Säsongen 20/21
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 20/21
Värst av alla så kallade journalister är "Döda döda Skrikegård". Må han med sina begränsade hockeykunskaper ALDRIG återvända till Djurgården i någon form. Det senaste spektaklet som han pysslar med är "Wikegård möter..." som är ett sanslöst smörande inför hockeycelebriteter nä tacka vet jag Fimpens resa det är grejer det!
Ceterum censeo Solna esse delendam
- DIF_Soldier
Säsongen 20/21
CMores stora problem som jag ser det är att nästan alla deras experter kör samma "pang på rödbetan" -stil. Vissa mer lyckat än andra.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-30 11:15:29 Media har såklart sitt sätt att se på saker. Men nog är det roligt att läsa och höra journalister som är sakliga och analytiska.
Mattias Ek är bra. Jag har också gillat Sanny innan han blev rubrikjagare.
"Djurgården har gjort fiasko", säger Sanny i veckans podd, och så tippade han oss 12:a inför serien.
MrMadhawk är bra, även om han såklart skriver mest om supermiffen.
Fotbollens Erik Niva saknas inom ishockeyn. Kunnig, analytisk, vågar gå emot strömmen och stå upp för egna idéer.
Men Wikegård, Petter och Tornberg har alla snarlika tematik/manér i sina framläggningar och Sanny har väl smittats av det också. De sitter där med allvarlig blick, tävlar om att vara TYDLIGA och pekar med hela handen.
Det är alldeles för dålig dynamik. De äldre Champions League-sändningarna på TV3 lyckades bättre i själva dynamiken när de hade Tomas Nordahl och Glenn.
Hockey-Ankan var ju en släpig jävel men han bidrog iallafall med kontrast. Tycker att Staffan Kronwall bidrar med något hyfsat annorlunda iallafall, men han är sällan med.
Kanske kan Per Kenttä bli hockeyns Niva framöver?
Säg den glädje som varar
Säsongen 20/21
Här märks det att fotbollen är en mycket större sport. Stilister som Simon Bank och Johanna Frändén saknas helt i hockeyn. Sen någon som Niva som kan se sporten ur ett större perspektiv och hitta de bra historierna. Även på det mer analytiska planet så tycker jag hockeyjournalistiken ligger långt efter fotbollen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-30 11:15:29 Media har såklart sitt sätt att se på saker. Men nog är det roligt att läsa och höra journalister som är sakliga och analytiska.
"Djurgården har gjort fiasko", säger Sanny i veckans podd, och så tippade han oss 12:a inför serien.
Fotbollens Erik Niva saknas inom ishockeyn. Kunnig, analytisk, vågar gå emot strömmen och stå upp för egna idéer.
Det är väl egentligen bara Madhawk som kan mäta sig med den bästa(Disco) på fotbollssidan i sin genre, sillyjournalistiken.
Jag tycker Ek är bra och Abris och till och med Ros har väl sina stunder. Men de är alla långt efter fotbollens journalister. Wikegård har en del karisma som går hem ute i stugorna men ältar bara samma saker.
Men skillnaden tror jag som sagt mest beror på att fotboll är en så pass mycket större sport. Hur är hockeyjournalistiken i USA/Kanada? Ni som följer NHL finns det en hockeyns Niva som skriver för Athletic eller liknande?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 20/21
Varför inte? En sak är då säker, Kenttä kan spelet ishockey.DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-30 12:39:31CMores stora problem som jag ser det är att nästan alla deras experter kör samma "pang på rödbetan" -stil. Vissa mer lyckat än andra.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-30 11:15:29 Media har såklart sitt sätt att se på saker. Men nog är det roligt att läsa och höra journalister som är sakliga och analytiska.
Men Wikegård, Petter och Tornberg har alla snarlika tematik/manér i sina framläggningar och Sanny har väl smittats av det också. De sitter där med allvarlig blick, tävlar om att vara TYDLIGA och pekar med hela handen.
Det är alldeles för dålig dynamik. De äldre Champions League-sändningarna på TV3 lyckades bättre i själva dynamiken när de hade Tomas Nordahl och Glenn.
Hockey-Ankan var ju en släpig jävel men han bidrog iallafall med kontrast. Tycker att Staffan Kronwall bidrar med något hyfsat annorlunda iallafall, men han är sällan med.
Kanske kan Per Kenttä bli hockeyns Niva framöver?
(Skulle faktiskt kunna tänka mig ha Kenttä som sportchef, och Bulan som tränare.)
Håller också med om att Kronwall är bra. Trygg i sig själv och behöver ej försöka övertrumfa alla i smaskiga uttalanden.
I cmore-studion blir nivån aldrig så låg som när de med allvarlig min säger efter matchen:
"De hittade ett sätt att vinna"

Jamenvafan!? Såklart ett lag vann. Men de ser ut som de sagt det smartaste och fyndigaste kommentaren någonsin.
MB81: Ja, du har nog helt rätt i din analys.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 20/21
Ja, nån motsvarighet till Niva är svår att finna. Den mannen är ju nån form av (möjligen missförstått) geni. Bank är inte i närheten.
Har sjukt svårt för Sanny. Även Tornberg är jobbig. Men de är ju experter, mer än journalister.
Tycker också Ek och Abris är helt ok. Men när konkurrensen heter Wennerholm är det inte svårt att vara lysande.
Bjurman är väl annars den journalist som bevakar hockey (NHL) som är mest intressant, och han har en förmåga att skriva om hockey i ett större sammanhang, i kombination med andra skeenden i samhället. Men samtidigt är hans texter så långa att man somnar innan man är halvvägs. Bankzzz krönikor är som ett twitter-inlägg i jämförelse.
Har sjukt svårt för Sanny. Även Tornberg är jobbig. Men de är ju experter, mer än journalister.
Tycker också Ek och Abris är helt ok. Men när konkurrensen heter Wennerholm är det inte svårt att vara lysande.
Bjurman är väl annars den journalist som bevakar hockey (NHL) som är mest intressant, och han har en förmåga att skriva om hockey i ett större sammanhang, i kombination med andra skeenden i samhället. Men samtidigt är hans texter så långa att man somnar innan man är halvvägs. Bankzzz krönikor är som ett twitter-inlägg i jämförelse.
Säsongen 20/21
Niva är som jag säger väldigt bra. Men jag har ofta roligare när jag läser Bank. Jag tycker han är sportjournalitikens bästa stilist och faktiskt en av de bästa stilisterna bland alla journalister. Han har ett språk och uttryckssätt man blir glad av att läsa. Väldigt njutningsfullt!kaminor skrev: ↑2021-03-30 14:27:40 Ja, nån motsvarighet till Niva är svår att finna. Den mannen är ju nån form av (möjligen missförstått) geni. Bank är inte i närheten.
Säsongen 20/21
Skulle nästan bjuda dem på det...BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-29 19:43:42Naturligtvis vill jag se mitt köra DIF i slutspel. Säsongen dör ju när de åker ur. Hur vissa hellre ser andra lag spela är en gåta för mig. Och då menar jag inget töntigt som att jag då är mera DIF som tycker så, bara märkligt oförstående bara.
Men nu till det mest otroliga scenariot.
Tänk om Brunsås tar 3 raka. Vilken hockeyhistoria! Tänk som deras fans har lidit en hel jävla säsong, legat på kval i stort sett hela tiden. Nästan avsågade. Och så skulle de gå och vinna 3 raka, och få spela slutspel.![]()
Då skulle jag verkligen tycka de varit värda platsen, och jag skulle verkligen vilja snacka med mina Brynäspolare om hur deras känslomässiga bergochdalbaneupplevelse verkligen varit.![]()
Det skulle vara så sagolikt osannolikt att jag nästan.....bara marginellt nästan, kittlas av tanken på att se hur fan de hade firat efter Oik- matchen. Tänk om....
(Och så samtidigt förlorar miffen resten såklart, då går vi också vidare.)
-
Säsongen 20/21
Hoppas fortfarande på kval mellan HV och Brynäs vill se denna ångestserie mellan dessa två forna giganter inom svensk hockey i en kamp på liv och död
Säsongen 20/21
Har också sjukt svårt för egot Sanny. Usch!kaminor skrev: ↑2021-03-30 14:27:40 Ja, nån motsvarighet till Niva är svår att finna. Den mannen är ju nån form av (möjligen missförstått) geni. Bank är inte i närheten.
Säsongen 20/21
Kommer sitta och njuta varenda sekund om så blir fallet.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-30 16:06:24 Hoppas fortfarande på kval mellan HV och Brynäs vill se denna ångestserie mellan dessa två forna giganter inom svensk hockey i en kamp på liv och död
Säsongen 20/21
Färjestad möblerar om bland tränarna inför play-in/slutspel:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-tranarna
Lol bara vinst med 3-5 mot oss och uddamåls extra poäng mot Skoter-AJK då får man kicken i kaffe.
Lol bara vinst med 3-5 mot oss och uddamåls extra poäng mot Skoter-AJK då får man kicken i kaffe.
Säsongen 20/21
Hejdlöst dåligt om du frågar mig. Färjestad känns verkligen som att de tappat det. Är det för att spara pengar eller är det något annat bakom? Annars hade man väl skeppat Penneborn.Frankie skrev: ↑2021-03-30 20:07:56 Färjestad möblerar om bland tränarna inför play-in/slutspel:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Säsongen 20/21
...skulle inte bli ledsen om vi själva gjorde en rockad på tränarposten om vi tar oss till play-in vilket det mesta talar för just nu skulle kännas mer motiverat vårt fall med tanke på vårt totalt sönderlästa spel men jag antar att kaffeburkarna tippat sig själva som etta så med det sagt kanske det inte var så konstigt att dom ageradePraetori skrev: ↑2021-03-30 20:22:36Hejdlöst dåligt om du frågar mig. Färjestad känns verkligen som att de tappat det. Är det för att spara pengar eller är det något annat bakom? Annars hade man väl skeppat Penneborn.Frankie skrev: ↑2021-03-30 20:07:56 Färjestad möblerar om bland tränarna inför play-in/slutspel:
-
Säsongen 20/21
Det är den nya trion de ska gå med nästa sässe.Praetori skrev: ↑2021-03-30 20:22:36Hejdlöst dåligt om du frågar mig. Färjestad känns verkligen som att de tappat det. Är det för att spara pengar eller är det något annat bakom? Annars hade man väl skeppat Penneborn.Frankie skrev: ↑2021-03-30 20:07:56 Färjestad möblerar om bland tränarna inför play-in/slutspel:
Hoppas få reaktion på PP och PK genom att switcha nu.
Inte så mycket att förlora på det. Tycker det är rätt
Säsongen 20/21
Det är ju helrätt, att tro att samma gäng som lett laget till placeringen man befinner sig på helt plötsligt ska göra underverk är ju befängt. Lär inte hända i DIF även om vi egentligen har spelare som bore kunna vara med ett tag.