runt i botten tills vi konkar.

Spelarbudgeten skulle höjas och därför hoppas och tror jag att det kommer minst ett nyförvärv till innan säsongen börjar.
Självklart skulle det behövas en back och forward till. Men det jag förespråkar är att DIF inte skall ta in bara för att fylla ut truppen och i de flesta fall vad gäller spelarna ovan kommer Topp 4 i Sverige, KHL och Switzerland före DIF, tyvärr. Hellre två juniorer än Mikka Hyvvälainen och Komalev Stepanek.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lugnet skrev: Självklart skulle det behövas en back och forward till. Men det jag förespråkar är att DIF inte skall ta in bara för att fylla ut truppen och i de flesta fall vad gäller spelarna ovan kommer Topp 4 i Sverige, KHL och Switzerland före DIF, tyvärr. Hellre två juniorer än Mikka Hyvvälainen och Komalev Stepanek.
Förstår inte vad du syftar på, finns inte en kotte här inne som jag sett som förespråkar att vi skall värva fler medelmåttor (något vi har tillräckligt av ändå, tack så mycket). Vill vi uppåt i tabellen krävs det klassförvärv, det hoppas jag Järlan & Co förstått.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Intervju med Mackan:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5543150.ab

"-Jag är ju öppen för att spela i NHL igen. Vi får se vad som händer. Det fanns en del erbjudanden från NHL och det är bara att hoppas att intresset finns kvar nästa år. I så fall får jag ta ett nytt beslut då."

Lite svårt att förstå hans resonemang här faktiskt, alltså inte att han vill tillbaka till NHL för det förstår jag mycket klart men att han valde DIF nu men ändå vill tillbaka kanske redan nästa säsong. Hoppas familjen rotar sig riktigt ordentligt i Stockholm så de har svårt att bryta upp härifrån i framtiden. :wink:
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Marie har snackat med Anger...

http://www.hockeymedmariehallman.se/
snobbas

Inlägg av snobbas »

... och nu också med Järlan om bland annat Anger och Pesonen

Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Vad hände med den ryssen som tydligen var "klar"? Är han helt avskriven eller vad är det som händer?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Surovy på väg bort från LHC, går att få han hyfsat billigt då han är trött på att lira i en 4:e kedja.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

snobbas skrev:... och nu också med Järlan om bland annat Anger och Pesonen

Positivt att det ändå låter som de kollat / kontaktat Pesonen - nu tror jag kanske inte på fullaste allvar att vi skulle ha råd med honom, men OM så skulle bli fallet har vi ett (på pappret, åtminstone) av de vassaste anfallsparen i elitserien helt plötsligt.

Men har hävdat hela tiden att jag tror det blir en förlängning med Anger.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

-daniel- skrev:
snobbas skrev:... och nu också med Järlan om bland annat Anger och Pesonen

Positivt att det ändå låter som de kollat / kontaktat Pesonen - nu tror jag kanske inte på fullaste allvar att vi skulle ha råd med honom, men OM så skulle bli fallet har vi ett (på pappret, åtminstone) av de vassaste anfallsparen i elitserien helt plötsligt.

Men har hävdat hela tiden att jag tror det blir en förlängning med Anger.
Anger utan Linkan är som Robin utan Batman...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fricke skrev:
Anger utan Linkan är som Robin utan Batman...
Ja, lite så känns det.

Jag tror dock (utan att vara helt säker) att Mackan & Anger spelat tillsammans i någon version av U-Landslaget och att båda gjorde skapligt med poäng. Fast de kanske aldrig huserade i samma femma?

Men i vilket fall som helst så känns det inte rätt med Anger, speciellt inte med tanke på vad han lär kräva i lön efter hans poängskörd förra säsongen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Therocket1 skrev:Surovy på väg bort från LHC, går att få han hyfsat billigt då han är trött på att lira i en 4:e kedja.
Oja, en riktig lagspelare är precis vad vi behöver...
Säg den glädje som varar
Låst