Doyle 1 skrev: ↑2025-05-18 16:42:08
Vore berikande nu mee en Wikegård infar. Är jäklig stiltje eller är man bara otålig då andra lag härjar friskt på sillymarknaden. De namn det viskas om är väl mer än godkänt om de går i lås. Men vi behöver fler tunga investeringar så vår nyetablering i SHL inte bara blir ettårig. Bra med lite hype till säsonkortsförsäljniangen oxå
Kämpa DIF !!!
Absolut, man vill ju ha ngt varje dag. Men det lilla som läckt ut. Så känns det som Wikegård får in bra namn.
Vad vi vet? Så har det tackats nej till Axel och Lundin. Samt sagt nej till Kelleher och Dick. Med den pressen som är utifrån, det tar jag som ngt positivt!
Wiken uppdaterade ofta under säsong. Träningsstart imorgon. Vore fint med en uppdatering då. Såklart han inte kan nämna namn men lite hur han tänker iaf. Ludde borde väl bli officiellt imorgon. Sen bara spelare in.
PETTAX skrev: ↑2025-05-18 14:33:41
Undrar om man undersöker möjligheten att låna ut Klasen? eller om nån vill ta över honom? alternativt utköp? Att Dicken får gå men Klasen blir kvar svider i mina ögon. Klasen är väldigt upp och ner och han backchecking lämnar mycket att önska.
Dick är för skadedrabbad för att ha med upp i SHL. Spelade endast 29/52 matcher och körde sönder sig på smärtdämpande sprutor i slutspelet.
Nej, kan inte ha trasiga spelare med upp.
Klasen har ju kontrakt och Dick har det inte. Hade deras kontraktsituation varit motsatt tror jag utfallet hade varit därefter.
Det känns som Klasen är en rätt billig PP-krydda i SHL dessutom. Dick ser jag som 50/50 att vi får se honom igen lagom till mellandagarna
Jag tror att Dick/Thore har spelat klart för oss. Sen är det känslor, någonstans är dom kvar i våra positiva minen. Vi vill se dom spela.
Jag tänker att gör ngn av dom comeback? Då ligger vi inte bra till i serien!
Thore är jag inte helt säker på
Någon sa att han fått ett förslag som gälller kommande säsong och att det är något som inkluderar fru thoresen
Vad har jag inte luskat ut en
Men Wiken försöker sy ihop något är det fler som stött på
Dicken kommer inte att vara med men sen så om han håller sej i form Så kan det kanske ges en chans att prova på senare.
Dick gör en Återkomst är ju inget man vågar spela emot
mb81 skrev: ↑2025-05-18 19:42:05
Wiken uppdaterade ofta under säsong. Träningsstart imorgon. Vore fint med en uppdatering då. Såklart han inte kan nämna namn men lite hur han tänker iaf. Ludde borde väl bli officiellt imorgon. Sen bara spelare in.
Känns som att det borde bli någon uppdatering imorgon med på att det är uppstart. Är väl först då den nya säsongen ”startar”.
Sen såg jag på Chandlas instagram (dom som höll i livesändningarna i vintras) att det ska bli en ny sändning 27e maj (inlägget från 28e april). Kanske då det presenteras lite mer också?
Manijock skrev: ↑2025-05-19 07:19:29
Ingen klocka än.... Kom igen
Rensfeldt borde väl presenteras iallafall? Vad har vi mer? Hellberg, Lindström och kanske Holm då? Vad tusan händer offensivt?
Salsten, Grewe, förmodligen Rensfeldt. Ryktet om Caggiula, nobben av Fjällby. Det har hänt en hel del på forwardssidan redan även om det inte känns nytt.
Spetsen lär dröja. Men magkänslan säger att det dyker upp minst en bakom kulisserna-värvning likt Tychonick.
Wikegårds första prio tycks ha varit Hellberg och jag tror ingen av oss motsätter sig det. Tror som någon sa att nyförvärv lär dyka upp i Chandla-sändningen den 27:e. Gissar på både Hellberg och Lindström.
Vem vet, vi kanske är och hugger på lillebror Nylander.
Vad är det ? Förklara så en gammal surgubbe fattar
(edit: 2:a på pucken men..)
Kommer du ihåg/såg du sändningen på DIF-hemsidan då när Weigel presenterades? Tror det var en sådan "sändning". Chandla är väl streaming-tjänsten handelsverktyget eller vad man säger. Brukar vara en sändning där dom säljer saker samtidigt.
PETTAX skrev: ↑2025-05-18 14:33:41
Undrar om man undersöker möjligheten att låna ut Klasen? eller om nån vill ta över honom? alternativt utköp? Att Dicken får gå men Klasen blir kvar svider i mina ögon. Klasen är väldigt upp och ner och han backchecking lämnar mycket att önska.
Dick är för skadedrabbad för att ha med upp i SHL. Spelade endast 29/52 matcher och körde sönder sig på smärtdämpande sprutor i slutspelet.
Nej, kan inte ha trasiga spelare med upp.
Klasen har ju kontrakt och Dick har det inte. Hade deras kontraktsituation varit motsatt tror jag utfallet hade varit därefter.
Det känns som Klasen är en rätt billig PP-krydda i SHL dessutom. Dick ser jag som 50/50 att vi får se honom igen lagom till mellandagarna
Jag tror att Dick/Thore har spelat klart för oss. Sen är det känslor, någonstans är dom kvar i våra positiva minen. Vi vill se dom spela.
Jag tänker att gör ngn av dom comeback? Då ligger vi inte bra till i serien!
Thore är jag inte helt säker på
Någon sa att han fått ett förslag som gälller kommande säsong och att det är något som inkluderar fru thoresen
Vad har jag inte luskat ut en
Men Wiken försöker sy ihop något är det fler som stött på
Dicken kommer inte att vara med men sen så om han håller sej i form Så kan det kanske ges en chans att prova på senare.
Dick gör en Återkomst är ju inget man vågar spela emot
Jag tycker om Dick men nu hoppas jag inte på någon ny återkomst. Han var bra i början på förra säsongen men sen kom skadan igen och han kom aldrig tillbaka till den formen. Det känns som en ännu större risk nu när man spelar SHL. Hade man fortsätt i hockeyallsvenskan var det en annan sak.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz