Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

EspenK skrev: 2023-10-10 05:46:37
SirDIFalot skrev: 2023-10-09 22:51:07
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-10-09 22:07:35
SirDIFalot skrev: 2023-10-09 21:39:13
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-10-09 20:44:52

Håller verkligen inte med. Låt PJ med sin " enorma" talang lånas ut till Kalmar, Tingsryd eller vad fan som helst. Han är för dålig för SHL, varför ska vi utveckla honom för,Behöver inte sätta sin fot i DIF mer.
Stick till Nybro eller något.

Vad händer i stolta DIF?
Vi har inte sex seniorbackar.
Nä, vi har typ 11, för att vara exakt.
Men Falk, Hedström samt Schilling betalar vi visserligen bara lön till. Så typ 8 stycken då.
Men kortsiktigt, har du kanske märkt, att vi varit kort om folk och ersätter därför med ett korttidslån.
Det jag inte fattar är varför (om vi befinner oss i ett ekonomiskt krisläge) som man inte går ut med kampanj för att samla in pengar. Måste ju finnas de med ekonomiska muskler som kan bidra i ett prekärt läge där klubbens framtid står på spel.

Börja med att ta bort ”Tobbe spelidé ”. Hans tjänst är totalt överflödig.
Dom har väl gjort det hela sommaren? Tyvärr kan man inte räkna med externa pengar gång på gång på gång.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev: 2023-10-10 07:38:16
EspenK skrev: 2023-10-10 05:46:37
SirDIFalot skrev: 2023-10-09 22:51:07
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-10-09 22:07:35
SirDIFalot skrev: 2023-10-09 21:39:13
Vi har inte sex seniorbackar.
Nä, vi har typ 11, för att vara exakt.
Men Falk, Hedström samt Schilling betalar vi visserligen bara lön till. Så typ 8 stycken då.
Men kortsiktigt, har du kanske märkt, att vi varit kort om folk och ersätter därför med ett korttidslån.
Det jag inte fattar är varför (om vi befinner oss i ett ekonomiskt krisläge) som man inte går ut med kampanj för att samla in pengar. Måste ju finnas de med ekonomiska muskler som kan bidra i ett prekärt läge där klubbens framtid står på spel.

Börja med att ta bort ”Tobbe spelidé ”. Hans tjänst är totalt överflödig.
Dom har väl gjort det hela sommaren? Tyvärr kan man inte räkna med externa pengar gång på gång på gång.
Om vi aldrig slutar vara medberoende kommer klubben aldrig få sjukdomsinsikt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Knickedick »

Förlåt, jag kanske har missat det, men hur länge väntas Axel vara skadad?

Tror vi ska vara glada över lånet av PJ. Som spelare har han kvaliteter som faktiskt kan hjälpa oss och vill fan inte stå med 4 seniorbackar.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Elias petterson som Västerås lånade ifrån Örebro. Vi var med där. Men var i slutändan ej så intresserad.

Tror KG kommer plocka in en tvåvägsback runt årsskiftet. När han förhoppningsvis har löst dom 3 arbetsbefriade.

Tycker lite dom senaste matcherna att Karlsson/Hammarlund har försökt överprestera visa situationer. När dom "känt" att dom måste vara ledande backar! Är ju nya erfarenheter för bägge.
Bogart

Inlägg av Bogart »

Osten östlund skrev: 2023-10-10 10:07:14 Elias petterson som Västerås lånade ifrån Örebro. Vi var med där. Men var i slutändan ej så intresserad.

Tror KG kommer plocka in en tvåvägsback runt årsskiftet. När han förhoppningsvis har löst dom 3 arbetsbefriade.

Tycker lite dom senaste matcherna att Karlsson/Hammarlund har försökt överprestera visa situationer. När dom "känt" att dom måste vara ledande backar! Är ju nya erfarenheter för bägge.
Jag tror att KG undvek honom för att han kommer spela JVM i vinter. Känns som vi undviker de spelarna om det går, vilket man kan tycka vad man vill om. Vi får se om vi plockar in något lån efter JVM kanske.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bogart skrev: 2023-10-10 11:14:42
Osten östlund skrev: 2023-10-10 10:07:14 Elias petterson som Västerås lånade ifrån Örebro. Vi var med där. Men var i slutändan ej så intresserad.

Jag tror att KG undvek honom för att han kommer spela JVM i vinter. Känns som vi undviker de spelarna om det går, vilket man kan tycka vad man vill om. Vi får se om vi plockar in något lån efter JVM kanske.
Sedan skrevs det att Örebro vill kunna kalla tillbaka honom vid behov. Är ju inte så kul att satsa på en sådan spelare.
Blommar han ut hos oss känns det ju snöpligt om Örebro tar tillbaka honom vid en tidpunkt då det blir svårt/omöjligt att ersätta honom.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Osten östlund

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-10-10 11:39:48

Sedan skrevs det att Örebro vill kunna kalla tillbaka honom vid behov. Är ju inte så kul att satsa på en sådan spelare.
Blommar han ut hos oss känns det ju snöpligt om Örebro tar tillbaka honom vid en tidpunkt då det blir svårt/omöjligt att ersätta honom.
Enlig Madhawk. Så lånade Västerås direkt ifrån Vancouver C, säsongen ut. Så Örebro har inget att säga till om.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Osten östlund skrev: 2023-10-10 11:53:51
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-10-10 11:39:48

Enlig Madhawk. Så lånade Västerås direkt ifrån Vancouver C, säsongen ut. Så Örebro har inget att säga till om.
Ok, säkert så. Det var texten nedan jag läst. Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... l-vasteras

"Nu ska han i stället få speltid i moderklubben Västerås i Hockeyallsvenskan.

– Vi har tittat efter en tvåvägsback med styrkorna i defensiven. När vi nu fått Oliver Bohm skadad och Kalle Loponen avstängd så känns det jättebra att han kommer in, säger sportchefen Niklas Johansson.

I Västerås återförenas Elias Pettersson bland annat med Adam Hofbauer som han har spelat junior- och seniorhockey tillsammans med i Örebro.

Eftersom Elias Pettersson är junior finns möjligheten att gå mellan klubbarna.

Planen är att han ska spela fullt ut i Västerås, men att han kan återvända till Örebro under säsongens gång
."
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Bästa var i alla fall att få hem Odelius igen. Om han fortsätter lika bra som han har gjort under NHL campen så kan han bli otroligt viktig. Han verkar lite mer mogen i år och blivit av med lite av de valpiga från förra säsongen. Sen är lånet bara för att täcka upp under skadetiden så är det väl inge fel med det. Presterar han bra så är det inge fel med en förlängning om den chansen finns. Ändå helt ok förra säsongen med 10 poäng på 35 matcher av en ung back. Bra storlek på honom också.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Manijock

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2023-10-10 17:15:44 Bästa var i alla fall att få hem Odelius igen. Om han fortsätter lika bra som han har gjort under NHL campen så kan han bli otroligt viktig. Han verkar lite mer mogen i år och blivit av med lite av de valpiga från förra säsongen. Sen är lånet bara för att täcka upp under skadetiden så är det väl inge fel med det. Presterar han bra så är det inge fel med en förlängning om den chansen finns. Ändå helt ok förra säsongen med 10 poäng på 35 matcher av en ung back. Bra storlek på honom också.
Har du sett mycket från campen?

Hoppas du har rätt. Är det fjolårets Odelius så kommer han inte bidra mer än Carnebo. Men man har sett sådana där valpiga chihuahua-typer bli riktiga schäfrar över en sommar förr. Det ska väl vara möjligt igen.

Spela enkelt, beslutsamt och med pondus Calle. Då kommer du att bli ett lyft.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2023-10-11 12:23:41
klintan85 skrev: 2023-10-10 17:15:44 Bästa var i alla fall att få hem Odelius igen. Om han fortsätter lika bra som han har gjort under NHL campen så kan han bli otroligt viktig. Han verkar lite mer mogen i år och blivit av med lite av de valpiga från förra säsongen. Sen är lånet bara för att täcka upp under skadetiden så är det väl inge fel med det. Presterar han bra så är det inge fel med en förlängning om den chansen finns. Ändå helt ok förra säsongen med 10 poäng på 35 matcher av en ung back. Bra storlek på honom också.

Hoppas du har rätt. Är det fjolårets Odelius så kommer han inte bidra mer än Carnebo. Men man har sett sådana där valpiga chihuahua-typer bli riktiga schäfrar över en sommar förr. Det ska väl vara möjligt igen.

Men vad tycker du om Odelius?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2023-10-11 12:23:41

Nej men jag har läst vad Islanders har skrivit om honom.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Om nästa sportchef är någon gammal spelare vars enda grund för anställning är att ha representerat Djurgårdens IF någon gång så lägger jag ned den här hockeygrejen.

Inte för att det är så kontroversiellt då jag tror att föreningen dör sin slutgiltiga död då oavsett.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Jim Morrison skrev: 2023-10-12 06:44:38 Om nästa sportchef är någon gammal spelare vars enda grund för anställning är att ha representerat Djurgårdens IF någon gång så lägger jag ned den här hockeygrejen.

Inte för att det är så kontroversiellt då jag tror att föreningen dör sin slutgiltiga död då oavsett.

Finns ju en gammal spelare som faktiskt visat att han håller som sportchef. Tjomme. Men honom släppte vi iväg till Leksand där han faktiskt gjort mirakel med tanke på deras historia. Med tanke på vårt ekonomiska läge är det egentligen inget som talar för att vi ska kunna köpa oss till en bra sportchef ex som Björklövens som faktiskt presterar år ut och år in.

Problemet är ju att dessa sportchefer med högt förtroende hos agenterna inte växer på träd.
Osten östlund

EspenK skrev: 2023-10-12 07:29:53
Jim Morrison skrev: 2023-10-12 06:44:38 Om nästa sportchef är någon gammal spelare vars enda grund för anställning är att ha representerat Djurgårdens IF någon gång så lägger jag ned den här hockeygrejen.

Finns ju en gammal spelare som faktiskt visat att han håller som sportchef. Tjomme. Men honom släppte vi iväg till Leksand där han faktiskt gjort mirakel med tanke på deras historia. Med tanke på vårt ekonomiska läge är det egentligen inget som talar för att vi ska kunna köpa oss till en bra sportchef ex som Björklövens som faktiskt presterar år ut och år in.

Problemet är ju att dessa sportchefer med högt förtroende hos agenterna inte växer på träd.
Skulle jag gissa på ngn annan än Garpen. Tony Mårtensson, Almtuna. Tror hans avtal går ut nästa säsong .
Låst